Moottoriradat ja niiden suunnittelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Harmi jos/kun ei aloiteta Australiassa. On se aina niin hienoa kun keskellä kevättalvea herää aamulla aikaisin katsomaan Australian harjoituksia. Aurinko paistaa ja näyttää niin kauniilta verrattuna lohduttomaan kevääseemme. Kyllä siinä Australiassa vaan on jotakin.
:ahem::ahem::ahem:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Adelaide oli ratana parempi ja vielä päätöskisana. Pidin enemmän siitä vaihtoehdosta.
 

Kelkkakunkku

New member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
1
Ihmettelen, että mihin tuosta kalenterista on jäänyt Korean GP? Ensi vuodellehan kaavailtiin Korean GP:tä ja rataakin ilmeisesti jo rakennetaan.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
SF:kin ehti vajaan kolmen vartin jälkeen heittää F1:n 2000-luvun ohitustilastoilla vesilintua Magny-Coursissa. :eek:
F1:ten ohitustilastot saattaisivat näyttää hiukka erilaisilta, jos kisaan lähdettäisiin käännetyssä lähtöjärjestyksessä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ja varsinkin luokissa, joissa voi ohittaa. Rataahan on vuosien varrella parannettu, jotta on saatu lisää ohituspaikkoja. Ne vain ei F1-kisassa kunnolla näy. GP2:ssa, Porsche Supercupissa ja nyt viimeisimpänä Superleague Formulassa - joka varsinaisesti vei maton alta, voi nähdä kuinka hyvä kilparata Magny-Cours onkaan, kunhan autot ovat oikeita.
Siitä nyt ei vaan pääse mihinkään, että Magny Cours on täysin väärä paikka F1:lle. Rata on F1:ille tylsä, muttei profiili ole koskaan ollut se oikea ongelma. Patonginpurijat lupasivat radalle moottoritien jo sen valmistuessa 1990-luvun alussa, mutta niin vaan vuonna 2009 paikalle ajetaan yhä pikkuteitä pitkin.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
F1:ten ohitustilastot saattaisivat näyttää hiukka erilaisilta, jos kisaan lähdettäisiin käännetyssä lähtöjärjestyksessä.
Niin tosin saattaisi näyttää Superleague Formulankin ensimmäisen 45 minuutin kilpailun tilastot, jos siihenkin lähdettäisiin tuolla tavalla ;)
 

koirankoppi

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
200
Jäin tuosta kalenterista kaipaamaan kyllä Ranskan ja USA:n GP:itä. Mielestäni myös tuon Portugalin Algarvenkin olisi voinut kalenteriin lisätä. Tuon Valencian voisi kyllä hävittää tuosta, sillä jo toinen vuosi peräkkäin kun oli tylsä kisa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jäin tuosta kalenterista kaipaamaan kyllä Ranskan ja USA:n GP:itä. Mielestäni myös tuon Portugalin Algarvenkin olisi voinut kalenteriin lisätä. Tuon Valencian voisi kyllä hävittää tuosta, sillä jo toinen vuosi peräkkäin kun oli tylsä kisa.
Molemmat Espanjan kisat nippuun ja radaksi Jerez

Vapautuvalle paikalle voisi sitten vaikka laittaa tuon Algarven.
 

finlandica

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
206
Tajusin vasta tänään harjotuksia katsoessani kuinka jyrkkää alamäkea spa on rivagesta fagnessiin asti, aikaisemmin ei mielestäni tv kuvasta ole se niin hyvin välittynyt
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Tajusin vasta tänään harjotuksia katsoessani kuinka jyrkkää alamäkea spa on rivagesta fagnessiin asti, aikaisemmin ei mielestäni tv kuvasta ole se niin hyvin välittynyt
Samoin, tänään siihen tuli kiinnitettyä huomiota ensimmäistä kertaa.
 

olli kuhta

Well-known member
Liittynyt
11.8.2009
Viestit
164
Sijainti
Heikoilla jäillä
Vapautuvalle paikalle voisi sitten vaikka laittaa tuon Algarven.
Onkos tuolle Algarven radalle ihan oikeita suunnitelmia järjestää F1-kisa tulevaisuudessa? Korkeuseroja siellä on kiitettävästi ja voisi olla hienon näköistä,mutta onkohan se sovelias paika ykkösille kumminkaan,melko syheröhän se on.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Onkos tuolle Algarven radalle ihan oikeita suunnitelmia järjestää F1-kisa tulevaisuudessa? Korkeuseroja siellä on kiitettävästi ja voisi olla hienon näköistä,mutta onkohan se sovelias paika ykkösille kumminkaan,melko syheröhän se on.
En ole varma, onko radan luokitus riittävän korkea F1-kisalle, käsittääkseni kyllä. Muuten olen täsmälleen samaa mieltä.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Kalenteri ihan ok, 18 kisaa hyvä juttu, mitä enemmän sen parempi kunhan enintään 20 tulee kauden aikana. Eikä se näytä edes siihen 20 menevän, kun Bernie pudottelee näitä Euroopan ratoja pois. Hienoa, että Montreal palaa kalenteriin. Toivottavasti Hockenheim pystyy kisan ja kisat jatkossakin järjestämään. Saksan radoille tuo vuorottelu on varsin passeli systeemi, kun rahkeet ei enää riitä kahden kisan järjestämiseen. Molemmat radathan menisi toki heittämällä kalenteriin, mutta samassa maassa sijaitsevat ja talousongelmat rassaavat niin hyvä näinkin. Espanjan kohdalla pitäisi vain toteuttaa sama juttu, jos/kun ratoja ei kuitenkaan raaskita heivata kalenterista.

Spa olisi pidettävä jatkossakin joka vuosi kalenterissa, ei todellakaan mitään vuorottelua Span kohdalle. Ylivoimainen rata niin kuskien kuin fanienkin silmissä. Harmi kun talousvaikeudet riivaavat.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Spa:ta ei voi kuin ihastella. Niin monelaisia mutkia ja silti 3 hyvää ohituspaikkaa
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Nyt jos se Bernie meinaa että tämä rata on kuvioissa enää joka toinen vuosi niin lähtee foorumin porukka kyläilemään ja kertomaan mielipiteensä.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1995
Nyt jos se Bernie meinaa että tämä rata on kuvioissa enää joka toinen vuosi niin lähtee foorumin porukka kyläilemään ja kertomaan mielipiteensä.
Niinpä, kyllä sen vaan taas kerran huomasi että miksi Span rata on yksinkertaisesti paras rata koko kalenterissa, Suzuka pääsee varmasti lähelle, mutta omalla listallani Spa on selkeä ykkönen.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kaksi. Les Combes ja bussipysäkki. Jos La Sourcen lasket kolmanneksi, niin ainakaan sitä ei voi sanoa "hyväksi".
Oikeastaan voisi sanoakin. Tai ainakin se vaikuttaa ohitusyrityksiin alamäessä ennen Eau Rougea. Monesti La Sourcessa kamppaillaan ja kun edelläajava ei voikaan ajaa ihannelinjalla mutkaan niin alamäkeen aukeaa paikka takanatulijalle. Eau Rougessa sitten paremmalla ajolinjalla oleva vie paikan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös