:nope:Toro Rosson paikat Buemille ja Bourdaisille
Hieno homma jos Bourdais saa vielä toisen mahdollisuuden! Buemista en osaa sanoa kun en juuri seurannu testi- & gp2-menestystä.
Itse olisin halunnut nähdä Takuma-sanin Toro Rosson ratissa.
:nope:Toro Rosson paikat Buemille ja Bourdaisille
Hieno homma jos Bourdais saa vielä toisen mahdollisuuden! Buemista en osaa sanoa kun en juuri seurannu testi- & gp2-menestystä.
Oikeudenmukainen päätös ehdottomasti. :thumbup: Pikeekin sai jatkopaikan, niin skandaalihan se olisi ollut jättää Le Seb ulkopuolelle. Takuma tuskin olisi tilannetta muuttanut paremmaksi, mikäli sponsseja ei lasketa.Toro Rosson paikat Buemille ja Bourdaisille
Hieno homma jos Bourdais saa vielä toisen mahdollisuuden! Buemista en osaa sanoa kun en juuri seurannu testi- & gp2-menestystä.
Niin ja Sveitsillekin ensimmäinen kuljettaja kuninkuusluokassa reiluun vuosikymmeneen. Toivottavasti pärjää paremmin kuin se toistaiseksi viimeisin.Oikeudenmukainen päätös ehdottomasti. :thumbup: Pikeekin sai jatkopaikan, niin skandaalihan se olisi ollut jättää Le Seb ulkopuolelle. Takuma tuskin olisi tilannetta muuttanut paremmaksi, mikäli sponsseja ei lasketa.
Kesällä uudistettu Toro Rosso ei vaan sopinut Bourdaisille, sen on muuten Vettel vahvistanut. Vanhalla versiollahan Bourdais oli Vetteliin nähden kilpailukykyinenEn millään usko Bourdaisin olevan niin huono kuin kauden loppupisteistä voisi päätellä. Eivät ne ChampCar-mestaruudet kuitenkaan helpolla tule, vaikka sarjan taso ei mitään F1-luokkaa ollutkaan. Toivon siis miehelle jatkoa ykkösissä.
Samoin. En osaa sanoa miksi, mutta Bourdais ei kaikista ChampCar-mestaruuksista huolimatta ole koskaan erityisesti säväyttänyt. CARTer varmaan keksii useitä syitä miksi olisi pitänyt, enkä varsinaisesti voi väittää vastaankaan.Itse olisin halunnut nähdä Takuma-sanin Toro Rosson ratissa.
Totta sinänsä mutta sehän on nähty jo useaan otteeseen, ettei yhdessä sarjassa pärjääminen (edes dominointi) korreloi välttämättä millään tavalla toisessa sarjassa pärjäämisen kanssa. On niin paljon erilaisia tekijöitä, jotka vaikuttavat kuskin menestykseen, ettei pelkkä ratinkääntämisen taito riitä oikeastaan mihinkään.En millään usko Bourdaisin olevan niin huono kuin kauden loppupisteistä voisi päätellä. Eivät ne ChampCar-mestaruudet kuitenkaan helpolla tule, vaikka sarjan taso ei mitään F1-luokkaa ollutkaan. Toivon siis miehelle jatkoa ykkösissä.
Niin no joo... Mutta kyllä Sato (ja Davidson) ansaitsisi uuden mahdollisuuden, koska joutui "lopettamaan" ilman omaa syytään.Mutta joo eiköhän Takuma ole jo saanut riittävän monta kauttaa tuloksiin nähden. Toisinaan värikäs mutta ei se mitään uutta enää tarjoais.
Ei Toro Rosso ole mitään virallisesti ilmoittanut, eikä tuota Heikki Kullan juttua kannata minään varmistuksena pitää.Ollaanko nyt siis siinä tilanteessa ensi kauden tallipaikkojen suhteen, että vain Hondan toinen paikka on periaatteessa avoin. Ihmettelen, jos Barrichello saa jatkaa.
Ihan noin yleisestä mielenkiinnosta sitten, ketkä kuljettajat ovat suorituksillaan säväyttäneet, jos ei Bourdais?Samoin. En osaa sanoa miksi, mutta Bourdais ei kaikista ChampCar-mestaruuksista huolimatta ole koskaan erityisesti säväyttänyt. CARTer varmaan keksii useitä syitä miksi olisi pitänyt, enkä varsinaisesti voi väittää vastaankaan.
Mutta eikös HK:n tallipaikkauutiset/-huhut ole yleensä pitänyt paikkansa?eikä tuota Heikki Kullan juttua kannata minään varmistuksena pitää.
Yleensä joo, vaan ei aina. Esimerkkinä vaikkapa se, että myös HK kuului niihin, jotka huhusivat Kovalaista Toyotalle vielä päiviä ennen McLaren-sopimuksen julkistamista.Mutta eikös HK:n tallipaikkauutiset/-huhut ole yleensä pitänyt paikkansa?
Minen kyllä mitenkään voi yhtyä siihen, että Bourdaisin tulokaskausi olisi ollut hyvä, ja tuskin yhtyisi Seabass itsekään. Toinen mahdollisuus sillä toki ansaittaisiin ajoittaisten väläysten ja parin muun seikan ansiosta, muttei minusta juuri muuta.CARTer sanoi:Toisella kerralla hän pääsi ykkösiin ja hyvän tulokaskauden jälkeen häntä jälleen poljetaan maahan.
--
Jos on pitänyt päänsä puskassa, eikä ole seurannut Bourdais'n ajoja rapakon takana, niin viimeistään Span viikonlopun tänä vuonna olisi pitänyt säväyttää. Todellisella kuljettajan radalla Kermit vei nuoren tallikaverinsa kouluun. Sen ainoan kerran kun STR:n uusi auto todella sopi hänen käteensä, Vettelillä ei ollut mitään saumaa vastata ranskalaisen vauhtiin.
Nördaisilla oli ajoura jo ennen Champ Cariakin. Kyyti oli mestaruuden arvoista niin F 3, kuin Formula 3000-luokassakin. Kyllä siitä jo aika hyvä värisuora ja vakuuttava näyttö yleiskyvyistä rata-autoilijana tulee!Totta sinänsä mutta sehän on nähty jo useaan otteeseen, ettei yhdessä sarjassa pärjääminen (edes dominointi) korreloi välttämättä millään tavalla toisessa sarjassa pärjäämisen kanssa. On niin paljon erilaisia tekijöitä, jotka vaikuttavat kuskin menestykseen, ettei pelkkä ratinkääntämisen taito riitä oikeastaan mihinkään.
Enhän minäkään täällä Bourdais'n häikäisevän ylivoimaista tulokaskautta hehkuttanut, mitä nyt toin esille ne esitykset, jotka uskon melko monelta menneen ohi Kimin kohtaloa surkutellessa. Sebi itse myönsi olleensa pettynyt tähän kauteen, mutta mitä suuremmissa määrin häntä ei voi pitää siitä yksikseen vastuussa. Kuten Bourdais sanoi kauden päätyttyä, auto ei sopinut hänelle niin hyvin kuin se sopi Vettelille ja koska ei ollut tallin oma, ei mitään perusteellista uudelleenrakentamista kauden aikana voitu tehdä. Bourdais myös antoi ymmärtää, että talli oli haluton kuuntelemaan hänen ehdotuksiaan, koska Vettel pärjäsi autolla paremmin. Joidenkin tallivaikuttajien mielestä vika oli selvästi ranskalaisessa, eikä heidän autossaan. Kuten aina.Minen kyllä mitenkään voi yhtyä siihen, että Bourdaisin tulokaskausi olisi ollut hyvä, ja tuskin yhtyisi Seabass itsekään. Toinen mahdollisuus sillä toki ansaittaisiin ajoittaisten väläysten ja parin muun seikan ansiosta, muttei minusta juuri muuta.
Kyllähän minä sen tiedän ja Bourdais tiesi sen myös välittömästi. Ei hän muuten olisi nieleskellyt kyyneliään kisan jälkeen ITV:n haastattelussa. Silti, jos antaa viimeisen kierroksen lottoarvonnan vaikuttaa kokonaisuuden arviointiin, on pahasti hakoteillä. Bourdais ei ollut ainoastaan kilpailussa nopeampi kuin tallitoverinsa, vaan oli sitä aika-ajoissa ja harjoituksissa. Ja Vettelistä sentään kaavaillaan tulevaisuuden maailmanmestaria.Mitä tulee Spahan, niin toisaalta Sebin viimeinen kierros jätti aika valjun jälkimaun. Sen se toki varmisti, ettei kohtalo ollut sama kuin Kimillä, mutta... jotain muuta olisi palkintosijan häämöttäessä toivonut.
Sebastien on aina ollut yllättävän suorasanainen ja Champ Car - menestyksen ansiosta hänen itseluottamuksensa oli hämmästyttävän huikea. Hän ei yksinkertaisesti hyväksynyt itseltään virheitä, joten jotkut helposti käsittivät sen ylimielisyydeksi ja Sebi sai valittajan leiman otsaansa. Viitannet kommentteilla ja käytöksellä Mont-Tremblant'n kisaan viime vuonna, jonka jälkeen Bourdais arvosteli kovaäänisissä Doornbosin ajotapaa, eikä suostunut onnittelemaan hollantilaista palkintokorokkeella. Kyllähän se meni hieman yli, mutta täytyy muistaa, että pari viikkoa aiemmin Doornbos oli saanut rangaistuksen blokkaamisesta ja Bourdais kävi omasta mielestään kuumana täysin aiheesta. Sen kisan jälkeen Bourdais'n suhtautuminen muuttui ja hänestä tuli paljon rennompi ja avoimempi. Oliko syynä se, että katsojat buuasivat äänekkäästi hänelle vai Paul Newmanin pitämä oppitunti arvokkaasta käyttäytymisestä, mutta tänä vuonna F1-radoille asteli paljon nöyrempi Sebastien Bourdais.Se on vielä sanottava, että oma suhtautumiseni Bourdaisiin muuttui kyllä positiivisempaan suuntaan kauden edetessä. Joidenkin ChampCar-aikojen kommenttien sekä käytöksen takia pidin häntä valittajana, mutta pikemminkin hän sanoo suoraan, mitä ajattelee. Suht harvinaista näinä päivinä ykkösissä, en voi kuin kannattaa kuten Alonsonkin kohdalla.