Kesärenkaiden vaihtoilmoitukset

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kova on kiire teillä (näköjään useammallakin) vaihdella noita kesäkiekkoja alle. Meinaan kun kommenttien perusteella siellä on vielä jotakuinkin talvikelit (musta jäätä, lunta maassa jne.) Eikö se kumi Suomessakin kuitenkin ole huomattavasti halvempaa kuin pelti, ihmishengestä nyt puhumattakaan, vai onko tää tämmönen perinteikäs "kyllä tosimies osaa ajaa kesät talvet vaikka vanteilla" -juttu? :confused:

Kyllähän ne kelit täälläkin yllättäen hiukan viileni, mutta meillä oli vastaavat kelit kuin siellä Suomessa noin kaksi kuukautta sitten, ei tullu kyllä silloin vielä mieleen vaihtaa kesärenkaita autoon :doubtful:
No itse olisin pärjännyt kyllä vkon suvikumeilla jo, ja jos ei nyt hirveen paha takatalvi tule niin viikonloppuna vaihtelen varmaan alle
(ei kuitenkaan ole pakollisia ajoja niin pahasti etteikö voisi autoa jättää pihaan jos nyt kunnon lumen vielä pölläyttelee)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
pusikoissa vähän enmmpi lumikasoja vielä, noi mustat jäät lähinnä on risteykset joissa on vielä ollut sulaneesta lumesta kosteutta niin on jäätyneet.
Ei niitäkään montaa ollut toisaalta :)

edit. mihin se PP:n kuva katos :p
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
pusikoissa vähän enmmpi lumikasoja vielä, noi mustat jäät lähinnä on risteykset joissa on vielä ollut sulaneesta lumesta kosteutta niin on jäätyneet.
Ei niitäkään montaa ollut toisaalta :)

edit. mihin se PP:n kuva katos :p
Piilotin koko kuvan, kun tuli niin isona. :|
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
No itse olisin pärjännyt kyllä vkon suvikumeilla jo, ja jos ei nyt hirveen paha takatalvi tule niin viikonloppuna vaihtelen varmaan alle
(ei kuitenkaan ole pakollisia ajoja niin pahasti etteikö voisi autoa jättää pihaan jos nyt kunnon lumen vielä pölläyttelee)
Kyllä kai niillä pärjää, jos ei joudu yllättäviin tilanteisiin tai ei musta jää yllätä, mutta edelleenkään mä en oikein ymmärrä tota kauheeta kiirettä vaihtaa alle kesäkumit mikä eräilläkin tuntuu olevan? Kyse on kuitenkin omastakin hengestä.

Vai onko tää sitten seurausta nastarenkaiden käytöstä, niillä ei tietenkään ole kauheen kiva ajella kuivalla kelillä.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Kyllä kai niillä pärjää, jos ei joudu yllättäviin tilanteisiin tai ei musta jää yllätä, mutta edelleenkään mä en oikein ymmärrä tota kauheeta kiirettä vaihtaa alle kesäkumit mikä eräilläkin tuntuu olevan? Kyse on kuitenkin omastakin hengestä.

Vai onko tää sitten seurausta nastarenkaiden käytöstä, niillä ei tietenkään ole kauheen kiva ajella kuivalla kelillä.
Kannattaisi toisten hankkia kuulovaurio, niin ei tarvitse kuulla rahinaa.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Helpommalla varmaan pääsee kun vaan siirtyy käyttämään kitkarenkaita :rolleyes:
Joo, mutta kuulovaurioni on antanut kateutta sukulaisilleni, koska heitä kadehdituttaa se asia, etten ole kuullut selän takana paheksuvia puheita tms. ja he toivovat itselleen samaa kuulovauriota kuin minulla.:D
 

Örfil

Guest
mutta edelleenkään mä en oikein ymmärrä tota kauheeta kiirettä vaihtaa alle kesäkumit mikä eräilläkin tuntuu olevan? Kyse on kuitenkin omastakin hengestä.
Nastarenkaat, lämmin keli, tiukka mutka - kuin jäällä ajelisi!

Jossain vaiheessa tulee vastaan se käyttöalue missä niitä enää kannattaa pitää alla.

Kitkoilla se on alue laajempi. Huomas hyvin vaimon autossa tänä keväänä.
Vihaan nastarenkaita.
 

Örfil

Guest
Niin ja ps. päätiet aivan täysin kuivia. Ei mitää syytä enää ajaa rouhimilla.
Ihan jo yleisen hyvä nimissä sillä motarit on talven jäljiltä taas järkyttävillä urilla :nope: Vanhoilla, kuluneilla kesärenkailla siellä voi olla aikamoista pitelemistä ajolinjoissa.

Työmatkani Pirkkalasta Hatanpäälle ei paljoa vaadi: Naistenmatkantielle saapuessani laitan vakkarin 60 km/hm, lasken kädet irti ratista ja auto menee ihan automaattiohjauksella Partolaan saaakka. Ura on varmaan 2o cm syvät ja auto menee kuin kiskoilla sen väliin. Yleensä vimeistelen kulmakarvojen nypinnän sillä välillä.
Lidlin valoissa voi joutua vähän jarruttelemaan ja kurvaamaan vanhalle Lentokonetehtaalle päin ja sitten siitä 50 km/h Härmälän läpi HVT:n alkuun.

Sitten onkin parta ajettu partolan suoralla, kostyymi tarkistettu ja valmiina päivän hektisimpään hetkeen eli avaamaan netin duunissa ja katsomaan mitä söisi tänään!
 

Örfil

Guest
TT:n kananmunamaisesta katosta tuli hieman mieleen tämä:

Mutta onhan toi TT nyt ihan mukava näköinen auto, nyt esimerkiksi tuohon yllä olevaan kananmunaan verrattuna. Ja hienot VANTEET!
Ajappa kerran? Saat luvan kokeilla rundin :ahem:

Olsit kolma mies kun sitä ajaisi - Mä ja poikani Miro lisäksi hallitsee sen täysin. Siinä on vaan tarkat rutiinit:
- kylmäkäynnistys ja lämmitysstartti tietyllä, pikkutarkalla metodilla. Sen jälkeen valot päälle.
- kun lämmöt nousseet, pieni lämmitys lenkki.
- kun se hoidetty, pari kiihdytystä vaan 3ooo tasolle (moottorilämpö jo +90)
- sitten 4000 rpm
- ja kun kone kuumana, +5000 rpm niin että venttiilit ja turbo puhisee ja puhkuuu
- punarajalle harkitusti
- ja niin ESP pois käytöstä ehdottamasti, hidastaa menoa ;)
- kaikki ylipaino on riisuttu, takapaksi on taysin tyhjä (vararengas ja tunkki veks). Hansakalokerossa on 500 gr tavaraa. Löysin vielä paikan josta saan 15 kg pois. Vaatii vaan takapuskirin irroituksen, mutta poistan ne lisäpainot kesällä. Tarkoitettu ajobalanssin hoitoon +2oo km/h nopeuksissa ja en aja niin kovaa koskaan Suomessa (laitettu niiden jenkkien ulosajojen takia jossain reikäpää nopeuksissa ja ilman takaspoileria),
 
Viimeksi muokattu:
Ylös