"Turhia" tilastoja ja laskelmia

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2599
Maailman nopein kansa 2010

Lopullinen pistetilanne
1. Saksa 545p
2. Iso-Britannia 454p
3. Espanja 263p
4. Australia 242p
5. Brasilia 191p
6. Puola 136p
7. Japani 32p
8. Venäjä 27p
9. Italia 21p
10. Sveitsi 8p
11. Suomi 0p
11. Intia 0p
11. Itävalta 0p


Osakilpailuvoittajat
1. Bahrain - Saksa 30p
2. Australia - Iso-Britannia 33p
3. Malesia - Saksa 51p
4. Kiina - Iso-Britannia 43p
5. Espanja - Saksa 33p
6. Monaco - Saksa 28p
7. Turkki - Iso-Britannia 43p
8. Kanada - Iso-Britannia 43p
9. Eurooppa - Saksa 34p
10. Iso-Britannia - Iso-Britannia 30p
11. Saksa - Espanja 25p
12. Unkari - Australia 25p
13. Belgia - Iso-Britannia 25p
14. Italia - Saksa 30p
15. Singapore - Saksa 31p
16. Japani - Saksa 37p
17. Korea - Espanja 25p
18. Brasilia - Saksa 43p
19. Abu Dhabi - Saksa 37p
 

Kimika_

Well-known member
Liittynyt
23.10.2006
Viestit
1028
Sijainti
Larkwater
Johtokierrokset 2010

1. Vettel 383
2. Webber 317
3. Button 145
4. Alonso 126
5. Hamilton 100
6. Massa 42
7. Rosberg 16
8. Buemi 1

ja yhteensä kierroksia 1129
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Aika-ajot. Otettu huomioon kuljettajan nopein kierros sessiosta välittämättä. Sateiset ajelut jätetty huomiotta.
Koodi:
1.  Vettel		+0,000			1.  Red Bull		+0,000
2.  Webber		+0,117			2.  Ferrari		+0,466
3.  Alonso		+0,345			3.  McLaren		+0,521
4.  Hamilton		+0,445			4.  Mercedes		+0,930
5.  Massa		+0,705			5.  Renault		+1,240
6.  Button		+0,714			6.  Williams		+1,349
7.  Rosberg		+0,830			7.  Force India		+1,788
8.  Kubica		+0,893			8.  Sauber		+1,801
9.  Schumacher		+1,148			9.  Toro Rosso		+2,019
10. Barrichello		+1,254			10. Lotus		+4,395
11. Sutil		+1,495			11. Virgin		+4,955
12. Hulkenberg		+1,563			12. Hispania		+6,306
13. Petrov		+1,705
14. Kobayashi		+1,833
15. de la Rosa		+1,849
16. Heidfeld		+1,978
17. Buemi		+2,051
18. Alguersuari		+2,106
19. Liuzzi		+2,223
20. Trulli		+4,405
21. Kovalainen		+4,503
22. Glock		+4,736
23. di Grassi		+5,311
24. Senna		+6,157
25. Yamamoto		+6,461
26. Klien		+6,602
27. Chandhok		+6,609
Kilpailut. Nopeimmat kierrokset jos kuljettaja on päässyt lopputuloksiin. Sadekisoja ei mukana.
Koodi:
1.  Alonso		+0,000			1.  Red Bull		+0,000
2.  Webber		+0,048			2.  McLaren		+0,211
3.  Vettel		+0,143			3.  Ferrari		+0,242
4.  Hamilton		+0,171			4.  Renault		+0,588
5.  Kubica		+0,378			5.  Mercedes		+0,728
6.  Button		+0,431			6.  Sauber		+1,109
7.  Rosberg		+0,593			7.  Force India		+1,134
8.  Massa		+0,671			8.  Williams		+1,193
9.  Petrov		+1,010			9.  Toro Rosso		+1,205
10. Heidfeld		+1,043			10. Virgin		+4,041
11. Schumacher		+1,051			11. Lotus		+4,243
12. Barrichello		+1,061			12. Hispania		+5,305
13. Sutil		+1,093			
14. Kobayashi		+1,102
15. Buemi		+1,285
16. Alguersuari		+1,312
17. Liuzzi		+1,385
18. de la Rosa		+1,416
19. Hulkenberg		+1,548
20. Glock		+4,013
21. Klien		+4,095
22. Kovalainen		+4,116
23. di Grassi		+4,245
24. Trulli		+4,607
25. Senna		+5,050
26. Yamamoto		+5,856
27. Chandhok		+5,952
Oli nyt toinen vuosi kun tämmöistä tilastointia harrastin, ja kyllä tallikaverien väliset erot ovat aina lopulta yllättävän pieniä.

Aika-ajoissa Red Bullien ylivoimaa ei voi kiistää, mutta kisatilastossa asetelmat ovat paljon tasaisemmat. Webber ja Vettel tasaisia, mutta Hamilton ja Alonso olivat nopeuden puolesta talliensa ykköskuskit.

Nico pesi Schumacherin, mutta muuten Mersun suorituskyky oli pettymys. Kisoissa varsinkin Kubica oli usein nopeampi, eikä Petrovkaan ollut kauhean hidas. Williamsit oli kohtalaisen hyviä aika-ajoissa, mutta kisavauhti oli huonoa. Sauberilla tilanne oli juurikin päinvastainen. Force India menetti asemiaan kauden aikana ja Toro Rosso oli tasaisen harmaa.

Lotus oli paria poikkeusta lukuunottamatta peräpään nopein. Kovalainen ja Trulli olivat tasaisia, mutta Jarno keskeytti muutamassa kilpailussa missä erot olivat pienempiä. Glock yritti roikkua Lotusten mukana, mutta di Grassi oli epätasainen. Klien on tilastokummajainen osallistuttuaan ainoastaan pariin kisaan. Senna päihitti lopulta Yamamoton ja Chandhokin, mutta ei muuten kyllä vakuuttanut.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Tilastoja kaudelta 2010

Turva-autoa tarvittiin 12:ssa kisassa, yhteensä kauden aikana 20 kertaa. Useimmiten Monacossa, jossa turva-auto tuli radalle neljä kertaa. Keskiarvoksi tulee 1,05 turva-autokertaa/kisa.

Red Bull hallitsi harjoituksia nopeudellaan. 13 kertaa kauden aikana harjoitusten nopein aika jäi Red Bull -kuskin nimiin (Vettel 10 kertaa, Webber 3). Tämä ei liene mikään yllätys, koska tällä kaudella siirryttiin kevyen auton aika-ajoihin, joten tallit ajoivat harjoituksissakin kevyemmillä autoilla nopeita aikoja.

Jos Vettel hallitsi harjoituksia nopeudellisesti, niin Alguersuari kierrosmäärällisesti: 13 kertaa kauden aikana hän oli kärjessä harjoitusten yhteenlaskettujen kierrosten lukumäärässä.

Kisa siita, kuka pääsee ensimmäisenä radalle kisaviikonlopun ensimmäisissä harjoituksissa oli uusille talleille ilmeisesti tärkeä. 13 kertaa joku uusien tallien kuskeista oli kärppänä paikalla, kun valo vaihtui vihreäksi ensimmäistä kertaa, ja kahdeksana kertana näistä nopein oli Lotus-kuski. Huvinsa kullakin...

Paalupaikkamies ajoi tällä kaudella aika-ajoissa keskimäärin 20,42 kierrosta. Vähiten ajettiin Bahrainissa (14) ja eniten Brasiliassa (35). Nämä riippuvat suuresti keliolosuhteista ja radan pituudesta, kuten äkkinäisempi saattaisi jopa ilman tilastointia päätellä.

Q1:sen hitain auto jäi paalupaikka-ajasta keskimäärin 8,848 sekuntia. Ero oli pienin Monzassa (5,058 s) ja suurin Spassa (32,976 s). Spassa tosin olosuhteet muuttuivat rajusti aika-ajon aikana parempaan suuntaan.

Kisassa toiseksi sijoittunut kuljettaja jäi voittajasta keskimäärin 6,7 sekuntia. Tiukinta oli Singaporessa, jossa Vettel tuli aivan Alonson peesissä maaliin (ero 0,2 s) ja reiluin voittomarginaali oli Espanjassa (24,0 s).
 

JJ-SS

Well-known member
Liittynyt
15.9.2010
Viestit
57
2010 mukana olleiden kuljettajien tallikaverien lukumäärä tähän mennessä:

Barrichello 14
Trulli 12
M. Schumacher 11
Heidfeld 10
Alonso 9
Button/ Webber 8
Massa 6
de la Rosa/ Sutil 5
Vettel/ N. Rosberg/ Liuzzi/ Yamamoto 4
Hamilton/ Kovalainen/ Glock/ Klien/ Kobayashi/ B. Senna 3
Kubica/ Buemi/ Chandhok 2
Petrov/ Hülkenberg/ Alguersuari/ di Grassi 1
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Näin olisi käynyt, jos Squmin tulokset vuodelta 1997 olisi mitätöity, kuten olisi pitänyt:
Näytä liitetiedosto 13820

Ja näin, jos silloin olisi laskettu nykyisellä tavalla pisteet:
Näytä liitetiedosto 13821

Ja näinhän se oikeasti meni:
Koodi:
1	 Jacques Villeneuve	81
DSQ	 Michael Schumacher ‡	78
2	 Heinz-Harald Frentzen	42
3	 David Coulthard	36
4	 Jean Alesi		36
5	 Gerhard Berger		27
6	 Mika Häkkinen		27
7	 Eddie Irvine		24
8	 Giancarlo Fisichella	20
9	 Olivier Panis		16
10	 Johnny Herbert		15
11	 Ralf Schumacher	13
12	 Damon Hill		7
13	 Rubens Barrichello	6
14	 Alexander Wurz		4
15	 Jarno Trulli		3
16	 Pedro Diniz		2
17	 Mika Salo		2
18	 Shinji Nakano		2
19	 Nicola Larini		1
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Vuoden 1991 aika-ajotilastot. Keskiarvoero paalupaikkaan.
Koodi:
1.  Ayrton Senna 	McLaren-Honda V12		+0,000
2.  Nigel Mansell	Williams-Renault 		+0,357		
3.  Riccardo Patrese	Williams-Renault 		+0,441
4.  Gerhard Berger	McLaren-Honda V12		+0,666
5.  Alain Prost		Ferrari				+0,981
6.  Jean Alesi		Ferrari				+1,515
7.  Michael Schumacher	Benetton-Ford HB		+1,811
8.  Nelson Piquet	Benetton-Ford HB		+2,184
9.  Stefano Modena	Tyrrell-Honda V10		+2,439
10. Roberto Moreno	Benetton-Ford HB		+2,501
11. Andrea de Cesaris	Jordan-Ford HB			+2,960
12. Pierluigi Martini	Minardi-Ferrari			+3,110
13. Ivan Capelli	Leyton House-Ilmor		+3,208
14. Mauricio Gugelmin	Leyton House-Ilmor		+3,339
15. JJ Lehto		Dallara-Judd V10		+3,393
16. Bertrand Cachot	Jordan-Ford HB			+3,438
17. Emanuele Pirro	Dallara-Judd V10		+3,487
18. Satoru Nakajima	Tyrrell-Honda V10		+3,492
19. Alessandro Zanardi	Jordan-Ford HB			+3,593
20. Gianni Morbidelli	Minardi-Ferrari			+3,632
21. Mark Blundell	Brabham-Yamaha			+3,656
22. Martin Brundle	Brabham-Yamaha			+3,755
23. Thierry Boutsen	Ligier-Lamborghini		+3,900
24. Eric Bernard	Larousse-Ford DFR		+4,191
25. Aguri Suzuki	Larousse-Ford DFR		+4,355
26. Johnny Herbert	Lotus-Judd V8			+4,363
27. Gabriele Tarquini	Fondmetal-Ford DFR		+4,373
28. Mika Häkkinen	Lotus-Judd V8			+4,619
29. Eric Comas		Ligier-Lamborghini		+4,658
30. Michele Alboreto	Footwork-Porsche/Ford DFR	+5,076
31. Stefan Johansson	Footwork-Porsche/Ford DFR	+5,438
32. Nicola Larini	Lambo-Lamborghini		+5,616
33. Gabriele Tarquini	AGS-Ford DFR			+5,675
34. Olivier Grouillard	Fondmetal-Ford DFR		+5,784
35. Michael Bartels	Lotus-Judd V8			+6,301
36. Eric van de Poele	Lambo-Lamborghini		+6,338
37. Alex Caffi		Footwork-Porsche/Ford DFR	+6,417
38. Julian Bailey	Lotus-Judd V8			+6,572
39. Fabrizio Barbazza	AGS-Ford DFR			+6,783
40. Pedro Chavez	Coloni-Ford DFR			+8,858	


1.  McLaren - Honda V12		+0,000
2.  Williams - Renault		+0,065
3.  Ferrari			+0,946
4.  Benetton - Ford HB		+1,902
5.  Tyrrell - Honda V10		+2,633
6.  Jordan - Ford HB		+2,810
7.  Leyton House - Ilmor	+3,029
8.  Minardi - Ferrari		+3,031
9.  Dallara - Judd V10		+3,106
10. Brabham - Yamaha		+3,372
11. Ligier - Lamborghini	+3,946
12. Larousse - Ford DFR		+3,970
13. Lotus - Judd V8		+4,676
14. Fondmetal - Ford DFR	+5,187
15. Footwork - Porsche/Ford DFR	+5,256
16. Lambo - Lamborghini		+5,618
17. AGS - Ford DFR		+5,861 
18. Coloni - Ford DFR		+8,508
Nää erot saa Hispaniankin näyttämään ihan hyvältä.
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Vuoden 1991 aika-ajotilastot. Keskiarvoero paalupaikkaan.
Koodi:
1.  Ayrton Senna 	McLaren-Honda V12		+0,000
Nää erot saa Hispaniankin näyttämään ihan hyvältä.
Tässä on nyt jotain hämärää. Jotta keskiarvoero paalupaikkaan olisi 0,000, niin silloin Sennan olisi pitänyt ottaa paalu jokaisessa GP:ssä.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Tässä on nyt jotain hämärää. Jotta keskiarvoero paalupaikkaan olisi 0,000, niin silloin Sennan olisi pitänyt ottaa paalu jokaisessa GP:ssä.
Oli hiukan harhaanjohtavasti sanottu. Senna oli keskimäärin 0,198 sekuntia paalupaikasta, ja oli näin koko kauden keskiarvoja vertaillessa aika-ajojen nopein mies. Muiden keskiarvoja on verrattu Sennan keskiarvoon. Näin taulukosta tulee mielestäni selkeämpi, kun "paalumiehen" keskiarvo toimii mittatikkuna.
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2599
Maailman nopein kansa 2011

Kausi saatiin avattua ja pisteet jakautuivat yhdeksälle maalle. Vain britit pystyivät saalistamaan kaksi pistesijaa, joka toikin heille kierroksen suurimman potin. Meksikolle ensimmäiset pisteet 30 vuoteen.

Edit: Jaahas, unohtakaa äskeinen, Sauberit hylätty, joten Meksiko saa vielä odottaa pisteitään (samoin Japani). Pisteille nousivat toinen saksalainen ja kolmas britti, jonka takia kyseiset maat keräsivät yhtä paljon pisteitä tästä kisasta.

Pistetilanne 1/19
1. Saksa & Iso-Britannia 27p
3. Venäjä 15p
4. Espanja 12p
5. Australia 10p
6. Brasilia 6p
7. Sveitsi 4p


Osakilpailuvoittajat
1. Australian GP - Saksa & Iso-Britannia 27p
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kun ei kukaan muu näyttänyt tekevän, niin tässäpä vanhoilla pisteenlaskutsydeemeillä tilanteet.

Koodi:
10-8-6-5-4-3-2-1:
1. Vettel	20	Red Bull	29
2. Button	11	McLaren		20
3. Hamilton	 9	Ferrari		14
4. Webber	 9	Renault		12
5. Alonso	 8	Sauber		 2
6. Petrov	 6	Toro Rosso	 1
   Heidfeld	 6
8. Massa	 6
9. Kobayashi 	 2
10.Buemi	 1


10-6-4-3-2-1:
1. Vettel	20	Red Bull	25
2. Button	 7	McLaren		13
3. Hamilton	 6	Renault		 8
4. Webber	 5	Ferrari		 6
5. Petrov	 4
   Heidfeld	 4
7. Alonso	 4
8. Massa	 2
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2599
Maailman nopein kansa 2011

Kaksi saksalaista podiumilla siivittivät heidät murskavoittoon Malesian maaperällä. Briteillä meneillään hyvä pistesijoitustahti tähän asti, 6 pistesijaa kuudesta mahdollisesta.

Pistetilanne 2/19
1. Saksa 69p
2. Iso-Britannia 50p
3. Australia 22p
4. Espanja 20p
5. Brasilia 16p
6. Venäjä 15p
7. Japani 6p
8. Sveitsi 4p


Osakilpailuvoittajat
1. Australian GP - Saksa & Iso-Britannia 27p
2. Malesian GP - Saksa 42p
 

teppoil

Well-known member
Liittynyt
9.12.2008
Viestit
2599
Maailman nopein kansa 2011

Britit eivät lannistu Saksan joukkoylivoimasta vaan ottivat etumatkaa kinni.

Pistetilanne 3/19
1. Saksa 101p
2. Iso-Britannia 87p
3. Australia 37p
4. Espanja 26p
5. Brasilia 24p
6. Venäjä 17p
7. Japani 7p
8. Sveitsi 4p


Osakilpailuvoittajat
1. Australian GP - Saksa & Iso-Britannia 27p
2. Malesian GP - Saksa 42p
3. Kiinan GP - Iso-Britannia 37p
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Aika-ajovertailua. Keskiarvoero aika-ajojen nopeimpaan kierrokseen sessiosta välittämättä. Eli ihan sama onko kenenkin nopein kierros tullut Q1:ssä, Q2:ssa vai Q3:ssa. Tallikeskiarvo on nyt laskettu kunkin tallin nopeamman kuljettajan mukaan. Suluissa muutos viime kauteen.
Koodi:
1.  Sebastian Vettel		Red Bull-Renault		+0,000
2.  Lewis Hamilton		McLaren-Mercedes		+0,593
3.  Jenson Button		McLaren-Mercedes		+0,809
4.  Mark Webber			Red Bull-Renault		+0,828
5.  Fernando Alonso		Ferrari				+1,075
6.  Nico Rosberg		Mercedes			+1,257
7.  Vitaly Petrov		Renault				+1,430
8.  Felipe Massa		Ferrari				+1,589
9.  Michael Schumacher		Mercedes			+1,766
10. Sebastien Buemi		Toro Rosso-Ferrari		+2,139
11. Nick Heidfeld		Renault				+2,155
12. Kamui Kobayashi		Sauber-Ferrari			+2,163
13. Rubens Barrichello		Williams-Cosworth		+2,282
14. Sergio Perez		Sauber-Ferrari			+2,332
15. Jaime Alguersuari		Toro Rosso-Ferrari		+2,389
16. Pastor Maldonado		Williams-Cosworth		+2,490
17. Paul di Resta		Force India-Mercedes		+2,591
18. Adrian Sutil		Force India-Mercedes		+2,610
19. Heikki Kovalainen		Lotus-Renault			+4,328
20. Jarno Trulli		Lotus-Renault			+4,862
21. Timo Glock			Virgin-Cosworth			+6,001
22. Jerome d'Ambrosio		Virgin-Cosworth			+6,322
23. Vitantonio Liuzzi		HRT-Cosworth			+6,981
24. Narain Karthikeyan		HRT-Cosworth			+7,690


1.  Red Bull-Renault		+0,000	(+0,000)
2.  McLaren-Mercedes		+0,625	(+0,211)
3.  Ferrari			+1,115	(+0,753)
4.  Mercedes			+1,297	(+0,449)
5.  Renault			+1,430	(+0,512)
6.  Sauber-Ferrari		+2,124	(+0,401)
7.  Toro Rosso-Ferrari		+2,179	(+0,265)
8.  Williams-Cosworth		+2,232	(+1,036)
9.  Force India-Mercedes	+2,508	(+1,040)
10. Lotus-Renault		+4,368	(+0,093)
11. Virgin-Cosworth		+5,850	(+1,083)
12. HRT-Cosworth		+7,021	(+1,098)
Red Bullin (Vettelin) ylivoimaa ei voi kiistää. Webberin keskiarvoa rasittaa Q1:een jääminen Kiinassa. Kuvaavaa erojen kasvusta on se, että viime vuonna mahtui 16 kuskia kahden sekunnin sisään, nyt enää yhdeksän. Ferrari, Mercedes ja Renault ovat kaikki olleet enemmän tai vähemmän pettymyksiä. Heidfeldille kävi "Webberit" Melbournessa.

Keskikastissa on silmiinpistävimpää Williamsin ja Force Indian romahtaminen. Williams tosin on jo osoittamassa merkkejä paremmasta. Sauberit ovat usein olleet kisassa vahvempia kuin aika-ajoissa.

Kaikki "uudet" tiimit ovat olleet hiukan pettymyksiä. Eroa keskikastiin on edelleen käsittämättömän paljon, varsinkin Virginillä ja HRT:llä. Lotuksen keskiarvo ei kerro koko totuutta auton vauhdista, sillä Melbournessa talli kärsi rengasongelmista. Heikki on piessyt Trullin varsin selvästi. Virgin ja Hispania ovat onnistuneet lähes mahdottomassa tempussa, ja ottaneet sekunnin verran takapakkia viime vuodesta. Hispania nyt tosin kävi vaan ajelemassa Melbournessa, joten "valhe, emävalhe, tilasto" sopii tähänkin. Virginin suoritus taas on ollut yksiselitteisen surkea.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Sama setti kisojen nopeimmista kierroksista. Vain maaliin päässeiden ajat on otettu huomioon. Pirelli-factor on niin suuri, että vertailun mielekkyys on vähän hiinä ja hiinä. Kauden edetessä keskiarvot kylläkin todennäköisesti tasoittuvat lähemmäs totuudenmukaisempia lukuja.
Koodi:
1.  Mark Webber			Red Bull-Renault		+0,000
2.  Lewis Hamilton		McLaren-Mercedes		+0,604
3.  Sebastian Vettel		Red Bull-Renault		+0,750
4.  Jenson Button		McLaren-Mercedes		+0,880
5.  Fernando Alonso		Ferrari				+1,047
6.  Sergio Perez		Sauber-Ferrari			+1,097
7.  Felipe Massa		Ferrari				+1,159
8.  Vitaly Petrov		Renault				+1,307
9.  Nico Rosberg		Mercedes			+1,447
10. Nick Heidfeld		Renault				+1,478
11. Kamui Kobayashi		Sauber-Ferrari			+1,531
12. Jaime Alguersuari		Toro Rosso-Ferrari		+1,600
13. Rubens Barrichello		Williams-Cosworth		+1,637
14. Michael Schumacher		Mercedes			+1,859
15. Adrian Sutil		Force India-Mercedes		+2,093
16. Sebastien Buemi		Toro Rosso-Ferrari		+2,109
17. Pastor Maldonado		Williams-Cosworth		+2,349
18. Paul di Resta		Force India-Mercedes		+2,695
19. Heikki Kovalainen		Lotus-Renault			+3,194
20. Jarno Trulli		Lotus-Renault			+3,247
21. Vitantonio Liuzzi		HRT-Cosworth			+4,471
22. Timo Glock			Virgin-Cosworth			+4,805
23. Jerome d'Ambrosio		Virgin-Cosworth			+5,397
24. Narain Karthikeyan		HRT-Cosworth			+5,595



1.  Red Bull-Renault		+0,000	(+0,000)
2.  McLaren-Mercedes		+0,473	(+0,093)
3.  Renault			+0,693	(+0,082)
4.  Ferrari			+0,865	(+0,689)
5.  Sauber-Ferrari		+1,143	(-0,146)
6.  Mercedes			+1,452	(+0,665)
7.  Williams-Cosworth		+1,520	(+0,343)
8.  Toro Rosso-Ferrari		+1,563	(+0,349)
9.  Force India-Mercedes	+2,079	(+0,771)
10. Lotus-Renault		+3,112	(-1,205)
11. HRT-Cosworth		+4,701	(-0,634)
12. Virgin-Cosworth		+4,967	(+1,063)
Mutta noihin tallikeskiarvoihin nyt hiukan tarttuu, niin Sauberin tulosta ihmetellessä kannattaa vielä muistaa, että ovat yleensä matkassa vähemmillä stopeilla kuin muut. Hyvän auton ovat saaneet kyhättyä. Myös Mercedeksen vaikeudet kisamatkalla tulevat jossain määrin esiin. Lotuksen parantunut vauhti on ollut selvemmin havaittavissa kilpailuissa, mutta muilla peräpään sankareilla riittää vielä tehtävää.
 
Ylös