WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
"Harjaantunut silmä".Sanoo hän ennen ensimmäistäkään ajettua kilpailua...
"Harjaantunut silmä".Sanoo hän ennen ensimmäistäkään ajettua kilpailua...
Rataprofiilia tutkimalla pitäisi olla itsestäänselvää, että radalla on mahdollista ohittaa.Sanoo hän ennen ensimmäistäkään ajettua kilpailua...
No tietenkin jokaisella radalla on mahdollista ohittaa. Sehän varhaisen moottoriurheilun suola olikin. Kun varsinaisia ohituspaikkoja ei pitänyt viivottimen, harpin ja lyijykynän kanssa suunnitella, niin ne ohituspaikat piti kuskien itse rakentaa ties minne. Singaporessa on mahdollista ohittaa. Jopa Valenciassa on mahdollista ohittaa. F1:stä puhuttaessa tämä käsite vain on varsin liikkuva...Rataprofiilia tutkimalla pitäisi olla itsestäänselvää, että radalla on mahdollista ohittaa.
Tarkoitin siis sitä, että radalla on kaksi pitkää suoraa, joiden molemmissa päissä on hitaat mutkat. Pitäisi siis olla normaalia helpompaa päästä ohitusetäisyydelle. Mikä parasta, nämä suorat ovat lähes peräjälkeen, mikä helpottanee ohittamista entisestään.No tietenkin jokaisella radalla on mahdollista ohittaa. Sehän varhaisen moottoriurheilun suola olikin. Kun varsinaisia ohituspaikkoja ei pitänyt viivottimen, harpin ja lyijykynän kanssa suunnitella, niin ne ohituspaikat piti kuskien itse rakentaa ties minne. Singaporessa on mahdollista ohittaa. Jopa Valenciassa on mahdollista ohittaa. F1:stä puhuttaessa tämä käsite vain on varsin liikkuva...
Tänä vuonna Valencian F1-kisassa taisi olla vain yksi "oikea" ohitus lähtökierroksen jälkeen. Ja sekin Bemarikuskien jäsentenvälinen. Brian Lawrence tilastoi myös Webberin ohituksen Buttonista, mutta Mark oli hetkeä aiemmin valittanut Buttonin oikaisseen shikaanin ja ohitetuksitulemiskierroksen aika oli Buttonilta hidas, mikä viittaisi siihen, että Jenson antoi oikaisun vuoksi tietä. Toki myös virhe on mahdollinen selitys.Jopa Valenciassa on mahdollista ohittaa.
PC:lle on F1 simuja, hyviä semmosia, joihin on Yas Marina tarjolla.Sanoo hän ennen ensimmäistäkään ajettua kilpailua...
Sikäli OT mutta en yleisesti pidä F1-pelien tasoa kovinkaan korkealla. Kunnon ajosimulaattoreista kun yksikään ei ole suunnitelty ykkösille. Toki siitä jonkinlaisen käsityksen saa, mutta niin saa kyllä "harjaantunut silmä" ihan ratakartastakin. Ja F1:n kohdalla pitää muistaa lisätä se 107 prosenttia vaikeusastetta jokaiseen potentiaaliseen ohituspaikkaan.PC:lle on F1 simuja, hyviä semmosia, joihin on Yas Marina tarjolla.
Jos Formuloita seuraa niin itse niitä ratoja ajamalla kyllä löytää ne ajolinjat "heti" ilman mitää skidmarkeja mitä ei uudella radalla ole, ja ohituspaikat kyllä haistaa missä vois olla ees mahollista päästä edelle.
Algarve rata olisi tosi hyvä lisä sarjaan, Varsinkin eurooppalaisena ratana mitä nykyään ei enää niin f1:kkösiin tehdä, Radan rakenti Portugalilainen Parkalgar yhtiö, Muutenkin Estorilin jälkeen olisi taas kiva Portugalissa f1 autojen nähdä kisaavan.Lieneekö kyseinen otos jo ollutkin täälä, mutta laitan kuitenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=6XWky2-lAkY&feature=related
Kyllä tuo uutena ratana F1-kalenterissa olisi todella piristävä poikkeus Tilken standardien sekaan.
Jos viittaat tähän, niin puhun tuomitsemisesta, en arvostelusta.Sikäli vain ihmettelen WebSlaven varmalta kuulostavaa kommenttia, koska hän ei ollut valmis arvostelemaan rataa tai rata-aluetta ennen ensimmäistäkään kilpailua, mutta nyt, ennen ensimmäistäkään kilpailua hän vaikuttaa yllättävän varmalta sen suhteen, että radalla nähdään ohituksia.
Mitenhän sopisi ykkösille tuo ,aika syherö kumminkin tuo rata?Lieneekö kyseinen otos jo ollutkin täälä, mutta laitan kuitenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=6XWky2-lAkY&feature=related
Kyllä tuo uutena ratana F1-kalenterissa olisi todella piristävä poikkeus Tilken standardien sekaan.
Mun puolesta Valencia ja Circuit de Catalunya voisivat vuorotella Espanjan GP:n järjestäjinä, niinku Nürre ja Hocke vuorottelee Saksan GP:n järjestämisessä.Portugalin gp Voisi kyllä korvata Bercelonan tai Valemcian. Ehkä Valencian, sillä Barcelonaan olisi helppo saada yksi hyvä ohituspaikka muokkaamalla viimeistä ja ensimmäistä mutkaa
En silti löydä mitään samankaltaisuuttaYkkösmutkan jälkeen on loiva vasen-oikea-vasen, kuten Eau Rougessa.
Samaa mieltä. Aina kun joku ehdottaa, että gp voitaisiin ajaa vaikka Laguna Secassa, sitä vaan miettii että ei se rata enää F1-kisaviikonloppuna pakosti niin hieno rata ole...Tavallaan hyvä että F1 on täynnä näitä valencioita ja hiekkalaatikoita, oikeat legendaariset kilparadat (joita muut sarjat ajavat) saavat pitää kauneutensa eikä asfaltti ole turva-alueita raiskaamassa parkkipaikoiksi.
Ei siinä ole mitään "löydettävää", minähän sanoin sen samankaltaisuuden jo. Molemmat ovat loivia vasen-oikea-vasen-mutkia. That's it, ei muuta.En silti löydä mitään samankaltaisuutta
Viime vikonlopun DTM-kisa oli hyvä esimerkki siitä mitä käy jos on liikaa asfaltti alueita radan ulkopuolella.Kuten Jari Nurminen sanoi "Tämä on kuin Playstation pelistä" ja minun mielestä osuva vertaus,kun ajajat ei kärsi radan ulkopuolelta leikkaamisesta.Näissä asfalttiturva-alueissa on sekin mukava puoli, että rata näyttää vain kahden hassun viivan rajaamalta vitsiltä. Kun molemmilla puolilla viivoja on lisää turhaa asfalttia ja kanttaritkin ovat olemattomia, ei ole väliä miten rohkeasti viivojen ulkopuolelle uskaltautuu.
Interlagos nurmikkoineen näyttää vallan kauniilta, kun tuijotti ensin tuota Abu Dhabin kliinisyyttä.