Montana
Well-known member
- Liittynyt
- 11.7.2010
- Viestit
- 552
Kyllä mä vaan luin aika epäolennaisia kommenttaja Alonson muka heikosta laskupäästä :thumbfh:Kuka heittää "kauhean haloon"?
Tervetuloa tavalliselle keskustelupalstalle
Kyllä mä vaan luin aika epäolennaisia kommenttaja Alonson muka heikosta laskupäästä :thumbfh:Kuka heittää "kauhean haloon"?
Tervetuloa tavalliselle keskustelupalstalle
Kyllä pistäs vihaks jos El Bancolla olis 99% mahdollisuudet voittaa mestaruus.Kauhean haloon heittää porukka täällä tuosta Alonson 50% mahdollisuudet heitosta. HAH HAH mitä hemmetin väliä vaikka olisi 99% mahdollisuudet??
Ok. Meinasin ensin että tarkoitatko mua... En ole kaikkia lukenut kun siellä lähinnä kerrotaan kuinka joku muu on paljon parempi kuski (paitsi tuloksissa) jne...Kyllä mä vaan luin aika epäolennaisia kommenttaja Alonson muka heikosta laskupäästä :thumbfh:
Missään tapauksessa? Väittäisin aivan muuta: auto on paras tai ainakin hyvin lähellä sitä. Spa oli melkein koko ajan kostea tai märkä läpi viikonlopun, ja kuljettajan ratana ei voinut mitenkään suosia Ferraria edes lähtökohtaisesti. Sitä vastoin Hocke ja Unkari näyttivät kuinka hyvä auto on, eli paras tai likimain. Varsinkin Hockessa balanssi oli aivan uskomaton, selvästi paras kaikista. Pelkässä downforcessa voidaan ottaa hieman takkiin, mutta muilla osa-alueilla otetaan vastaavasti takaisin. Force Indiakin on osoittanut ettei se pelkkä absoluuttinen downforce ole kaikki kaikessa. Ja Renault.Tähänhän on helppo vastata, että Alonsossa. Auto ei ole missään tapauksessa paras, mutta kärkitallien voimasuhteiden vaihtelun ja muiden kuljettajien virheiden johdosta sillä voitaisiin valitulla taktiikalla johtaa MM-sarjaa.
Siis mitä? Esim. Unkarissahan downforce on niin suuressa osassa, että mitkään muut osa alueet ei sitä pysty "korvamaan". Red Bullin auto tänä vuonna Unkarissa oli varmasti ratakohtaisesti ylivoimaisin auto mitä vähään aikaan on nähty.Missään tapauksessa? Väittäisin aivan muuta: auto on paras tai ainakin hyvin lähellä sitä. Spa oli melkein koko ajan kostea tai märkä läpi viikonlopun, ja kuljettajan ratana ei voinut mitenkään suosia Ferraria edes lähtökohtaisesti. Sitä vastoin Hocke ja Unkari näyttivät kuinka hyvä auto on, eli paras tai likimain.
Totta totta. Felipen ja Fernandon otteet ovat vaihdelleet kisasta toiseen. Välillä pojat ovat olleet 8-12 sijoilla ja välillä podiumilla. Ja välillä molemmat tekevät virheitä, viimeisimpänä Fernando Belgiassa. Eipä kummpankaan Ferrari-kuljettajan suoritusta voi kovin kauheasti kehua.Tällä kaudella lähinnä Hamilton on pystynyt yhtä varmaan ja tasaisen nopeaan suorittamiseen. Tämä on myös jotain mihin Alonson ja Massan olisi pitänyt kyetä. Vaan kun ei niin ei. Ja tulos näkyy pistetaulukossa.
No autojen suorituskyky tietenkin vaihtelee radasta toiseen. Turkki taisi olla Ferrarille eräänlainen aallonpohja, josta on sitten tultu ylöspäin uuden auton myötä. Massa on ollut Hockea lukuunottamatta aika vaisu koko kauden. Parantaa kuitenkin otteitaan mielestäni koko ajan. Alonso on ollut paikoitellen nopea, mutta epätaisainen. Belgian virhearviolle säätöjen suhteen ja kisan päättäneelle ajovirheelle ei kyllä löydy syytä muualta kuin miehestä itsestään.Totta totta. Felipen ja Fernandon otteet ovat vaihdelleet kisasta toiseen. Välillä pojat ovat olleet 8-12 sijoilla ja välillä podiumilla. Ja välillä molemmat tekevät virheitä, viimeisimpänä Fernando Belgiassa. Eipä kummpankaan Ferrari-kuljettajan suoritusta voi kovin kauheasti kehua.
Entäs jos lonzo voittaa, mureneeko maailma?Ihanaa seurata Alonson edesottamuksia Monzassa. Jos hän epäonnistuu, Kimiä vaaditaan takaisin! :thumbup:
Mä ainakin menen sen jälkeen paskalle. :tongue: Eli ei murene, ihan normisettiä.Entäs jos lonzo voittaa, mureneeko maailma?
Kimiä varmasti hirvittävästi kiinnostaa palata Ferrarille.Ihanaa seurata Alonson edesottamuksia Monzassa. Jos hän epäonnistuu, Kimiä vaaditaan takaisin! :thumbup:
No sitä Ferrari tuskin tekee. Lehdistö voi "vaatia" kaikenlaista mutta todennäköisesti Ferrari alkaisi katsella Kubican ja Vettelin suuntaan tms. Ei Montemolon kaltaiset ääliöt koskaan myönnä virheitään.Ihanaa seurata Alonson edesottamuksia Monzassa. Jos hän epäonnistuu, Kimiä vaaditaan takaisin! :thumbup:
Ei pidä unohtaa Relluja, varsinkaan Kubican Rellua... He ovat kuitenkin löytäneet hyvät suoranopeudet viimeisissä kisoissa.Tuota kaksoisvoittoa en kyllä todellisuudessa uskon Ferrarin ottavan. Vain ihme estää Hamsterin voiton Monzassa. Button todennäköisesti toisena. Viimeinen podium paikasta kisaavat Ferrarit ja RB:t.
Totta, mutta Monzassa eivät käytä F-putkea ja Rellun kone häviää voimassa Mersulle. Seuraava Singapore saattaa ollakin sitten Rellun heiniä kuten Monaco. Siellä tosin RB:t menevät menojaan ellei etusiipi-sektorilla tapahdu jotain yllättävää tasoittumista.Ei pidä unohtaa Relluja, varsinkaan Kubican Rellua... He ovat kuitenkin löytäneet hyvät suoranopeudet viimeisissä kisoissa.
Ja Ferrarin kannalta olisi todella noloa palkata Kimi vuoden jälkeen takaisin.Kimiä varmasti hirvittävästi kiinnostaa palata Ferrarille.
No niinhän Schuminkin palkkaaminen takaisin olisi ollut (jos väitettä pakkoeläköittämisestä pidetään totena). Mutta kovastipa kuitenkin yrittivät saada miestä takaisin rattiin, jos ei muuten, niin vaikka kolmanteen autoon.Ja Ferrarin kannalta olisi todella noloa palkata Kimi vuoden jälkeen takaisin.
Niin no, Schumacher pidettiin kuitenkin Ferrarin palkkalistoilla ja sitä rummutettiin mediassakin ihan kyllästymiseen asti. Toisin kuin Kimin kohdalla, mitään välirikkoa ei koskaan tapahtunut ennen kuin Schumi istui mainoksessa punaiseen lokinsiipi-Mersuun.No niinhän Schuminkin palkkaaminen takaisin olisi ollut (jos väitettä pakkoeläköittämisestä pidetään totena). Mutta kovastipa kuitenkin yrittivät saada miestä takaisin rattiin, jos ei muuten, niin vaikka kolmanteen autoon.