Tuo on kyllä loistava idea eikä ykkösissä tietääkseni ole nähty vastaavanlaista paikkaa aikaisemmin. :wink:Voisko ton Ruskeasuon piikin siirtää niin että rata menisi Hakamäentien tunnelin loppuun ja neulansilmästä tunnelin päältä takaisin ?
Olin eilen jo aivan hilkulla tehdä threadin ratasuunnitelmille ja pyytää Kouvoa siirtämään nämä foorumistien omat ratasuunnitelmat sinne. Ehkäpä perustan vielä aiheesta ketjun (mikäli sellaista ei vielä ole), koska tekee mieli päästä suunnittelemaan lisää ratoja ja esittelemään niitä muille. Tämä ketjuhan tosiaan ei ole omiaan omille ratasuunnitelmille, vaikkakin olen jo ehtinyt tänne spämmätä kolme omaa rataa.Eikös tuolla vapaalla ole joku ratatopikki mihin nämä ehkä ennemmin kuuluisi. Ei siinä mitään, tykkään kyllä katsella foorumilaisten ideoita ratojen suhteen, mutta tämä viimeinen sivu on nyt melkein täynnä niitä. Sopisivat ehkä paremmin tuonne vapaalle kuitenkin, kun vielä kieli poskessa taidettu suurin osa tehdä. Mutta en yöuniani tämän takia menetä, tämmöistä jupinaa vain.
Joka päivä tuosta menen Tikkurilan asemalta ja siinä kohdin tie on osittain yhteen suuntaan vain yksi kaistainen ja välissä liikenteenjakaja. Ja yksikin kaista on aitojen kanssa voi tulla aika tukalaksi mennä edes yhdellä formula-autolla.Tikkurila Circuit
Siinähän olisi hyvä tuplashikaanin paikka, kun on keskikorokekin valmiinaJoka päivä tuosta menen Tikkurilan asemalta ja siinä kohdin tie on osittain yhteen suuntaan vain yksi kaistainen ja välissä liikenteenjakaja. Ja yksikin kaista on aitojen kanssa voi tulla aika tukalaksi mennä edes yhdellä formula-autolla.
Joten jos siis vakavasti puhuen tästä radasta niin idea on parempi esimerkiksi kauko-ohjattavia ajatellen.
En siis todellakaan väitä, että omat ratani olisivat yhtään parempia. Sitä paitsi tein omat ratani minuutissa ja ne olivat itse asiassa vain sarkastisia kyhäelmiä..
Kuulostaahan toi kauheelta hommalta, mutta kun näkee kuvia millainen Albert Park on normaalisti, ja millainen se on kisaviikonloppuisin, niin onhan siinä hirvittävä homma... Kaikki katuvalot ja tien reunassa olevat tolpat. Huhhuh.. Google Mapsin street viewistä näkee muuten hyvin rauhantilan AlbertParkin.Siinähän olisi hyvä tuplashikaanin paikka, kun on keskikorokekin valmiina
Ei nuo omatkaan viritykset mitään loppuunasti hiottuja ole, mutta vähän yritin katsoa ympäristöä ja reittiä missä olis jotain tolkkua. Aika hyvin tunnen molemmat paikat mihin radan piirsin. Keskikorokkeet joutuisi kieltämättä vetämään sieläksi monesta kohtaa ja turva-alueiden kanssa vois olla ongelmia monissa jarrupaikoissa. Nuo kehä3 rampit vois myös käydä kapeiksi. Ehken formuloita kumminkaan noille reiteille laskisi
Tikkurila on hieman toinen juttu, ei niitä liikenteenjakajia voi repiäkään. Eniron karttapalvelun kopterikuvista voi hyvin nähdä, minkälainen ränni siitä tulisi...Kuulostaahan toi kauheelta hommalta, mutta kun näkee kuvia millainen Albert Park on normaalisti, ja millainen se on kisaviikonloppuisin, niin onhan siinä hirvittävä homma... Kaikki katuvalot ja tien reunassa olevat tolpat. Huhhuh.. Google Mapsin street viewistä näkee muuten hyvin rauhantilan AlbertParkin.
:idea: Suomen Macao!Tikkurila on hieman toinen juttu, ei niitä liikenteenjakajia voi repiäkään. Eniron karttapalvelun kopterikuvista voi hyvin nähdä, minkälainen ränni siitä tulisi...
Tuskin. Tikkurila on muutenkin erityisesti viikonloppuisin hyvin vilkasta aluetta. Rataprofiilissa ei oikein ole hyviä ohituspaikkoja juuri sen rännin takia, ehkä Tikkurilantien lopussa saattaa olla tuo poliisiaseman nurkkaus, mutta muuten on kyllä aika ankeaa.:idea: Suomen Macao!
Tuo on mahdoton suunnitelma, koska yhdessä kohtaa tuota uudempaa rataa on eräänlaiset portit, joiden läpi F1:sillä on vaikea, ellei jopa mahdotonta, ajaa. Tottakai jos kaupungilla on hilloa noita portteja siirtämään/poistamaan, niin siitä vaan.Vähän modernisoin Thunderia ja siitä tuli sitten tällänen:
Nopee rata, suorat on pitkiä ja siihen päälle muutama vauhdikas kurvi, etenkin se radan alitus :ahem:Tai voihan sen niinkin tehdä, että ajellaan vierekkäin ja tuo liikenteenjakaja siinä välissä, vähän niinkuin drag racingissä. Muuten, katsomoiden sijoitus voi olla myös radan leveyden lisäksi yksi kompastuskivi, tosin en tiedä tarvittaisiinko niitä ollenkaan, sen verran tylsää jonokilpailua tuosta Tikkurilan GP:stä saattaisi tulla.
Jyväskylän ympäristö se Suomen moottoriurheilun kehto on...Lakatkaa nyt tuo Tsadin GeePeestä haaveilu ja väsätkää rata Suomen moottoriurheilun kehtoon, eli Turkuun.
Aurajoen ympäriajot.Lakatkaa nyt tuo Tsadin GeePeestä haaveilu ja väsätkää rata Suomen moottoriurheilun kehtoon, eli Turkuun.