Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Se että ferrari ei ollut tänä vuonna missään vaiheessa edes vakavasti mukana mestaruusjahdissa pitäisi olla ferrari-standardein katastrofi.
No tänä vuonna kukaan muu kuin Vettel ei ole ollut vakavasti mukana mestaruusjahdissa. Se, ettei kukaan muu ole lähelläkään on pienempi katastrofi kuin se, että Ferrari katselisi taaempaa Red Bullien ja McLareneiden taistelevan kärjessä.
Onko Alonso sitten jotenkin merkittävä ja kaivattu johtaja tallille.. noh, ainakaan tulokset (0+0) ei puhu sen merkittävyyden puolesta.
Ei kuljettajan johtajuus tuloksissa näykään, koska ei se autoa paranna. Se parantaa tiimin henkistä fokusta. Tosin pelkkien mestaruuksien laskeminen tuloksiksi on jokseenkin huvittavaa.
Itse en miellä kuskeja muina kuin auton kuljettajina, mutta ferrarilla yritetään kovasti tehdä Alonsosta jotain nopeaa kuskia suurempaa johtajaa...
Mutta ei niin suurta kuin ilmeisesti kuvittelet. Tuota johtajuutta tuntuvat korostavan eniten ne, jotka kritisoivat sitä. Paljon harvemmin siitä Ferrari itse puhuu.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
No tänä vuonna kukaan muu kuin Vettel ei ole ollut vakavasti mukana mestaruusjahdissa. Se, ettei kukaan muu ole lähelläkään on pienempi katastrofi kuin se, että Ferrari katselisi taaempaa Red Bullien ja McLareneiden taistelevan kärjessä.
Niin no. Toisaalta 2009 oli katastrofi. Silloin tuli vain yksi voitto jo kuusi podiumia. Nyt on kasassa yksi voitto ja seitsemän podiumia.

Tuota johtajuutta tuntuvat korostavan eniten ne, jotka kritisoivat sitä. Paljon harvemmin siitä Ferrari itse puhuu.
Ferrari ei puhu siitä enää.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Mutta ei niin suurta kuin ilmeisesti kuvittelet. Tuota johtajuutta tuntuvat korostavan eniten ne, jotka kritisoivat sitä. Paljon harvemmin siitä Ferrari itse puhuu.
No kyllähän se (kuskin kyky "johtaa" tallia) tuntui olevan Ferrarilla kovastikin tärkeä aihe 2009 kun uusia sopimuksia rustattiin, mutta on niistä ajoista sitten merkittävästi vaimentunut. Tiedä sitten miksi näin...
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
No kyllähän se (kuskin kyky "johtaa" tallia) tuntui olevan Ferrarilla kovastikin tärkeä aihe 2009 kun uusia sopimuksia rustattiin, mutta on niistä ajoista sitten merkittävästi vaimentunut. Tiedä sitten miksi näin...
Koska domikaali on itse paska johtaja niin kuskin pitää tehdä hänenkin työtä.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
No kyllähän se (kuskin kyky "johtaa" tallia) tuntui olevan Ferrarilla kovastikin tärkeä aihe 2009 kun uusia sopimuksia rustattiin, mutta on niistä ajoista sitten merkittävästi vaimentunut. Tiedä sitten miksi näin...
Yksinkertaisesti siksi että Ferrari on menneisyytensä vanki. Siellä yritettiin palauttaa epätoivoisesti kultainen menneisyys yrittämällä toistaa vanhaa reseptiä mutta ei huomattu että samalla olisi pitänyt vaihtaa koko tallin johto. Tosin sekään ei varmaan olisi auttanut. Ferrarilla ei ymmärretty silloin eikä taideta ymmärtää vieläkään että kuljettaja ajaa autoa ja tallin tarkoitus on tarjota hänelle mahdollisimman hyvä työkalu ja hoitaa muu toiminta - noin hieman yksinkertaistettuna.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No kyllähän se (kuskin kyky "johtaa" tallia) tuntui olevan Ferrarilla kovastikin tärkeä aihe 2009 kun uusia sopimuksia rustattiin, mutta on niistä ajoista sitten merkittävästi vaimentunut. Tiedä sitten miksi näin...
Ilmeisesti kuskeihin ollaan nyt tyytyväisiä, kun ei tarvitse huudella enää johtajuuden perään? Nyt vaihtuu muuta porukkaa.
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Ilmeisesti kuskeihin ollaan nyt tyytyväisiä, kun ei tarvitse huudella enää johtajuuden perään? Nyt vaihtuu muuta porukkaa.
Joopa joo, ei ole kauan kun Dome vertaili Vetteliä ja Alonsoa sanoen että Vettel ei ole johtaja...
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Tarkoitit kai vastata kesselille? Eihän Ferrari tuossa omien kuskiensa johtajuuden perään huutele.
Ovat varmaan tyytyväisiä. Totta, mutta sen johtajuuden esiin tuominen ja korostaminen ei ole hävinnyt mihinkään. Jopa niin että pitää alkaa huutelemaan vieraisiin pöytiin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Joopa joo, ei ole kauan kun Dome vertaili Vetteliä ja Alonsoa sanoen että Vettel ei ole johtaja...
Luitko koko uutisen? Muistaakseni Domenicalli sanoi ettei Vettelillä ole kokemuksen tuomaa ominaisuutta (johtajuutta), koska hän on vielä nuori ja suhteellisen kokematon. Minusta se pitääkin paikkaansa ja sen ominaisuuden tullessa, Vettel voi olla kova luu. Tosin Hamiltonistakin piti kehittyä parempi, mutta mies on taantumassa....

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/09/1386897/ferrari-pomo-selventaa-vettel-vahattelyaan

Onhan se nyt selvää ettei uransa alussa voi tietää ja voi vaatia kaikkea eikä osaakkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Luitko koko uutisen? Muistaakseni Domenicalli sanoi ettei Vettelillä ole kokemuksen tuomaa ominaisuutta (johtajuutta), koska hän on vielä nuori ja suhteellisen kokematon. Minusta se pitääkin paikkaansa ja sen ominaisuuden tullessa, Vettel voi olla kova luu. Tosin Hamiltonistakin piti kehittyä parempi, mutta mies on taantumassa....

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/09/1386897/ferrari-pomo-selventaa-vettel-vahattelyaan

Onhan se nyt selvää ettei uransa alussa voi tietää ja voi vaatia kaikkea eikä osaakkaan.
Käsittääkseni Dome selitteli jälkikäteen kommenttejaan juuri noilla sanoilla. Pointti ei ole se miten hän sen perusteli vaan se että tuota samaa paskaa jauhetaan vuodesta toiseen. En ole kuullut sitä missään muualla kuin F1:ssä ja nimenomaan Ferrarin suunnalta. Henkilökohtaisesti en ymmärrä sitä lainkaan. Se kuvastaa vain sitä miten pihalla Ferrarilla ollaan. Siellä pitäisi vaihtaa johto - noin ensi alkuun. Tosin nykyinen alennus-kopio-latino -meininki ei allekirjoittanutta haittaa ollenkaan koska se ei tuota tulosta.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Nythän Domenicali oikein leveilee innovatiivisella työllä koskien ensi vuoden autoa ja sanoo toisessa lauseessa että se on Red Bullin tämänvuotisen auton kopio.

Entä mitä jos Newey herra paratkoon keksiikin jotakin uutta seuraavalle vuodelle ja taas Ferrari rämpii kopionsa kanssa lopulta kopioiden kauden aikana Red Bullia?

Ferrarin laadukas insinöörityö saa aivan uuden ulottuvuuden :D
Tätähän Ferrasin "kehitys" on ollut jo viimeiset 3 kautta, he ei enää ole talleista suunnannäyttäjä jota muut yrittävät kopioida vaan he kopiovat monia muita talleja (ei ainostaan yhtä, jolloin auto on tilkkutäkki) jolloin punainen lanka ja kehityksen suunta vaihtuu aina idean mukaan ja autoa on vaikea "ymmärtää".

Mclaren lähti rohkeasti omaan suuntaansa ja luulen että ensikaudella paketti on vieläkin kilpailukykyisempi. Renaultille kanssa peukkua rohkeudesta kehittää omaa vaikkakin tämä ei ole ollut askel menestykseen.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
"Nythän Domenicali oikein leveilee innovatiivisella työllä koskien ensi vuoden autoa ja sanoo toisessa lauseessa että se on Red Bullin tämänvuotisen auton kopio."

Eikös tämän kauden Ferrarin pitäny olla "äärimmäisyyteen asti hiottu timantti"?
Innovatiivisin asia tossa niitten kulkupelissä on se, että Alonson ja Massan ajoasento antaa oikeutta sen auton ajo-ominaisuuksille, jotka on verrattavissa linja-autoon. Ainakin vauhdillisesti...

Ferrarin viimeisin kunnollinen F1-auto oli ehdottomasti F2008. Sen jälkeen on tullut korkeintaan kärkipään keskinkertaisuuksia. Perustelen tän sillä, että kaudesta 2009 lähtien on tullut 7 voittoa tähän päivään asti! Pelkästään kaudella 2006 voittoja tuli 9. Kaudella 2004 järkyttävät 15 voittoa ja 2008-kaudella 8 kärkitilaa. Että tällästä faktaa Cavalino Rapanten seikkailuista viime kausilta.
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Ferrari on kopion kanssa kaksi vuotta myöhässä, sillä jo 09 olisi muiden pitänyt tajuta Redbullin auton olevan selvästi edellä. Siitä kun olisi perus ideat kopioinut niin jo tällä kaudella olisivat voineet olla rinnalla. Ferrari ja Mclaren saattavat olla auton kehittämisessä sarjan parhaita, mutta Newey on antanut RB:lle parin vuoden etumatkan.

Luovuus ja innovatiivisuus ei välttämättä hyödytä paljoakaan, sillä eihän Redbullin kaara ole paljoakaan kolmessa vuodessa muuttunut, mutta Ferrari ja Mclaren puskevat joka vuosi uuden näköisen kilpurin uusilla ideoilla. Tai no Ferrari ehkä vähemmän uusilla ideoilla. :D
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ferrari on kopion kanssa kaksi vuotta myöhässä, sillä jo 09 olisi muiden pitänyt tajuta Redbullin auton olevan selvästi edellä. Siitä kun olisi perus ideat kopioinut niin jo tällä kaudella olisivat voineet olla rinnalla. Ferrari ja Mclaren saattavat olla auton kehittämisessä sarjan parhaita, mutta Newey on antanut RB:lle parin vuoden etumatkan.

Luovuus ja innovatiivisuus ei välttämättä hyödytä paljoakaan, sillä eihän Redbullin kaara ole paljoakaan kolmessa vuodessa muuttunut, mutta Ferrari ja Mclaren puskevat joka vuosi uuden näköisen kilpurin uusilla ideoilla. Tai no Ferrari ehkä vähemmän uusilla ideoilla. :D
No ens vuonna ei ole puhallettuja diffuja. Pitää keksiä taas joku uusi juttu. Ei riitä enää kopioiminen.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Domenicali sanoi Monzan Fan Forumissa, että renkaiden lämpöön saaminen on ollut Ferrarille ongelma jo ainakin vuosikymmenen. Pirellin kumit ovat vain korostaneet ongelmaa entisestään.
Fan Forum transcript
Fan Forumissa :rolleyes:

Silti hyvä että vihdoin ja viimein puhuu asiasta avoimesti, tätä on odotettukin :thumbup:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Jos nyt pitäydytään Alonsossa niin Domenicali sanoi vähän aikaa sitten että se ainoa voitto tänä vuonna tuli ihan lahjana.

Ja niitä lahjoja tuli solkenaan viime vuonna myös jos huomasit?
Eikö se ollut Pat Fry?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös