Mediaprofeetta
Well-known member
Taitaa Tilkeltä olla ideat kokonaan loppu. Pikaisella vilkaisulla tuo Korean rata näyttää identtiseltä Istanbul Parkin kanssa, ja lähempi tarkastelu osoittaa, että radan "alempi" puoli on lähes suora kopio Fujista.
Tuo on kyllä totta. On kyllä kaverilta ideat loppu.Taitaa Tilkeltä olla ideat kokonaan loppu. Pikaisella vilkaisulla tuo Korean rata näyttää identtiseltä Istanbul Parkin kanssa, ja lähempi tarkastelu osoittaa, että radan "alempi" puoli on lähes suora kopio Fujista.
Googlen kuvahaulla. En nyt äkkiseltään löytänyt tarkalleen sitä sivua, missä nuo oli molemmat.Ja vielä viimeikseksi mistähän arvon herra WebSlave mahtoi tuon radan profiilin löytää? Linkki olisi kiva.
Koska uudet isäntämaat tilaavat ratansa Tilkeltä. Ei se ole mikään sopimus, että ratojen pitäisi tulla Tilkeltä, mutta näin vain käytännössä käy. (No, Pariisin rata ei tule.)Crockett sanoi:En vieläkään ymmärrä miksi Tilken suunnittelemia ratoja sullotaan F1:siin. Sepang on ainoa "hyvä" rata mitä mies on tehnyt, muut enemmän tai vähemmän kopioita. Laittaisivat vanhoja ratoja uuteen kuosiin niin kelpaisi niilläkin taas pörrätä. Mutta ei, Bernie sedän on pakko vaatia uusia ratoja eri maihin dollarit silmissä kiiltäen.
Singapore ei ole Tilken tekemä. Ja Shanghai on tosiaan ihan täysin Sepangin kopio, enkä muutenkaan Tilken töille lämpene. Paitti, että A1-ring on kova!:thumbup:Kyllä tuo Tilke nyt ihan hyviä ratoja välillä suunnittelee... Ainakin Singaporelle, A1:lle ja Hockelle tulee kehut meikältä.
Kyllä Singapore on Tilken tekele jos Wikipediaan voi vielä luottaa Kiinan ja Shanghain puolesta oon ihan samaa mieltä. Mun mielestä kalenterista voitais hyvin tiputtaa:Singapore ei ole Tilken tekemä. Ja Shanghai on tosiaan ihan täysin Sepangin kopio, enkä muutenkaan Tilken töille lämpene. Paitti, että A1-ring on kova!:thumbup:
Jep ja Tilken puolustukseksi pitää sanoa, että noiden uudistuksien tuloksena on yleensä tainnut syntyä sarjaan parhaat ohituspaikat. Vaikkapa se tiukka neulansilmä Hockella ja Span viimeinen shikaani.Vanhojen ratojen uusiminen ei pelasta Tilkeltä. Saksalaisen kädenjälki näkyy niin Hockessa, Nürrellä, Doningtonissa kuin Fujissa. Ja näkyi A1:ssä, joka oli Tilken ensimmäinen F1-työ.
Samaten Nürburgringin parhaat kaksintaistelut nähdään ykkösmutkassa ja Arena-osuudella.Jep ja Tilken puolustukseksi pitää sanoa, että noiden uudistuksien tuloksena on yleensä tainnut syntyä sarjaan parhaat ohituspaikat. Vaikkapa se tiukka neulansilmä Hockella ja Span viimeinen shikaani.
Hungaroringin siirtäisin mielelläni ei yhtään osioon. Onhan siinä (notko ykkössektorilla) se pirullinen pimeä vasen mutka ykkössektorilla mutta muuten aika tasainen. Voi tosin olla että f1kuskit on eri mieltäAbu Dhabista en tiedä, mutta tässä vähän mietin ratojen korkeuseroja. Näin jakaisin radat. Mukana nykyiset ja jokunen viime vuosina poistunut. Yritin radan pituuttakin huomioida. Jos lähes koko ajan mennään ylös tai alas niin kuuluu tuohon "paljon" kategoriaan.
Ei yhtään: Melbourne, Montreal, Indianapolis, Hockenheim, Valencia, Singapore
Vähän: Sepang, Bahrain, Magny-Cours, Silverstone, Monza, Shanghai
Keskimääräisesti: Barcelona, Imola, Fuji
Paljon: Monaco, Istanbul, Spa, Suzuka, Interlagos, Nürburgring, Hungaroring
Vaihtaisin ainakin Nürburgringin ja Imolan paikkaa. Itselläni ei myöskään ole kovin selkeää muistikuvaa Barcelonan ja Fujin korkeuseroista.Ei yhtään: Melbourne, Montreal, Indianapolis, Hockenheim, Valencia, Singapore
Vähän: Sepang, Bahrain, Magny-Cours, Silverstone, Monza, Shanghai
Keskimääräisesti: Barcelona, Imola, Fuji
Paljon: Monaco, Istanbul, Spa, Suzuka, Interlagos, Nürburgring, Hungaroring
Ei nyt sentään. Ykkösmutkasta syöksytään selvään alamäkeen, joka jatkuu kakkosmutkan jälkeenkin, kunnes kolmosen jälkeen noustaan taas ylämäkeen. Koko radan takaosa ajellaan mäen päällä.Partsi sanoi:Hungaroringin siirtäisin mielelläni ei yhtään osioon.