Ja tuo Bahrain 2006 avaajana oli kyllä sellanen susi että ihan harmitti.
Hulppeat 39 ohitusta 2006. Avauskisassa niitä toki nähdään missä tahansa normaalia enemmän. Itse muistan tuon kisan ennenkaikkea Nicon loistavasta debyytistä.ensi kausi startataan sitten hiekkalaatikolla, joka ei ole liiemmin tapahtumia tarjonnut. Toivotaan, että siihen saadaan muutos, sillä kyseessä tulee olemaan sentään kauden avaus.
Sakhirin ongelma on että sillä ei ole minkäänlaista tunnelmaa kisojen aikana. Rata itsessään on vähintään ok, vaikka asvalttiturva-aluetta onkin kylvetty turhan ylenpalttisesti.Hulppeat 39 ohitusta 2006. Avauskisassa niitä toki nähdään missä tahansa normaalia enemmän. Itse muistan tuon kisan ennenkaikkea Nicon loistavasta debyytistä.
En lakkaa ihmettelemästä miten katsojat ovat täysin sokeita Bahrainin ohituksille ja kilvanajolle. Ymmärrän kritiikin tylsistä maisemista (vaikka minusta vaihtelu on vain piristävää), mutta tapahtumaköyhiä Sakhirin kisat eivät ole olleet.
Saataisiin vielä ne jokaiset hulppeat ohitukset TV -kuviin niin sitten saattaisi jäädä Bahrainista jotain mieleenkin.Hulppeat 39 ohitusta 2006.
En väitä että Bahrain ei olisi tapahtumarikas kisa, sillä radasta itsessään pidän, vaikken noille turva-alueille lämpene vieläkään. Ja Bahrainissa on kyllä ihan mielenkiintoisia kisoja nähty.Hulppeat 39 ohitusta 2006. Avauskisassa niitä toki nähdään missä tahansa normaalia enemmän. Itse muistan tuon kisan ennenkaikkea Nicon loistavasta debyytistä.
En lakkaa ihmettelemästä miten katsojat ovat täysin sokeita Bahrainin ohituksille ja kilvanajolle. Ymmärrän kritiikin tylsistä maisemista (vaikka minusta vaihtelu on vain piristävää), mutta tapahtumaköyhiä Sakhirin kisat eivät ole olleet.
Vaikkapa Australiassa, silloinhan tässä ei olisi mitään ongelmaa. :thumbup:Rata on hyvä, mutta sen pitäisi sijaita jossain muualla :wink:
Olen melko varma, että valtaosa noista myös näkyi televisiossa, mutta pitänee katsoa kisa uudelleen ja pitää tukkimiehen kirjanpitoa.Saataisiin vielä ne jokaiset hulppeat ohitukset TV -kuviin niin sitten saattaisi jäädä Bahrainista jotain mieleenkin.
No, minä arvioinkin ratoja, en kisoja, eikä tunnelma ole radan vaan kisan ominaisuus. Lähestyn asiaa myös puhtaasti tv-katsojan näkökulmasta, jolloin paikan päällä vallitseva tunnelma ei minua liikuta, enkä myöskään koe sitä tv-kuvien kautta. Sillä on varmaan jotain tekemistä asian kanssa, etten pidä ihmispaljoudesta ja vältän tapahtumia joissa on paljon väkeä.Mutta juttu on siinä että kisassa ei ole samanlaista tunnelmaa, tai ei oikeastaan yhtään mitään tunnelmaa. Minä ainakin arvostan että avauskisassa pitää olla sitä sellasta jännää tunnelmaa. Samoin kuten päätöskisassa. (Avaus) Australia ja (Päätös) Brasilia tarjoavat sitä tunnelmaa. Mutta Bahrain, ei oikeastaan.
39 ohitusta puolentoistatunnin kilpailussa? Surkeaa tuhertamista. Siinä sarjassa, jota kukaan ei "suomalaisen moottoriurheilun erikoislehden" mukaan ei arvosta pätkääkään sai mahdutettua kolmen vartin kisaan lähes 100 ohitusta. Kaikista maailman radoista vieläpä Magny-Coursissa.Hulppeat 39 ohitusta 2006.
Mites se meni... Jos kisassa tehdään sata ohitusta ja kukaan ei ole ollut niitä näkemässä, ovatko ne todella tapahtuneet? Hyvä, että molemmille faneille riitti nähtävää.39 ohitusta puolentoistatunnin kilpailussa? Surkeaa tuhertamista. Siinä sarjassa, jota kukaan ei "suomalaisen moottoriurheilun erikoislehden" mukaan ei arvosta pätkääkään sai mahdutettua kolmen vartin kisaan lähes 100 ohitusta. Kaikista maailman radoista vieläpä Magny-Coursissa.
Kun verrataan F1-avauskisojen ohitusmääriä, niin ainoat mielekkäät vertailukohdat ovat toiset ajetut F1-avauskisat. Tai laajemmin toiset F1-kisat.39 ohitusta puolentoistatunnin kilpailussa?
Eikä nähdä.Superleaguessa käytettävä boostikin vaikuttaa varmaan aika paljon. Autot ovat tasaisia ja samoin kuskit, kisassa nähdään sitten näin:
kierros 3: A ohittaa B:n
kierros 4: B ohittaa A:n
kierros 5: A ohittaa B:n
kierros 6: B ohittaa A:n
jne.
Ymmärrän. Mihinkään ei koskaan saa olla tyytyväinen. Paitsi silloin kun F1 tekee sen ns. "oikein".Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että yli 100 ohitusta kolmen vartin kisassa ei voi tarkoittaa muuta kuin että ohittaminen on liian helppoa ja siksi varsin vähämerkityksistä.
Ei tapahtunut. Ja kuka määrittelee onko ohittaminen liian vaikeaa vai liian helppoa? Sinäkö? Ja millä näkökulmalla? F1-fanin? :thumbfh:Jos tuo vielä tapahtui kisassa jossa on käännetty lähtöjärjestys vie se viimeisenkin pohjan vertailulta Bobakin mainitseman seikan lisäksi.