Ja kuten todettua. Ainakin on vaihtelevuutta radoissa.
Oiskohan tässä se idea.
Nykypäivänä ku radat tuppaa olemaan sellaisia jotka sisältävät kaiken mitä voi, ränniä, suoraa, kuskiosuuksia, loivaa ja jyrkkää... Silloin ku kaikki radat on tällaisia niin kaikki radat muistuttanee toisiaan.
Mistähän johtuu että kaikki spesiaaliradat jää mieleen, Monza, vanha Hocke, Monaco, Österreichring, Nurburgring (se old one).. Johtuukohan siitä, että nämä radat sisältävät jonkun osa-alueen, ja vain jonkun.. Ja kun näitä spesiaali ratoja lyyään kalenteriin, niin saadaan siitä kalenterista kattava, mutta jokaisesta kisasta erilainen. Nykyään halutaan eri radan osuudet jakaa osa-alueiksi jotta kierros olisi kattava. Siinä sitä sitten pörrätään 60 rundia kattavaa kierrosta 17 kertaa vuodessa, huomaamatta pahemmin eroa Monzaa, Monacoa ja muutamaa muuta lukuunottamatta.
Näin se o.
Toki tämä ei lisää ohituksia, mutta minusta se että radat olisivat tietynlaisia loisi jo mahdollisuuksia. Ei kukaan oikeasti edes kehtaisi suunnitella San Josen tapaista rataa jonka lapsikin piirtäisi, mutta kun kalenterissa olisi yksi sellainen niin voisi sillä radalla tapahtua, mielenkiintoine ja erilainen. Ja kun muut radat olisivat taasen puolestaan omalla tavallaan erilaisia saataisiin loistava kalenteri. Monacokin on paska ohitusten kannalta, mutta niin erilainen että se ohitusten puuttuminen ei juuri haittaa, se on tiedossa.