Moottoriradat ja niiden suunnittelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Tärkeä EDIT. Taitaa jäädä fiktiiviselle tasolle tämä idea. Tuolla radan keskellä on ties mitä rakennuksia joiden purkaminen/siirtäminen olisi varmaan niin vaikeeta tai mahdotonta, että tota lisälenkkiä ei vois rakentaa. No sen sitä saa kun sutasee jotain nopeaan.



.
Lisäksi toi sun tontin ulkopuolelle ulottuva neulansilmä veisi muutaman ihmisen kodin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mun mielestä nykynenkin Interlagos on erittäin hyvä rata. Hidas keskiosa on ehkä vähän tylsä joten väänsin nopeeseen version, jossa keskivaiheesta on tehty vähän nopeampi. Lisäksi loppua paranneltu ja lisätty pieni lisälenkki.



Ensimmäiset viisi mutkaa on vanhaa tuttua. Sitten tulee ylimääränen sisälenkki, joka johtaa hitaaseen neulansilmään. Tuo kohta voisi olla hieman nopeampi, jos rata lähtisi jo kaartumaan ton Interlagos Clubin jälkeen sisälle jolloin mutkat olis loivempia ja nopeampia.

No jatketaan kuitenkin suoralla, jonka jälkeen nopea mutkayhdistelmä josta vanhaan kymppimutkaan jota kuitenkin hieman muutettu. Mutka 11 vanha tuttu, mutta seuraava mutkaa on venytetty ja tiukennettu jolloin jo toivottavasti ylämäkeen ajettaessa saatais vääntöä päälle jolloin ohitusta vois lähteä yrittämään radan parhaassa ohituspaikassa eli vanhassa kunnon ekassa mutkassa.


Tärkeä EDIT. Taitaa jäädä fiktiiviselle tasolle tämä idea. Tuolla radan keskellä on ties mitä rakennuksia joiden purkaminen/siirtäminen olisi varmaan niin vaikeeta tai mahdotonta, että tota lisälenkkiä ei vois rakentaa. No sen sitä saa kun sutasee jotain nopeaan.



.
Noissa muutoksissa on jotain tuttua. Ihan kuin olisin nähnyt vastaavaa suunnittelua ennenkin. Oletko Tilke? Näpit irti Interlogisesta :frank:
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12613
Sijainti
Sivulla viisi
Väännetään nyt tästäkin sitten oma hahmotelma. Loistavahan tuo profiili on nykyiselläänkin, ehdottomasti kalenterin TOP-kolmessa. Mutta muutetaan sitä nyt silti. :D

Näytä liitetiedosto 12873

Takasuoraa venytin ja jarrutusta sen päässä tiukensin että saadan siitä hieman potentiaalisempi ohituspaikka. Radan keskiosiolle puolestaan heitin muutamia keskinopeita mutkia aikaisemman muutaman hitaan sijasta. Varikko/lähtösuora olisi tässä mallissa käytännössä siirrettävä nykyiselle takasuoralle että Alonsokin suuren egonsa kanssa mahtuisi kekkereihin. Lisäksi Berniekin varmasti tykkäisi hahmotelmastani, koska rikkaat miljardöörivieraat voisivat ajaa luksusveneensä suoraan uuden neulansilmän vieressä sijatsevaan järveen rakennettavaan venesatamaan. :cool:
 

utobictune

Member
Liittynyt
3.8.2010
Viestit
7
Sijainti
Rauma
Tietyllä tapaa osuva kommentti. Minä nimittäin muistelen, että Bernien uusi nainen olisi brasilialainen, maansa edustaja FIA:n moottoriurheilukomissiossa ja Brasilian GP:n markkinointivastaava.
Bernien erektio-ongelmat kuuluvat varmaan eri keskusteluun, vaikka nykyiset radat velttoja entisiin verrattuna ovatkin. Viimeisen jyrkän mutkan muuttaisin menemään interlagosissa vanhalla uralla tosin ensin jyrkempänä kuin vanha. Oliskohan muutos tullut 94 jälkeen? Vauhtia pääsuoralle ja erityisesti hienoon kallistettuunmutkaan lisää.

Millä systeemillä noita rataprofiileita piirtelette, vapaalla tuli pelkkää shikaania?..

edit

paint+viivalla oma näkemys identtiset kurvitkin löytyy. Tärkein olisi tietysti uusi varikkorakennus, koska siellä tärkeimmät kisat käydään? Sen voisi hermannin insinööritoimisto suunnitella ja bernie itse muurata.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Vertin versio näyttää tosi hyvältä. Itseäni Brasiliassa ei ole kiinnostanut oikeestaan kuin pääsuora ja ensimmäinen mutkayhdistelmä, ja ne on tuossa säilynyt. Lisäksi muutama ohituspaikka on tullut lisää.

En kyllä itekään tiedä miten toteutuskelpoinen, mutta hyvä profiili mun mielestä tuo Vertin versio. Grats.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tossa on nyt se googlekäännetetty versio alkuperäisesta jutusta:

Bernie Ecclestone could not be more clear yesterday, in an exclusive interview to the state prior to the classification of the Hungarian Grand Prix: "Brazil will organize the next World Cup and the Olympics in 2016. Makes sense. Long time believe in Brazil, we take Formula 1 there in 1972. " But he warned: "The future of Formula 1 in Brazil depends, now, significant improvements in Interlagos. These events represent a great opportunity to review the race track too. I can no longer be questioned by the teams for which reason we ran the worst circuit in the championship. I have a serious talk with the mayor. "


The promoter of the World says it is not appropriate to charge huge projects, like China, for example: "Forget the new nations have entered in the calendar represent another reality. Interlagos All dependencies are not sufficient for F-1. The teams complain of space, functionality. You can no longer live with that. " And explained his view: "The Olympics requires huge investment, it will be good for Brazil, no doubt, but it lasts 15 days," he said. "Then, not always all that was done is well spent." Interlagos racetrack rebuilt or another would be permanently used not only for F-1 racing as the Brazilian, he argues.

How could it be, Ecclestone also spoke of Felipe Massa. "I heard that the fiercely attacked for failing to overcome Fernando Alonso in Germany. If it was team orders, he could not do anything. He acted properly, obey your team. People should support him." He spoke further: "In the next opportunity may be what he is best in the league and receive greater attention from the team. I'd love to see him champion."

As for Ferrari change its stance now, let win if you are in front of Alonso, a director Stefano Domenicali said the state, Ecclestone said: "It's a mistake. If they did it at Hockenheim to be so consistent."

Brazil still has Bruno Senna and Lucas Di Grassi in the F-1. "Hard to judge them as pilots with the cars they own." Having the name Senna in F1 is good? "It's good to have Bruno with us. Now take the last name in F-1 does not mean much because Ayrton Senna will always be here, never die. Brazilians do not need to worry. The example of his incredible ability to generate football players in auto racing is no different, someone will show up soon. "

At the end of 2012 ended his contract with the team's Formula One Management (FOM), Ecclestone's company. "I'm still that we will reach an agreement that interest to all to extend our relationship."
 

Zaipper1

Well-known member
Liittynyt
28.1.2010
Viestit
83
Interlagos kuuluu Span, Monacon, Albert parkin, Montrealin + parin muun kanssa siihen joukkoon ratoja, joihin en tekisi mitään muutoksia rataprofiiliin.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Ja Korean myöhästymishuhuille lisäpontta: Racing at Korean International Circuit delayed.

Racing on Korea's new Formula One circuit is scheduled to begin at the end of September after event organisers said they had been forced to reschedule due to construction delays "caused by bad weather".
The Asian Festival of Speed, featuring Asian GT and junior single seaters, was originally set to take place at the South Jeolla venue at the end of August.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Pirun hyviä meteorologeja tuolla Koreassa, kun kisa osattiin perua sään takia kuukauden varoitusajalla:


-e- Jaa, olis voinut lukea tarkemmin mihin se sää vaikutti, mutta ihan sama.
 
Viimeksi muokattu:

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Oho. Jossain (=Bahrainissa) osataan myöntää, että muutokset eivät aina onnistu.
Tai sitten ei, kun sanahelinä on luokkaa Maikkölin anteeksipyyntö :p
""Following the huge success of the 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix as the inaugural round---"
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Tässä oma näkemys Interlagosista. Nyt mennäänkin pääsuoran jälkeen vanhaa yli 6km rataa kallistettuja mutkia pitkin takasuoralle, jossa lopussa kovavauhtisia kinkkejä, sitten tullaan "vanhaa" takasuoraa takaisin ja jatketaan hitaalle keskiosalle, joka säilyy entisellään. Sitten takaisin lähtösuoralle kaarevampaa linjaa pitkin.
 

Hapeza

Member
Liittynyt
31.12.2008
Viestit
24



Tässä oma ehdotelmani, jos Interlagosia pitäisi joskus muuttaa. Ei mitään suuria muutoksia, vähän pidempää suoraa ja keskiosan syherö poissa.
Pitäisi olla ihan toteutuskelpoinen, mitä nyt tuo pienehkö lätäkkö pitäisi kuivata. :rolleyes: Vanhatkin osat radasta voisi säästää.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Jos sitä Interlagosia pakko olisi sorkkia niin seuraava ei ainakaan ohitusmahdollisia huonontaisi eikä pilaisi rataa ihan täysin... Periaatteessa tarkoitus olla melko samat kuin nykyiset mutkat 4 ja 5 mutta vain vähän kauempana.

 

Taneli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2007
Viestit
579
Edelliset luonnokset ovat sinänsä ihan ok, mutta molemmissa järvi pitäisi täyttää.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös