En ole samaa mieltä. Eivät ne Tilken radat mitään toistensa kopioita ole, mutta kyllä jokaisessa näkyy miehen kädenjälki ja ne samat, nähdyt elementit. Erilaisuuteen olisi varaa.Uusien ratojen (Tilke-ratojen) erilaisuutta ei vain haluta nähdä. Onko Turkin ja Valencian radoilla jotain yhteistä? Onko kalenterissa toista Bahrainin kaltaista rataa? Mitä rataa Abu Dhabin rata muistuttaa? Muistuttaako Singapore jotain jo aiemmin kalenterissa ollutta rataa (vaikkei Tilken olekaan)?
No kaipaisin kalenteriin muutaman nopean, jouhevan radan. Sitten pari sellaista kunnon vanhan-ajan pitkää mäkistä rataa (esim. jotain 6,7 km pitkä). CARTerin Sao Paulo rata voisi olla hyvää vaihtelua. Sitten vielä joku omalaatuinen rata Melbournen/Montrealin malliin. Ohituksista ei tarvitse tällä hetkellä huolehtia ratoja valitessa, kun ei niitä kuitenkaan ykkösillä tapahdu. :wink:Esimerkkejä siitä, mitä oikeasti omanlaisensa radan pitäisi olla?
**
Lievänä offtopiccina joku neropatti vois keksiä jonkun materiaalin noille turva-alueille, joka on yhtä turvallinen kuin asvaltti, mutta ei anna niin paljoa anteeksi. Ite oon miettinyt, jos ne asvalttiset turva-alueet vois ruiskuttaa jollain aineella, joka vaikka kuluttais renkaat turvallisesti puhki melko nopeasti. Ei syntyis ulosajoja, koska kuski tietäisi, että turva-alueella seikkailun jälkeen kannattaa mennä nopeasti varikolle, ettei renkaat puhkea.