Porsche-museo, osa 2
Lisää huomioita Stuttgartista. Ne rata-automallit 908, 917, ja mitä niitä onkaan, ne oli kyllä hurjannäköisiä laitteita, juuri ne, millä Leksakin ajoi. Yksikin prototyyppi, sinä oli 12-sylinterinen mylly, hento putkikehikko ja lasikuitukate. Ei mitään turvavarustuksia..
Yksi näyttelyn helmi oli myös Porsche Carrera RSR 3.0, vuodelta 1974. Auto oli 5- ryhmän ratavarustuksessa. Samanlaisella ajoivat suomessakin herrat Pauli Toivonen, Leo Kinnunen ja Martti Kangas. 330 hv raakaa voimaa. Auto oli hyvin esillä , pääsi kattelemaan allekin. Pakoputkisto kiinnosti, ne oli molemmin puolin suorat putket ulos, samanaiset oli mm. Eklundin ralliPorschessa 1981, muistan kun katoin silloin Laajavuoressa auton alle...
Yksi näyttelyn erikoisuus oli akustinen sessio, jossa pääsi kuuntelemaan erikoisrakennellusta kaiutinkartiosta eri Porsche-mallien soundeja, aina 356:n kuplatyyppisestä räpätyksestä RSR:n ja 911 Turbon möyhyjä, ja viimeisenä Porsche- traktorin päkätys. Mun kotona muuten on ollut 1960- luvulla Porsche- merkkinen traktori, tuolla näyttelyssä oli semmoinen ihan alkuperäiskunnossa...
Tänään sitten Jyväskylässä Bilteman edessä oli 4-vetoinen 911 Carrera, ja pääsin tuoreeltaan kertoilemaan auton omistajalle eilistä kokemustani museosta...en tiedä uskoiko kaveri, vai luuliko että oon joku höyrypää...
Lisää huomioita Stuttgartista. Ne rata-automallit 908, 917, ja mitä niitä onkaan, ne oli kyllä hurjannäköisiä laitteita, juuri ne, millä Leksakin ajoi. Yksikin prototyyppi, sinä oli 12-sylinterinen mylly, hento putkikehikko ja lasikuitukate. Ei mitään turvavarustuksia..
Yksi näyttelyn helmi oli myös Porsche Carrera RSR 3.0, vuodelta 1974. Auto oli 5- ryhmän ratavarustuksessa. Samanlaisella ajoivat suomessakin herrat Pauli Toivonen, Leo Kinnunen ja Martti Kangas. 330 hv raakaa voimaa. Auto oli hyvin esillä , pääsi kattelemaan allekin. Pakoputkisto kiinnosti, ne oli molemmin puolin suorat putket ulos, samanaiset oli mm. Eklundin ralliPorschessa 1981, muistan kun katoin silloin Laajavuoressa auton alle...
Yksi näyttelyn erikoisuus oli akustinen sessio, jossa pääsi kuuntelemaan erikoisrakennellusta kaiutinkartiosta eri Porsche-mallien soundeja, aina 356:n kuplatyyppisestä räpätyksestä RSR:n ja 911 Turbon möyhyjä, ja viimeisenä Porsche- traktorin päkätys. Mun kotona muuten on ollut 1960- luvulla Porsche- merkkinen traktori, tuolla näyttelyssä oli semmoinen ihan alkuperäiskunnossa...
Tänään sitten Jyväskylässä Bilteman edessä oli 4-vetoinen 911 Carrera, ja pääsin tuoreeltaan kertoilemaan auton omistajalle eilistä kokemustani museosta...en tiedä uskoiko kaveri, vai luuliko että oon joku höyrypää...