Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
On tuo kyllä huvittavaa tuo espanjanlehdistön kirjoittelu :D
Täyttä ylilyöntiähän tuo on, mutta täytyy muistaa että Alonsolla ei AS:n mauttomien ylistyskirjoitusten kanssa ole mitään tekemistä. Tämän tuntuu moni täällä forumilla unohtavan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Täytyy mainita että ilman Briatorea F1 sarjassa ei ehkä koskaan olisi ajanut (Fisichella, Trulli, Alonso, Webber, Kovalainen ja Piquet).

Noista kuskeista, Briatore luotti ehkä eniten uran aikana Fisichellaan hän oli niin ykkös kuin kakkoskuski hänen aikanaan (vuodesta en ole varma milloin Flavio otti suojatiksi Fisin 95?).

Trulli tuli jo 1996 Briatoren suijatteihin ja hän ajoi Flavion alaisena 02-04 mutta käsitykseni mukaan välit eivät olleet enää viimeisinä vuosina lämpimät.

Alonson Briatore otti suojatikseen hänen ajaessa F3000 sarjaa vuonna 2000 ja silloin hän jo mainitsi että Alonsosta tulee jotain (kaksi mestaruutta saavuttanut Briatoren leivissä)

Mark Webber tuli Flavion suojatiksi Alonson lisäksi vuonna 2000, mutta hän oli Flavion suojateista ainoa joka ei koskaan ajanut managerinsa leivissä (oli Benettonin testikuski 2001).

Briatore löysi Heikin Renaultin nuorten kuljettajien kehitys ryhmästä ja hänen firmansa manageroi heikkiä vuodesta 2004 lähtien? (ajoi Briatoren leivissä 2007).

Briatore löysi Piquetin kauden 2006 lopulla ja käsitykseni mukaan hän alkoi manageroimaan kuljettajaa lähes heti (ajoi suojattinsa leivissä 08-09)

Briatoren laittoi useat manageri poijat (Fisichella, Trulli, Alonso, Webber) keräämään avauskaudeksi kokemusta Minardilta.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Trulli toki on kohtalaisen nopea aika-ajaja, mutta tasaisuuden puute kisoissa, sekä jonkinasteinen epävarmuus kaksintaistelutilanteissa tiputtavat hänet keskikastin kaartajaksi.

Lisäksi otti Ralfilta nokkiin Toyota-aikanansa. :rolleyes:
Trulli oli hyvä Toyota aikana jopa parempi kuin Renaultilla, eihän Toyotalla voittoja tullut mutta kausi 2005 oli ainakin hyvä (parempi kun yksikään Renault kausi).
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Turunsanomien HK:n sanakäänteet tallimääräyksistä:

Red Bull pelaa ainakin kiitettävän urheiluhenkisesti tätä peliä. Tiettävästi missään vaiheessa kisaa ei edes mietitty Mark Webberin nostamista Vettelin edelle täyden 25 pistesaaliin kuittaajaksi. Ferrarillahan kaikki MM-munat siirrettiin Alonson koriin jo kuusi kisaa sitten Hockenheimissa.​
He (Red Bull) ovat suosikkeja kolmella jäljellä olevalla radalla ja he olivat suosikkeja kaikilla muillakin radoilla. Mutta 16 kisassa he ovat saavuttaneet vain kolme kaksoisvoittoa, joten epäilen, että he saavuttaisivat niitä lisää, kertoi Alonso El Pais-lehdelle viitaten Red Bullin kauden epäonnistumisiin.

Lähde: Plaza.fi
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
He (Red Bull) ovat suosikkeja kolmella jäljellä olevalla radalla ja he olivat suosikkeja kaikilla muillakin radoilla. Mutta 16 kisassa he ovat saavuttaneet vain kolme kaksoisvoittoa, joten epäilen, että he saavuttaisivat niitä lisää, kertoi Alonso El Pais-lehdelle viitaten Red Bullin kauden epäonnistumisiin.

Lähde: Plaza.fi
Alonson edellä jos siellä on Webber tai Vettel ja väliin ehtii Kubica tai toinen McLaren niin se yhdentekevää Ferrarin/Alonson mestaruushaaveiden suhteen saako RB kaksoisvoittoja.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Eikai Briatore olisi Alonson pussiin pelannut, ellei olisi nähnyt tässä potentiaalista tulevaisuuden mestaria. Trullissa ei sen sijaan mestaruusainesta ole, eikä ole koskaan ollutkaan, joten mielestäni looginen päätös tukea nuorta, kehityttävää kuljettajaa.

Ottakaa ne Santander-lasit hetkeksi silmiltä pois, niin ei kiristä pipo niin pahasti päätä!
Jos Jarno olisi Alonson tavoin otettu Minardi-debyyttikautensa jälkeen isoon organisaatioon, niin aivan hyvin italialainen olisi mestaruuden saattanut voittaa. Mieshän johti avauskaudellaan ensimmäiset 37 kierrosta Itävallan GP:stä Prostilla - suoritus, johon kovin moni tulokaskuljettaja ei ole yltänyt pl. ökytalleissa aloittaneet.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Jos Jarno olisi Alonson tavoin otettu Minardi-debyyttikautensa jälkeen isoon organisaatioon, niin aivan hyvin italialainen olisi mestaruuden saattanut voittaa. Mieshän johti avauskaudellaan ensimmäiset 37 kierrosta Itävallan GP:stä Prostilla - suoritus, johon kovin moni tulokaskuljettaja ei ole yltänyt pl. ökytalleissa aloittaneet.
Ensimmäiseen lauseeseen en jaksa uskoa, perustein mitä jo aiemmin sanoin.

1997 Prostilla kisan johtaminen nyt ei kovin uskomaton saavutus ole: autohan oli mm. Barcelonassakin aivan voittovauhdissa Panisin toimesta. Eikä jäänyt ainoaksi radaksi kun autot olivat hyvässä vireessä, luultavasti suurin kiitos Mugen-Hondan moottorien sekä Bridgestonen renkaiden.

e: Damon Hillin Unkarin GP:n johtoa voidaan jo pitää pienoisena ihmeenä. Tosin Bridgestonen renkaat olivat jossain kisoissa sillä kaudella aika ylivoimaiset, mistä selitys edellämainittuunkin.
 
Viimeksi muokattu:

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Kuinka paljon mielestänne Häkkisen ensimmäisen voiton tai mestaruuden arvo on alentunut sen johdosta, että molemmat sisälsivät tallimääräyksen? Mestaruus jopa ensimmäisessä kisassa, vaikka eivät nuo pisteet sitä ratkaisseetkaan.

David on myöhemmin todennut että molemmat olivat tallimääräyksiä ja puhe ekan mutkan sopimuksesta oli ns. paskapuhetta.
Enpä ole moista kuullut, että David olisi kutsunut sitä paskapuheeksi. Päinvastoin, ihan vastikään kertoi uudelleen BBC:n lähetyksessä, taisi olla Saksan GP:n jälkeen varmaankin, että ekan mutkan sopimus johtui siitä että auto oli nopea mutta luotettavuus puuttui: jos kumpikin kuski riehuu koko kisan täysillä, kumpikaan ei todennäköisesti pääse maaliin. Joten sovittiin että se joka on ykkösmutkassa edellä, saa olla myös lopussa. Miksipä hän näitä juttuja nyt keksisi, kun ei enää McLarenilla ole.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Enpä ole moista kuullut, että David olisi kutsunut sitä paskapuheeksi. Päinvastoin, ihan vastikään kertoi uudelleen BBC:n lähetyksessä, taisi olla Saksan GP:n jälkeen varmaankin, että ekan mutkan sopimus johtui siitä että auto oli nopea mutta luotettavuus puuttui: jos kumpikin kuski riehuu koko kisan täysillä, kumpikaan ei todennäköisesti pääse maaliin. Joten sovittiin että se joka on ykkösmutkassa edellä, saa olla myös lopussa. Miksipä hän näitä juttuja nyt keksisi, kun ei enää McLarenilla ole.
Häkkinen taisi tulla siinä kisassa "vahingossa" varikolle. Näin katsojana tämä tuntui hieman hassulta, joten ole miettinyt sellaista vaihtoehtoa, että Häkkinen pelasi siinä Coulthardin kanssa jotain peliä. Siis tuli tahallaan varikolle ja testasi pitääkö Coulthard sanansa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Korean ratahan on kaikille kuskeille uusi mutta Auto Sprint -lehden Alberto Antonini on aika luottavainen italialaisittain Alonson "eduksi" tuossa kilpailussa.

– Kun kukaan ei tunne rataa entuudestaan, yksikään tiimi ei pysty säätämään autojaan edes alustavasti. Kun tilanne on tällainen, kuljettajan merkitys kasvaa merkittävästi. Siksi veikkaan, että Fernando Alonsoa on vaikea, jos ei mahdoton, päihittää Koreassa. Huippumiehen arvoaan vaalivat varmasti myös Lewis Hamilton ja Sebastian Vettel. He ovat Alonson kovimmat haastajat.

– Kunhan Alonso onnistuu Koreassa, uskon Ferrarin vanhaan tapaan olevan taas voittaja-auto Brasiliassa, mutta Abu Dhabin finaalissa kenttä on sitten apposen avoin kaikille kärkitiimeille, Antonini arvioi.

Lähde: TS sanomat.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Korean ratahan on kaikille kuskeille uusi mutta Auto Sprint -lehden Alberto Antonini on aika luottavainen italialaisittain Alonson "eduksi" tuossa kilpailussa.

– Kun kukaan ei tunne rataa entuudestaan, yksikään tiimi ei pysty säätämään autojaan edes alustavasti. Kun tilanne on tällainen, kuljettajan merkitys kasvaa merkittävästi. Siksi veikkaan, että Fernando Alonsoa on vaikea, jos ei mahdoton, päihittää Koreassa. Huippumiehen arvoaan vaalivat varmasti myös Lewis Hamilton ja Sebastian Vettel. He ovat Alonson kovimmat haastajat.

– Kunhan Alonso onnistuu Koreassa, uskon Ferrarin vanhaan tapaan olevan taas voittaja-auto Brasiliassa, mutta Abu Dhabin finaalissa kenttä on sitten apposen avoin kaikille kärkitiimeille, Antonini arvioi.

Lähde: TS sanomat.
Aika kaukaa on haettu toivolle kipinää Antoninin toimesta. Eikös vaikea kuskin rata paremminkin merkitse vaikeuksia Alonsolle ( vrt Spa ). Oli tuossa samaisessa artikkelissa hieman realistisempiakin haastatteluja. Kuten:

TS:n F1-avustajana toimiva Formula Pressin Luis Vasconcelos vetää Korean näkymistä nostalgisia piirteitä.
– Tulee mieleen vanhat hyvät ajat, jolloin F1-väki lähti uudelle radalle käytännössä saamatta minkäänlaista informaatiota paikasta etukäteen. Varmasti piirustuksia on tutkittu tarkkaan ja tallit ovat keränneet kaiken mahdollisen tiedon käytetystä asfalttipinnoitteesta. Kaikkiin yksityiskohtiin on yritetty porautua, mutta totuus on, että kenellekään ei ole takeita, että autossa olisi juuri tälle radalle oikeat osat – vaihdevälityksestä, aerodynamiikasta ja jousituksesta lähtien.
– Simulaattorit auttavat paljon ja sellainen käsitys on, että McLarenilla olisi kaikkein tarkimmat laitteet Wokingin tehtaalla. Tämä antaa varmasti Hamiltonille ja Buttonille pienen edun etukäteen ajaa kaikkein lähimmin niillä pidoilla, millä sitten perjantain harjoitukset alkavat.
– Red Bull on kuitenkin paras auto tällä kaudella ja sillä on pieni koeajo tehtynä Yeongamissa kaksi kuukautta sitten – tosin eri pinnoitteella kuin lopullinen. Löisin kuitenkin rahani Red Bullin voitosta Koreassa ja sama pätee myös Brasilian ja Abu Dhabin kisoihin. Ferrari on varmasti erittäin kova Interlagossa ja McLaren Abu Dhabissa, mutta en usko niiden kuitenkaan lyövän Red Bullia.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Aika kaukaa on haettu toivolle kipinää Antoninin toimesta. Eikös vaikea kuskin rata paremminkin merkitse vaikeuksia Alonsolle ( vrt Spa ).

TS:n F1-avustajana toimiva Formula Pressin Luis Vasconcelos vetää Korean näkymistä nostalgisia piirteitä.

Ferrari on varmasti erittäin kova Interlagossa ja McLaren Abu Dhabissa, mutta en usko niiden kuitenkaan lyövän Red Bullia.
En sanoisi että Antonini niin kaukaa haki Alonso kipinää, Korean GP on kummiskin kaikille uusi vaikka Red Bull on käynyt Chandhokin toimesta siellä testaamassa, toki RBR:n on paras auto tällä kaudella mutta ei ehkä luotettavin niin ainakin tämän Korean GP:n osalta en sanoisi että Alonso ei voisi kisaa missään tapauksesssa voittaa, ja mitä tulee Brasiliaan niin se on tosiaankin ollut Ferrarille hyvä rata monena vuotena, eli ei Antonini niin väärässä olisi jos noin tapahtuisi, Abu Dhabia en lähde arvailemaan.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
En sanoisi että Antonini niin kaukaa haki Alonso kipinää, Korean GP on kummiskin kaikille uusi vaikka Red Bull on käynyt Chandhokin toimesta siellä testaamassa, toki RBR:n on paras auto tällä kaudella mutta ei ehkä luotettavin niin ainakin tämän Korean GP:n osalta en sanoisi että Alonso ei voisi kisaa missään tapauksesssa voittaa, ja mitä tulee Brasiliaan niin se on tosiaankin ollut Ferrarille hyvä rata monena vuotena, eli ei Antonini niin väärässä olisi jos noin tapahtuisi, Abu Dhabia en lähde arvailemaan.
Minä taas ole sitä mieltä, että Koreassa on RB ja Mac edellä, Abu Dhabissakin ainakin RB niin siinä ei Brasilian radan hieman parempi tatsi paljoa auta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Aika kaukaa on haettu toivolle kipinää Antoninin toimesta.
Jos Vettel vaan välttää mokailut jatkossa, sen pitäisi päästä Alonson edelle pisteissä. Brasiliassa Ferrarin voisi olettaa olevan vahva, mutta Abu Dhabin luulis olevan Vettelin pelikenttää, jos vaan hermo pysyy kurissa paremmin kuin Singaboressa. Koreassa voi käydä miten tahansa, mutta Red Bullilla voisi olettaa olevan pienen edun puolellaan. Webber voittaa mestaruuden jos tyytyy ajamaan top nelosessa maaliin, ja korjaamaan potin tilaisuuden noustessa tyyliin Unkari. Mut Vettel voi sen vielä ajamalla viedä. Jos Vettel pääsee kärkeen, on suuri riski että kakkosruudusta lähtevä Webber tipahtaa ainakin kolmanneksi kisoissa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Eikös vaikea kuskin rata paremminkin merkitse vaikeuksia Alonsolle ( vrt Spa ). Oli tuossa samaisessa artikkelissa hieman realistisempiakin haastatteluja. Kuten:
Yleensä yhden tyyppiset radat sopivat jollekin paremmin kuin toiselle, sinänsä luokittelu kuskin radaksi tai auton radaksi on aika päätöntä. Toisilla radoilla kuskilta vaaditaan hieman erilaisia taitoja kuin toisilla.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kun tilanne on tällainen, kuljettajan merkitys kasvaa merkittävästi. Siksi veikkaan, että Fernando Alonsoa on vaikea, jos ei mahdoton, päihittää Koreassa.​
saahan sitä uskoa ja toivoa mitä vaan ja vaikka kopsata artikkelista sopivaksi kokemiaan pätkiä tänne, mutta kerrohan Kurski mitä argumentteja löydät tämän näkemyksen taakse. Voisi tässä sitten itsekin tarkistaa kantaansa.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Yleensä yhden tyyppiset radat sopivat jollekin paremmin kuin toiselle, sinänsä luokittelu kuskin radaksi tai auton radaksi on aika päätöntä. Toisilla radoilla kuskilta vaaditaan hieman erilaisia taitoja kuin toisilla.
Vai niin. Autoihin tuo päteen kyllä. Sanotaan sitten, että joillekin vaikeat radat sopivat paremmin kuin toiselle.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Kun tilanne on tällainen, kuljettajan merkitys kasvaa merkittävästi. Siksi veikkaan, että Fernando Alonsoa on vaikea, jos ei mahdoton, päihittää Koreassa.​
saahan sitä uskoa ja toivoa mitä vaan ja vaikka kopsata artikkelista sopivaksi kokemiaan pätkiä tänne, mutta kerrohan Kurski mitä argumentteja löydät tämän näkemyksen taakse. Voisi tässä sitten itsekin tarkistaa kantaansa.
Minä en ole koskaan sanonut että Alonso olisi vaikea ohitettava Koreassa tai muuallakaan sehän oli vain toimittaja Antoninin kommentti.

En minä koskaan missään unelmissa elä, minä ajattelin sillä tavalla kun itse asian nään, Koreassa näin lähtökohtaisesti kaikki ovat samalla viivalla kun rata on kaikille uusi ja luulen kisan olevan Reb Bullien ja Alonson "kiistelyä" kärjessä unohtamatta Mclarenia. Jos Alonso voittaisi niin olisiko se muka sitten jokin ihme minusta ei, sillä onhan herra voittanut urallaan useammankin GP:n turhapa näitä on jossitella sitten Koreassa me näämme mikä on tilanne.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös