Moottoriradat ja niiden suunnittelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Austinin rata tulee sitten näyttämään tältä.

Nyt täytyy myöntää, että näyttää hyvältä. Tässä radassa näyttäs olevan jo jotain tolkkuakin. Melko pian tuon takasuoran jälkeen näyttäs olevan jopa joku pieni kasimutka-kopio, vai näkevätkö silmäni oikein? :)

Ja mielenkiintonen tuo startti, kun lähtee heti ylämäkeen aika reilusti.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3831
Saa nähdä joudunko "katumaan" tätä, mutta tuo näyttää hienolta suunnitelmalta mielestäni.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Ihan kivalta näyttää Austinin ratasuunnitelma. Tykkään varsinkin osuudesta tuonne isoon neulansilmään asti. Takalenkki ei oo sitten ihan niin hyvännäköinen - kiitos noiden hitaiden mutkien. Tällä kertaa Tilke yllättää positiivisesti ainakin paperilla. Saa sitten nähdä millasia kilpailuja toi rata tarjoaa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Paska rata.

Ensiksi: Korkeus erot (huima 41 metriä) on yhdessä mutkassa ja jarrutukseen nähden ylmäkeä. Eli ei luo sinällään haastetta. Yksi mutka siis korkeuseroa. Muu onkin suht tasaista menoa. (muu rata ei taida olla edes turkkiin verrattavissa korkeuseroineen)

Toiseksi: Rata on AbuDhabia ja Turkkia.



Hohhoijjaa. Ois ees joku erilainen tehty tuohon korkeuseroon ku sen mahdollisuus on.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos Korean GP ajetaan tänä vuonna, rikotaan FIA:n sääntöjä. Jos taas mennään sääntöjen mukaan ja kisa perutaan, ei sitä voi sääntöjen mukaan ottaa kalenteriin myöskään 2011.

http://adamcooperf1.com/2010/08/31/fia-breaking-own-rules-to-make-korean-gp-happen/
"An Event which is cancelled with less than three months written notice to the FIA will not be considered for inclusion in the following year’s Championship unless the FIA judges the cancellation to have been due to force majeure.”"

Kyllähän "ei asfalttia" melkoinen force majeure on. ;)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Vertailun vuoksi:

- Istanbul 45 m
- Spa 105 m

Muut taitavat olla selvästi lättänämpiä.
Onpa Spassa mittavat korkeuserot :eek!:

Mikähän mahtaa olla radan korkein kohta? Alin lienee Eau Rougen "pohja".
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Takasuoralle asti kohtalainen rata, mutta sitten alkaakin perus-Tilke. Neulansilmiä ja kulmikkaita mutkia. Ei "ihan" vastaa alkuhehkutuksia.

No olisi Tilke paljon huonompaankin pystynyt. Tässä on sentään puolet ihan hyvää.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Les Combes on korkein, ja varmaan Stavelot alin.
Tuolla on vanhan Span korkeuskäyrä. Virage de Burnenville on korkein kohta, ja se on käytännössä sama kuin nykyinen Les Combes. Eau Rougen pohja on samalla tasolla kuin Blanchimont ja siitä Stavelotiin päin mennään vielä alaspäin. Nykyinen Stavelot on tuon ratakartan noin kohdassa 12 km. Alkuperäinen Stavelothan oli tietysti Stavelotin kylässä.

Eli kyllä, Les Combes ja Stavelot on oikein.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kyhäsin tossa joutessani USA:n GP:hen liittyen pienen modin Indyyn. Kiertosuunta myötäpäivään, niinkuin F1:sten aikaan olikin.



Radan ensimmäinen puolisko on identtinen aiemmin käytetyn radan kanssa. Sen jälkeen yhteistä ei juuri ole.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös