Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Huoh...
Tuntuu että Fernando itse yrittää kohdistaa huomiota pois suosimisestaan...

Hyvä kuskihan hän on, mutta inhottaa tämä hänen voimakkaasti harrastama poliittinen peli ja kaikki skandaalit.

Itse fanitin (ja tietysti vieläkin, mutta nykyään tilanne on toinen Mersulla kuin mitä se oli Benettonilla ja Ferrarilla... ) Schumacheria hänen Ferrariaikoinaan ja silloin jo ärsytti se kiistaton ykköskuskiasema, mutta mielestäni Fernandon kohdalla tilanne on vielä pahempi...
Kun katsoo mitä kaikkea on tapahtunut hänen tallikaveriensa kanssa

Trulli, tasoissa vai jopa edellä pisteissä? ja potkut...
Lewisin kanssa ei tullut toimeen edes vuotta ja kauden jälkeen ovet paukkuen takaisin Renulle
Piquet-case nyt on kaikista surullisin, sen tietää kaikki.

Onhan niitä skandaaleja muillakin (Senna, Schumi ynm.) mutta mielestäni Alonson tapaukset ovat yhdet härskimmeistä ikinä ja melkein heti kun näkee hänet radalla, tulee heti koiruudet/skandaalit mieleen.

Ja tämä on sääli sillä ok, ehkä olisi missanut voiton/mestaruuden tai jotain, mutta mielestäni täysin rehdisti saavutetut sijoitukset ovat paljon parempia.
Kyllä niitä Alonson kaltaiselle kuljettajalle silti olisi tullut, joten sääli että niin moneen skandaaliin on pitänyt olla osana, tavalla tai toisella.
Kyllähän se siltä hieman vaikuttaa että Fernando yrittää kohdistaa huomiota pois suosimisestaan, mutta ei tietenkään kiva tahra ole nuo skandaalipelit ynnä muut.

Minua ei koskaan ärsyttänyt se Schumin kiistaton ykkösasema.

Trulli oli tosiaan 2004 hyvä Rellulla mutta jo kauan ennen potkuja Trulli oli lähdössä tallissa tietääkseen jotain ongelmia oli Briatoren kanssa ja halusi varmistaa hyvissä ajoin uuteen talliin menemisen, toki Flaviolla oli oma käsityksensä kuka tulee olemaan se ykkönen seuraavina vuosina jne(puhuin muuten tästä asiasta vähän aikaa sitten).

Lewisin kanssa meni miten meni, ei hyvää käytöstä se Alonsolta ois kannattanut vaan olla hiljaa koko kauden ajan eikä avata suuta ynnä muita Stepney-Coughlan kuvioita paljastaa, sieltähän sitten paluu Rellulle oli väistämätöntä missä ensimmäinen kausi olikin hyvä kaksi voittoa (toinen ei saavutettu parhaalla mahdollisella tavalla), 2009 kausi sitten olikin ehkä urain huonoin/huonoimpia.

Kyllähän Alonso on skandaaleista katsottuna tehnyt kovempia kolttosia kuin Senna-Schumi ja muutekin ollut säälittävän monessa sopassa huippukuljettajana, mutta toivottavasti tulevaisuus näyttäisi tuolta osalta paremmalta kun onhan nyt hänellä oma tukijansa (Santander) tallissa.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Näin Alonso varmistaisi mestaruuden

Ferrari-tallin Fernando Alonsolla on kultaisia muistoja takavuosien Brasilian formula 1 -osakilpailuista. Espanjalaisen uran kaksi ensimmäistä maailmanmestaruutta vuosina 2005 ja 2006 saivat sinettinsä juuri Brasilian GP:ssä.

Samaan on mahdollisuus tänäkin vuonna. Brasilian GP on MM-sarjan viimeistä edellinen osakilpailu ja Alonso lähtee viikonloppuun 11 pisteen johtoasemassa Red Bullin Mark Webberiin nähden. Jos Alonso voittaa, eikä Webber sijoitu paremmin kuin viidenneksi, kruunataan Ferrari-kuski mestariksi jo ennen kauden päättävää Abu Dhabin GP:tä.

Jos pahimmat uhkaajat Webberin johdolla keskeyttävät tai jäävät jäännöspisteille, saattaa Alonso varmistaa mestaruutensa myös sijoittumalla toiseksi tai kolmanneksi.

Pisteitä jaetaan kaavalla: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

- Minulla on hienoja muistoja tältä radalta. En kuitenkaan halua ajatella sitä, toistaisiko historia itseään taas. Teoriassa se on mahdollista, mutta sen varaan en aio laskea yhtään mitään, Alonso totesi.(mtv3)
Mahdollisuus voi olla toisten epäonnen johdosta, eipä juuri muuten jos kerta Alonso mestaruuden haluaa Interlagosissa varmistaa.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Kyllähän Alonso on skandaaleista katsottuna tehnyt kovempia kolttosia kuin Senna-Schumi ja muutekin ollut säälittävän monessa sopassa huippukuljettajana, mutta toivottavasti tulevaisuus näyttäisi tuolta osalta paremmalta kun onhan nyt hänellä oma tukijansa (Santander) tallissa.
Ja Santanderin suojattina Alonsohan on hyvin välttynyt skandaaleilta tänä kautena :confused:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Ja Santanderin suojattina Alonsohan on hyvin välttynyt skandaaleilta tänä kautena :confused:
No se oli vaan tallimääräys mitä lajin historissa ollaan nähty ennenkin törkeällä tavalla tehtynä, eikä mikään Piquet-case, Coughlan/Stepney Spygate.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3849
No se oli vaan tallimääräys mitä lajin historissa ollaan nähty ennenkin törkeällä tavalla tehtynä, eikä mikään Piquet-case, Coughlan/Stepney Spygate.
Omasta mielestä se selvän sääntörikkomuksen lakaiseminen maton alle oli melkein pahempi kuin se, että vingutaan radiossa kun tallikaveri ei anna tietä kuskille jolla on enemmän tehoja käytössään...

Onneksi Massa pelasti tilanteen sentään tekemällä hommasta huumoria meille katsojille, mutta olipahan törkeä temppu Ferrarilta.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Omasta mielestä se selvän sääntörikkomuksen lakaiseminen maton alle oli melkein pahempi kuin se, että vingutaan radiossa kun tallikaveri ei anna tietä kuskille jolla on enemmän tehoja käytössään...
Mistä maton alle lakaisusta puhut? Niistä lukuisista tallimääräyksistä, joista ei ole rangaistu, toisin kuin Hocken tapauksesta?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mahdollisuus voi olla toisten epäonnen johdosta, eipä juuri muuten jos kerta Alonso mestaruuden haluaa Interlagosissa varmistaa.
Kyl se vaan on poijaat niin että jos Alonso voittaa Brasiliassa se alkaa olla mestaruus taputeltu. Tietenkin voisi elätellä toiveita tupruttelevista koneista jäljelläolevissa kisoissa, mutta eiköhän ne Ferrarilla osaa laskea ton homman. Aika-ajossa tai lähdössä kärkeen, ja sitten kruisailee maaliin.
 

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
http://www.autosport.com/news/report.php/id/87916

Q. If you miss out, do you think you will have lost fair and square?

MW:
Yep.

Q. You'll have no problem with it?

MW:
Fernando won Hockenheim and was the fastest driver on the day.

Q. But he wasn't...

MW:
Absolutely he was. He passed Felipe and pulled away from him, otherwise he probably would've crashed into him. If Felipe was 10 seconds down the road, they would never have done that.

Q. Christian Horner has come out and said this week that it wouldn't be right if Alonso won the title because Red Bull was playing fair...

MW:
It won't be the first championship that's been won - if he does do it - by team orders, and it won't be the last.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Kyl se vaan on poijaat niin että jos Alonso voittaa Brasiliassa se alkaa olla mestaruus taputeltu. Tietenkin voisi elätellä toiveita tupruttelevista koneista jäljelläolevissa kisoissa, mutta eiköhän ne Ferrarilla osaa laskea ton homman. Aika-ajossa tai lähdössä kärkeen, ja sitten kruisailee maaliin.
Kieltämättä Alonsolla on mahdollisuus ja varmaan yrittää kaikin keinoin tehdä parhaansa radalla Lauantaina Aika-ajossa ja Sunnuntain kilpailussa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Hullaannus Espanjassa

Siinä missä suomalaisten kiinnostus F1-kisoihin on väliaikaisesti hieman laimentunut, Espanjassa on menossa kaikkien aikojen buumi. F1-kisojen lähetysoikeudet omistava La Sexta -kanava suorastaan kylpee Grand Prix -viikonloppuisin tv-katsojamäärissä.

Ennätys tällä kaudella on Kiinan GP huhtikuussa. Fernando Alonson ajamista Ferrarilla jännitti tuolloin 50,3 prosenttia Espanjan sen hetken tv-katsojista. Jo Bahrainin MM-avausta maaliskuussa seurasi 45 prosenttia ja Alonson viime kisan voittoa Koreassa hurrasi 49,3 prosenttia espanjalaisesta tv-yleisöstä.

Vielä hurjemmat seurantaluvut kertyvät Alonson kotimaakunnasta Asturiasta. Siellä kaikista televisiota katsovista 80 prosenttia on tällä F1-kisakanavalla.

Viimeksi Espanjassa oli yhtä paljon F1-innostusta kolme vuotta sitten, kun Alonso taisteli mestaruudesta McLarenilla.

Alonso asuu Sveitsissä, mutta korostaa olevansa ylpeä asturialaisuudestaan. Missä tahansa asturialainen liikkuukin, hänellä on aina oman alueensa lippu mukana. Alonsolla tuo keltainen risti sinisellä pohjalla löytyy piirrettynä kypärään.

Ihan asturialaista ei tarvita sentään sen piirtämiseen, kun Alonson kypärätaiteilijana toimii tamperelainen Uffe Tägtström.

Alonso on lunastanut molemmat maailmanmestaruutensa Brasiliassa. Tähän kesään asti tämä latinokuski oli hyvin suosittu myös Etelä-Amerikassa.

Hockenheimin tallimääräys brasilialaisen Felipe Massan viimeistenkin MM-toiveiden uhraamisella on koetellut kovasti Alonson ihannoimista brasialaisten F1-fanien keskuudessa.

Brasiliassa ehdittiin toipua Rubens Barrichellon nöyryyttämisestä Michael Schumacherin kakkoskuskina ja tottua Massan tasa-arvoon Kimi Räikkösen kumppanina Ferrarilla. Alonson suosiminen Massan kustannuksella palautti välittömästi vanhat kaunat brassifanien mieleen.

Nähtäväksi jää, millaisen vastaanoton Alonso saa viikonloppuna, kunhan Interlagosin lehterit alkavat täyttyä. Toisaalta ainakin 80 prosenttia noista katsojista tulee kyllä paikalle erilaisten sponsorien ja yhtiöiden tarjoamilla pääsylipuille, joten he eivät edusta ihan aidointa – sitä kuumaverisintä – brasilaiskuskien kannattajakuntaa.

TS/Heikki Kulta
Kolumnia pukkas, Alonso korostaa olevansa ylpeä asturialaisuudestaan.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Alonso luottaa onnennumeroonsa

Turun Sanomat 4.11 2010 23:03:39

Fernando Alonson onnennumero on 14. Se tuli, kun hän voitti siihen mennessä uransa tärkeimmän kartingkisan 14. heinäkuuta 1996.

Kuinka ollakaan: Alonso johtaa MM-sarjaa ja kauden viimeinen Grand Prix ajetaan Abu Dhabissa 14. marraskuuta.

Napattuaan kauden viidennen voittonsa Koreassa vajaat kaksi viikkoa sitten, espanjalainen arvioi, että tärkein osatekijä hänen syksyn menestykseensä on ollut onnen kääntyminen. Varmuuden autonsa pätevyydestä taisteluun mestaruudesta hän sai jo juhannuksena Valenciassa, vaikka silloin epäonni potki vielä päähän.

Onnen varaan 29-vuotias Alonso ei kuitenkaan rakenna kahden viimeisen GP-viikonlopun tuloksiaan, vaan sanoo menevänsä kisoihin ihan samalla päättäväisyydellä kuin kaikkiin aiempiinkin.

Saksasta asti
hurja keskiarvo


Alonson kausi kääntyi selkeään nousuun puolivälissä. Kun laskee kärkikuskien pistetahdin Silverstonessa käytyyn kymmenenteen kisaan mennessä ja siitä eteenpäin Hockenheimista tähän hetkeen, Alonso on parantanut keskiarvoaan kaikkein eniten.

Alonso keräsi ensimmäisestä kymmenestä kisasta keskimäärin 9,8 pistettä. Hockenheimista lähtien viimeisestä seitsemästä kisasta on tullut tilille keskimäärin 19 pistettä.

MM-kakkonen Mark Webber on myös pystynyt petraamaan keskiarvoaan: alkukauden kymmenestä kisasta 12,8 ja nyt viimeisestä seitsemästä kisasta 13,1 pistettä.

Sebastian Vettel on pysynyt tismalleen samoissa 12,1 ja 12,1. Lewis Hamilton on pudonnut 14,5 pisteestä 9,3 pisteeseen ja Jenson Button 13,3 pisteestä enää kahdeksaan pisteeseen.

Neljäs kerta
sama tilanne


Mestaruus on Alonsolle katkolla, jos hän sunnuntain jälkeen on yli 25 pistettä muita edellä.

– Joka kerta saapuessani Sao Pauloon tunteet räiskyvät. Voin voittaa, mutta yhtä hyvin voin hävitäkin.

– Kuljettajien MM-taistossa tilanteet heilahtavat hyvin äkisti. Kaikki tapahtuu muutamassa minuutissa, jopa muutamassa hetkessä. Kolme kertaa aiemmin olen ollut vastaavassa tilanteessa ennen Brasilian kisaa. Kaksi kertaa on mennyt hyvin, kun voitin mestaruuden. Stressi on aina samanlainen. Siihen olen tottunut, Alonso sanoi Brasilian GP-aattona.

– Interlagosin sää on aina arvoituksellinen. Viime vuosina on sen vuoksi nähty hienoja kisoja. Senkin puolesta meidän pitää olla valmiina mihin tahansa keleihin. Ratakierros täällä on lyhyt. Pienimmälläkin virheellä voi olla iso merkitys. 1-2 kymmenyksen heitto suuntaan tai toiseen voi merkitä, että edessäni on 7-8 autoa tai että ne ovat takanasi.

– On parempi pitää jalat maassa, mieli rauhallisena ja keskittyneenä. Kun olen näin päässyt MM-johtoon, ei ole syytä muuttaa valmistautumisessani mitään, Alonso sanoo.

Ferrarin insinööriporras pyrkii takaamaan, ettei Alonsolle tule moottorimurheita, vaikka hänellä on reservissä vähemmän tehokilometrejä kuin Webberillä. Perjantain harjoituksissa käytetään yhtä, elinkaareensa loppuun ehtivää konetta. Aika-ajossa autossa on Korean kisamoottori ja kisaan valitaan sitten parhaisiin kantimiin edellisistä kisoista jäänyt voimanlähde.
Katsellaan miten paikkaansa pitää Ferrarin insinöörien lupaus, ettei Alonsolle tule moottorimurheitä enää tällä kaudella.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Huoh...
Tuntuu että Fernando itse yrittää kohdistaa huomiota pois suosimisestaan...
Ja eiköhän hän tallimääräyksiä "ongelmilla" tarkoita kun samaan syssyyn ilmeisesti? sanonut kun tuon valittelun häneen kohdistuvasta kritisismistään ja erikseen tarvitsee vielä todistella että kaikki menee hyvin?

Hyvä kuskihan hän on, mutta inhottaa tämä hänen voimakkaasti harrastama poliittinen peli ja kaikki skandaalit.

Itse fanitin (ja tietysti vieläkin, mutta nykyään tilanne on toinen Mersulla kuin mitä se oli Benettonilla ja Ferrarilla... ) Schumacheria hänen Ferrariaikoinaan ja silloin jo ärsytti se kiistaton ykköskuskiasema, mutta mielestäni Fernandon kohdalla tilanne on vielä pahempi...
Kun katsoo mitä kaikkea on tapahtunut hänen tallikaveriensa kanssa

Trulli, tasoissa vai jopa edellä pisteissä? ja potkut...
Lewisin kanssa ei tullut toimeen edes vuotta ja kauden jälkeen ovet paukkuen takaisin Renulle
Piquet-case nyt on kaikista surullisin, sen tietää kaikki.

Onhan niitä skandaaleja muillakin (Senna, Schumi ynm.) mutta mielestäni Alonson tapaukset ovat yhdet härskimmeistä ikinä ja melkein heti kun näkee hänet radalla, tulee heti koiruudet/skandaalit mieleen.

Ja tämä on sääli sillä ok, ehkä olisi missanut voiton/mestaruuden tai jotain, mutta mielestäni täysin rehdisti saavutetut sijoitukset ovat paljon parempia.
Kyllä niitä Alonson kaltaiselle kuljettajalle silti olisi tullut, joten sääli että niin moneen skandaaliin on pitänyt olla osana, tavalla tai toisella.
Niinpä. Ykköskuskina hankitut voitot/mestaruudet ovat aina vähemmän arvokkaita kuin rehdisti/tasapuolisesti hankitut. Jos rehellisesti/tasapuolisesti hankittu mestaruus on kultaa, on ykköskuskina/epärehellisesti hankittu korkeintaan hopeaa. Niinpä Schumilla on seitsemän hopeaa, Alonsolla kaksi. Kumpikaan eivät ole yhdenkään kultaa hankkineen tasolla, joita ovat siis kaikki sellaiset kuskit jotka ovat voittaneet mestaruuden ilman ykköskuskin asemaa tallissaan tai kepulikonsteja.

Sinänsä huvittavaa, että niin Schumi kuin Alonsokin ovat vain kerran urallaan olleet tasavertaisessa asemassa tallikaverinsa kanssa, ja turpaan tuli heti. Alonso 2007, Schumi 2010. (OK, Schumin uran ihan alussa saattoi olla tasavertainen asema myös Piquet:n kanssa, mutta toisaalta Briatore tallipäällikkönä ei tue tätä hypoteesia.)
 
Viimeksi muokattu:

Olvi

Active member
Liittynyt
8.6.2008
Viestit
44
Onko Häkkiselläkin siis vain pari hopeaa, tämäpä harmillista. :frown:

Davidin puheiden perusteella tallimääräyksillä vaihdettiin järjestystä useampaankin kertaan(ainakin 97 Jerez ja 98 Melbourne), myöskin Häkkisen asema Dennisin suosikkina oli melko kiistaton.

Samalla tavalla muuten Räikkönen ja myöhemmin Hamilton olivat selvästi Dennisin suosiossa...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Onko Häkkiselläkin siis vain pari hopeaa, tämäpä harmillista. :frown:

Davidin puheiden perusteella tallimääräyksillä vaihdettiin järjestystä useampaankin kertaan(ainakin 97 Jerez ja 98 Melbourne), myöskin Häkkisen asema Dennisin suosikkina oli melko kiistaton.
Vertaisin tilannetta McLarenilla tilanteeseen joka nyt on Red Bullilla. Tallijohdolla kyllä on salainen suosikkinsa, mutta ykköskuski ei teknisesti ja kilpailullisesti tasavertaisen kohtelun vuoksi saa selkeää ykköskuskin asemaa ja etua. Kakkoskuskilla vahva tasavertaista kohtelua vaativa asenne, eikä suostu kakkoseksi tallijohtoa miellyttääkseen siinä uskossa, että se maksaa jonain päivänä takaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Onko Häkkiselläkin siis vain pari hopeaa, tämäpä harmillista. :frown:

Davidin puheiden perusteella tallimääräyksillä vaihdettiin järjestystä useampaankin kertaan(ainakin 97 Jerez ja 98 Melbourne), myöskin Häkkisen asema Dennisin suosikkina oli melko kiistaton.
No David jäi niin pahasti Mikan jyrän alle että miehen oli pakko keksiä tuollaista roskaa pelastaakseen maineensa rippeet. Jerezissä Villeneuvella ei ollut mitään intressiä estellä McLareneita puolirammalla autolla Schumacherin ollessa pois pelistä, joten David ja Mika menivät helposti ohitse. Sitten Häkkinen vielä yllätti komeasti David Coulthardin ja riisti röyhkeästi voiton skotilta. On täysin ymmärrettävää, että tuollainen pistää vihaksi.

Australiassa kuskeilla oli tasapäinen, keskinäinen sopimus siitä, että ensimmäisen mutkan vienyt saa myös voittaa koko kisan. Varikolla kortit eivät menneet tasan, joten DC hyvän moottoriurheilutavan mukaisesti antoi tietä lähtösuoralla eikä ottanut väkisin voittoa á la Didier Pironi samalla joukkuehengen tuhoten. En ymmärrä, miksi hän jälkikäteen sössöttää jotain tallimääräyksestä, kun pojat nimenomaan itse määrittelivät hiekkalaatikkoleikkinsä säännöt ja kunnioittivat niitä sekä tallin työrauhaa.
 

Olvi

Active member
Liittynyt
8.6.2008
Viestit
44
No David jäi niin pahasti Mikan jyrän alle että miehen oli pakko keksiä tuollaista roskaa pelastaakseen maineensa rippeet. Jerezissä Villeneuvella ei ollut mitään intressiä estellä McLareneita puolirammalla autolla Schumacherin ollessa pois pelistä, joten David ja Mika menivät helposti ohitse. Sitten Häkkinen vielä yllätti komeasti David Coulthardin ja riisti röyhkeästi voiton skotilta. On täysin ymmärrettävää, että tuollainen pistää vihaksi.
Väärin. Davidin käskettiin päästää Mika edelleen jo aiemmin. Vasta myöhemmin, viimeisellä kierroksella Mika(sekä David hetkeä myöhemmin) ohitti Villeneuven. Ohitus löytyy youtubesta, eipä hirveästi siltä näytä että Häkkinen "yllätti komeasti". http://www.youtube.com/watch?v=3RMX9NiBZd0

Australiassa kuskeilla oli tasapäinen, keskinäinen sopimus siitä, että ensimmäisen mutkan vienyt saa myös voittaa koko kisan. Varikolla kortit eivät menneet tasan, joten DC hyvän moottoriurheilutavan mukaisesti antoi tietä lähtösuoralla eikä ottanut väkisin voittoa á la Didier Pironi samalla joukkuehengen tuhoten. En ymmärrä, miksi hän jälkikäteen sössöttää jotain tallimääräyksestä, kun pojat nimenomaan itse määrittelivät hiekkalaatikkoleikkinsä säännöt ja kunnioittivat niitä sekä tallin työrauhaa.
Väärin, Häkkinen sai ylimääräisen kutsun varikolle(ainakin luuli saaneensa?), koska joku tuntematon pääsi häiritsemään tiimin radiota. Davidin käskettiin palauttaa järjestys. Tämän on Dennis myöntänyt haastattelussa.

Silti pidän Mikan mestaruuksia erittäin kovassa arvossa. Lähinnä säälittävää kun porukka yrittää alentaa "inhokkiensa" saavutuksien arvoa, mukamas järkevästi perustellen. Suosikit toki voittavat aina vastoin odotuksia ja paskalla kalustolla ym.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös