Radan pituus ainakin on passeli, sillä pitkä konfiguraatio on 5,6 km pitkä. Leveys ei kuitenkaan ykkösten nykystandardeille riitä, ja turva-alueita pitää laajentaa. Profiili on kyllä syheröinen ja tuon ratakartan oikean laidan infield-lisäkoukkauksen voisi jättää pisimmästä versiosta käyttämättä.Strauss sanoi:- Tilke vahvisti sen, että ratamme ja sitä ympäröivät kiinteistöt tarjoavat joidenkin laajennusten ja muutosten jälkeen erinomaisen paikan osakilpailun järjestämiseen
Tämähän on vähintäänkin itsestään selvää, koska MMC:tä ei rakennettu kilparadaksi.Mutta nuo mainitut "jotkin laajennukset" tarkoittavat melko massiivista upgreidausta.
Kyllä. Mikä helkkari siinä on, etteivät tunnu asiaa tajuavan.Siellä olis Road America jo valmiina odottamassa. :wink:
Ottaen huomioon kuinka hienosti Doningtonin F1-projekti hoidettiin, niin on kyllä helkkarin hyvä, että FOM ja Tilke pysyvät kaukana Road Americasta.Mikä helkkari siinä on, etteivät tunnu asiaa tajuavan.
LB:llä nyt eivät edes ykstyyppiautot ohittele, joten en olisi ihan sen kannalla...Enpä tiedä kannattaako tuosta mikkihiiriradasta alkaa väsäämään mitään kv-luokitukset täyttävää. :dunno:
Itse olen katuradan kannalla. Miami tai Long Beach.
Eivät ohittele Monacossa tai Valenciassakaan, joten sillä ei ole mitään merkitystä. Muutenkin varsin omituinen kommentti, sillä noista kahdesta poiketen Long Beachissä on jopa neljä hyvää ohituspaikkaa, joissa formulat, yksityyppiformulat ja prototyypit tuntuvat löytävän tilaa ohituksille.LB:llä nyt eivät edes ykstyyppiautot ohittele
Monaco: PerinteetEivät ohittele Monacossa tai Valenciassakaan, joten sillä ei ole mitään merkitystä. Muutenkin varsin omituinen kommentti, sillä noista kahdesta poiketen Long Beachissä on jopa neljä hyvää ohituspaikkaa, joissa formulat, yksityyppiformulat ja prototyypit tuntuvat löytävän tilaa ohituksille.
Joku vois luulla että se kisa ois oikeesti Pietarissa eikä vaan St. Petersburg, USA:ssaMonaco: Perinteet
Valencia: En kyllä itsekään tästä radasta pidä, ja luopuisin siitä ilman mitään tuskia varsin mielelläni.
Mielestäni St. Petrsburg voisi olla mielenkiintoinen vaihoehto, kunhan sen kaupunkilenkin vetäisi siten uudelleen, että saataisiin tarvittava pituus... Tuo kiitorata pääsuorana vaikuttaa melko mielenkiintoiselta (ja leveältä) ja eka mutka on kyllä kiitettävän tiukka...
(btw. LB:kin on liian lyhyt nykyformuloille)
Bayfront Park ja Bicentennial Park ovat melko lähellä toisiaan, joten näiden yhdistelmä voisi olla yksi mahdollisuus. Tällöin pituuttakin tulisi helposti sellainen 5-6km.Kiinnostaisi tietää mihin Sue_me F1:n Miamissa veisi. Itse jäin kaipaamaan CARTin myötä haudatun Bayfront Parkin parannustöitä.
Kun näin tuon uutisen aamulla, niin aattelin käydä vilkaisemassa tuota tunnin matkan päässä olevaa rataa. Samalla kaivoin vanhan kirjautumisen tännekin esille ja näppis käteen.Ottaen huomioon kuinka hienosti Doningtonin F1-projekti hoidettiin, niin on kyllä helkkarin hyvä, että FOM ja Tilke pysyvät kaukana Road Americasta.
MMC olisi kyllä nykyiselle F1:lle varsin ideaali kilpailupaikka. Rataklubin jäseninä on kyllä paljon varakkaita ja vaikutusvaltaisia miehiä, jotka varmasti halutessaan pystyvät voitelemaan muitakin kuin vain autoja, mutta en ihan tältä istumalta usko kyseessä olevan minkään muun kuin keinon houkutella pieneen salaseuraan lisää jäseniä. Ilman satojen tuhansien dollarien arvoista jäsenyyttähän rata-alueelle ei ole mitään asiaa. Rata-alueelle ainoan johtavan tien päässä saapujaa odottaa kyltti "Members only." Toisin kuin muut amerikkalaiset modernit klubiradat kuten VIR, NJMP ja Chicagon Autobahn, ei MMC:llä ole järjestetty yhtään avointa yleisötapahtumaa ja muutenkin MMC:n jäsenet eivät ole kovin halukkaita jakamaan ratapäiviä muiden kanssa. Paras ja ainoa tapa saapua radalle on joko helikopterilla tai yksityiskoneella, koska muuten alue sijaitsee keskellä ei mitään.
Eli Monticellon radalla kilpaillessaan F1 ei ainakaan Yhdysvalloissa pääsisi eroon turhan elitistisestä maineestaan, mutta siihen tuskin tällä tähdätäänkään. Indystäkin Bernard lähti pois vain koska "yleisö" oli väärä. MMC:llä siitä ei ainakaan tarvitsisi huolehtia.
Veikkaan FIAskoa. :alppu:Texasin osavaltion pääkaupunki Austin toimii formula ykkösten MM-osakilpailun isäntänä, kun rata-autoilun kuninkuusluokka palaa Yhdysvaltoihin vuonna 2012, vahvisti F1-kalenterista päättävä Bernie Ecclestone tiistaina, sanoo Maikkari.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/05/1131424
Mitähän tästä tulee?
Nyt tuli kyllä niin puun takaa, ettäTexasin osavaltion pääkaupunki Austin toimii formula ykkösten MM-osakilpailun isäntänä, kun rata-autoilun kuninkuusluokka palaa Yhdysvaltoihin vuonna 2012, vahvisti F1-kalenterista päättävä Bernie Ecclestone tiistaina, sanoo Maikkari.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutise...010/05/1131424
Mitähän tästä tulee?
Ja tuon kauemmaksi laatikon ulkopuolelle tuskin enää pääsee... :doubtful:Nyt tuli kyllä niin puun takaa, että