Varsinkin vuoden 2004 Ferrarille rata vaikutti olleen erittäin kehno...1990-luvun Kyalami oli kuitenkin aika kehno rata, olisi sitä varsinkin nykyautoille.
Mulle tulee tosta etäisesti mieleen Losail.Väänsin tämmösen eilen. Koitin jotenki rikkoo sitä Tilken väärää filosofiaa, ettei ole nopeita mutkia peräkkäin ja että kaikki mutkat eivät ole 90¤ vaan on leveämpiä jotta ei tarvi hidastaa paljon mutkaan syöksyessä.
Autot valmisti URT Bognor Regisissä Englannissa. Sitä, missä John Travisin johtama suunnittelutiimi työnsä teki, en tiedä... veikkaan silti Englantia.Rungon suunnittelu ja valmistushan ulkoistettiin jollekin italialaiselle firmalle.
Olisi mukava kuulla kuljettajien kommentteja erilaisilla radoilla kokemastaan ajorytmistä. Että löytyykö sitä ja onko sillä merkitystä ajamisen mielekkyyden kannalta.Väänsin tämmösen eilen. Koitin jotenki rikkoo sitä Tilken väärää filosofiaa, ettei ole nopeita mutkia peräkkäin ja että kaikki mutkat eivät ole 90¤ vaan on leveämpiä jotta ei tarvi hidastaa paljon mutkaan syöksyessä.
Kerkeehän ne ulkoiset puitteet laittamaan sitten ensi kaudeksi valmiiksi. Ajaminenhan siellä pääosassa on (ja kuten AD:stä nähtiin, niin ei ne pippelihotellit sitä kisaamista ainakaan paranna ).Kolme uutta kuvaa Koreasta. Täytyy sanoa että järkyttävän vaiheessa on tuo radan ympäristö. Eikö siihen jotain kaupunkia pitänyt tehdä ympärille? Tällä hetkellä tuo on tyhjempi kuin Bahrain, joka sentään on aavikkoa...
edit: esim. F1.comin ratakartassa näkyy selvästi tuo "katu"rataosuus.
edit2: Ja vielä lisää kuvia.
"Keinotekoinen" kaupunki radan sisälle. :nope: Ennen katuradat rakennettiin jo valmiiseen kaupunkiin. Nyt kaupunki rakennetaan jo valmiin katuradan ympärille.edit: tuolla videoa miltä pitäisi näyttää: http://www.youtube.com/watch?v=Ai8PxT7zSzI
Onhan tuossa ideaa. En kuitenkaan malttanut olla tekemättä siitä astetta jouhevampaa ja nopeampaa versiota.Väänsin tämmösen eilen. Koitin jotenki rikkoo sitä Tilken väärää filosofiaa, ettei ole nopeita mutkia peräkkäin ja että kaikki mutkat eivät ole 90¤ vaan on leveämpiä jotta ei tarvi hidastaa paljon mutkaan syöksyessä.
Kaikesta huolimatta itse rata vaikuttaa yllättävän mielenkiintoiselta. Paljon nopeita ja keskinopeita mutkia peräjälkeen.Kolme uutta kuvaa Koreasta. Täytyy sanoa että järkyttävän vaiheessa on tuo radan ympäristö. Eikö siihen jotain kaupunkia pitänyt tehdä ympärille? Tällä hetkellä tuo on tyhjempi kuin Bahrain, joka sentään on aavikkoa...
edit: esim. F1.comin ratakartassa näkyy selvästi tuo "katu"rataosuus.
edit2: Ja vielä lisää kuvia.
Varsinkin mutkien 6 ja 10 väli vaikuttaa todella nopealta ja jouhelvalta (siis F1 2010:ssä). Että on niitä nopeita mutkia peräjälkeenkin.Kaikesta huolimatta itse rata vaikuttaa yllättävän mielenkiintoiselta. Paljon nopeita ja keskinopeita mutkia peräjälkeen.
Olisikohan vanha Kyalami vieläkin olemassa ilman Apartheidiä?Eiköhän tämä seuraava kuvasarja mene kuitenkin sinne "pahimmat kastraatiot F1-historiassa" -mapin ensilehdille:
Näytä liitetiedosto 13316
Sori, skannaus meni vähän vituiks, mutta pois jäi vain yksi neulansilmä...