Google mapsissa näkyy järven kierto edelleen olevan paikoillaan. Luulisi, että käytetään jopa joissakin luokissa edelleen.
Turismo Carretera näyttää käyttävän järven kiertoa edelleen ja Buenos Airesin TC 2000 -kisoistakin suuri osa on ajettu viime vuosina järven kierron kanssa. Tänä vuonnahan BsAs:n kisa onkin tuolla Kurskin postaamalla katuradalla. Itse sanoin, että tuskin sitä järven kiertoa F1:ssä nähdään, koska epäilen vähän, sallisiko FIA noin nopeaa mutkaa noin pitkän suoran päässä, ja ratakin saattaisi olla liian pitkä. Ja, eiköhän se järven kierto olisi ollut 90-luvulla mukana, jos se olisi ollut OK FIA:lle ja kisajärjestäjille.
Tosin, eipä tuo Buenos Aires taida olla ratana sitten kun Argentiinan GP palaa. Potrero de los Funes olisi lähimmäksi valmis rata F1:lle, vain varikko pitäisi uusia. Mutta Potrero on kaukana kaikesta, ja San Luisin alueella (jossa Potrero on) sekä myös Buenos Airesin alueella oli ainakin muutama vuosi sitten oppositio vallassa heikentäen F1-mahdollisuuksia. Sen sijaan hallituspuolue oli ainakin tuohon aikaan vallassa Mar del Platassa, jossa käsittääkseni oli varsin vakava F1-hanke katuratakisalle. Hallituksen tuellahan '08 Davis Cup -finaali pelattiin juuri Mar del Platassa. Velociudadin takana puolestaan taitaa olla sen verran rahakasta porukkaa, että valtion tukea ei tarvita.
Nythän Argentiina on saanut MotoGP kisan vuodesta 2013 alkaen Termas de Rio Hondoon, tällaiselle 4,375 km radalle.
Anyway, minusta kyllä Buenos Airesin nykyinen rata-alue olisi paras paikka mahdolliselle Argentiinan GP:lle. Harvoin noin lähellä suurkaupungin keskustaa on pysyvä kilparata. Varikkotilat varmaankin pitäisi kyllä kunnostaa ja rataprofiilia voisi muuttaa, mutta jos rahaa riittäisi uuden ratan rakentamiseen, miksei sitten vanhan kunnostamiseen.
Tein Autodromo Oscar Galvezin uusiksi. Ei tullut täydellinen, mutta en ehdi säätämään lisää. Pääidea kuitenkin välittyy kuvasta ihan tarpeeksi hyvin.
En ehdi kommentoimaan tarkemmin, koska on kiire, mutta kommentoikaa / laittakaa omia ehdotuksianne.
Minusta tuo mutka, jossa järven kierto yhdistyy 90'luvun GP-rataan on radan paras mutka eikä sitä pitäisi muuttaa shikaaniksi. Itse väsäsin Google Earthissa tälläisen 4,27 km radan.
Sitten vielä, mitä tuohon turva-alue keskusteluun tulee. Minusta asfalttiset turva-alueet on ihan hyvä juttu, kun autot ei juutu hiekkaesteeseen, turva-autoa ei tarvita niin usein. Mutta, miksi shikaanien oikominen on jätetty mahdolliseksi? Minusta shikaanin ulostulon jälkeen pitäisi olla vaikka rengasvalli radan reunassa estämässä radalletulon turva-alueelta. Näin ollen kuski voisi vain kääntää autonsa turva-alueella ja palata samaa reittiä radalle. Esim Valencian ykkösmutkahan on tällainen. Siinä turva-alue on luotu mahdollistamalla autojen ajaminen samaa tietä eteenpäin mutkan ohi. Oikaisu ei kuitenkaan ole mahdollista siinä kohtaa.