Jep. Niin kallis lasku tulisi em. toimista ettei kertakaikkiaan oo varaa antaa lopareita. Joten jotta Hondalla ei vallan vedettäisi kuppeja nurin, on kaikin keinoin yritettävä löytää työntekijöille uusi palkanmaksaja?Minähän en kanssa hondan työsopimuksista yhtikäs mitään tiedä, mutta luulisin että jo pelkästään Jensonin potkuista voi tulla miljoonaluokan lasku. Eikä ne Brawn ja Fry ja muut avainhenkilötkään varmaan ihan pienipalkkasia ole, eikä irtisanomisajat lyhyitä.
Niimpä, mahdollisimman moni yksityistalli saisi olla mukana. Vuoden päästä saa sitten niitä Cossun koneita ja standardivaihdelaatikoitakin jo :ahem:Kyllä alkaa itsellänikin jo herätä suuret toiveet taas, että tämä talli pystyisi jatkamaan sarjassa.
Kumpa toteutuisi prkl.
Mies lähti Ferrarilta, koska kaipasi uusia haasteita. Hondan nostaminen oli sellainen, mutta se muuttuikin vielä huomattavasti isommaksi haasteeksi. Tätähän mies tavallaan kaipasikin.Täytyy nostaa hattua Ross Brawnille, jos hänestä tosiaan tulee tämän tallin pääomistaja ja pitää myös tallipäällikön tehtävän itsellään. Silloin kun Honda palkkasi Brawnin ajattelin että hän menee sinne jakamaan parin kauden ajaksi rajatonta viisauttaan ja sitten kun muhkeat eläkesäästöt on kasassa, vetäytyy takavasemmalle ja jatkaa sapattiaan.
Vuosi sitten ei ollut odotettavissa mitään erityisempää menestystä, eikä sitä nyt ole odotettavissa ollenkaan. Mutta ilmeisesti miehellä on edelleen aika reilusti kunnianhimoa, kun haluaa ottaa osaa tämän tallin toimintaan näinkin vahvasti. :thumbup:
Nimi kuulostaa siltä että sponssit puuttuu.Brackley F1 ei ole kyllä hassumman kuuloinen nimikään.
Harvoin niitä sponsorin mukaan nimetään. En tiedä, mistä sportilla on saatu käsitys nimivalinnasta, mutta Brackley F1 on ollut tallin sisällä käytetty "projektinimi" Hondan luopumispäätöksen jälkeen. Veikkaan, että lopullinen nimi on joku muu.Nimi kuulostaa siltä että sponssit puuttuu.
En lainkaan ymmärrä tätä logiikkaa. Honda on koko ajan painottanut päätöksen syyn olleen taloudellinen, eikä kovin moni ole uskonut. Jos talli tänä vuonna menestyy, saa Hondan argumentti ihan eri lailla katetta. Hondalle tilanne on aika lailla win-win, kunhan talli vaan pysyy pystyssä etenkin, mikäli huhut takaisinosto-optiosta pitävät paikkansa.CamoN sanoi:Mielestäni paras vaihtoehto Hondan kannalta olisi nimenomaan se, että valitsevat jonkun muun kuin sen rahallisesti tai kilpailullisesti vahvimman ostajaehdokkaan. Mielellään tietysti vasta kauden kynnyksellä, jolloin valmistelut ja testaaminen häiriintyvät mahdollisimman paljon. Sitten katsovat kun talli rämpii puolikkaan kauden ja lopettaa samoihin tai huonompiin tuloksiin kuin Honda viime kaudella. Tämän jälkeen Japanissa voidaan pestä kädet ja sanoa "Kattokaa, ei me niin huonoja oltu. Ei tää talli vaan menesty. Kannatti myydä."
Minä taas en ymmärrä tätä logiikkaa. Miten se voi olla Hondalle positiivinen asia, jos autoon vaihdetaan Mersun kone, omistus siirtyy pois Hondalta, Hondan logot häviävät, budjetti pienenee, tallin henkilökunta pysyy näennäisesti samana ja silti talli menestyy yhtä hyvin tai paremmin kuin Hondan alaisuudessa? Minun logiikallani se kertoo nimenomaan siitä, että heikoin lenkki tallissa oli Honda, jonka poistuttua pärjätään paremmin.Bobakki sanoi:Honda on koko ajan painottanut päätöksen syyn olleen taloudellinen, eikä kovin moni ole uskonut. Jos talli tänä vuonna menestyy, saa Hondan argumentti ihan eri lailla katetta. Hondalle tilanne on aika lailla win-win, kunhan talli vaan pysyy pystyssä etenkin, mikäli huhut takaisinosto-optiosta pitävät paikkansa.
Se pitäisi vähän kenen vaan tajuta, että pohjat mahdolliselle menestykselle on väkisinkin luotu aikana, jolloin Honda vielä omisti tallin. Moottorikaan ei niin suurta eroa tee, että sitä voisi mahdollisesta menestyksestä yksin kiittää.Minä taas en ymmärrä tätä logiikkaa. Miten se voi olla Hondalle positiivinen asia, jos autoon vaihdetaan Mersun kone, omistus siirtyy pois Hondalta, Hondan logot häviävät, budjetti pienenee, tallin henkilökunta pysyy näennäisesti samana ja silti talli menestyy yhtä hyvin tai paremmin kuin Hondan alaisuudessa? Minun logiikallani se kertoo nimenomaan siitä, että heikoin lenkki tallissa oli Honda, jonka poistuttua pärjätään paremmin.
Tosta olen samaa mieltä että esimerkki on huono, koska Suomessa noudatetaan Suomen lainsäädäntöjä. Lappu luukulle ja jos rahaa ei ole, sitä ei ole.Tuskin se loppupeleissä paljoa maksaisi.. Huono esimerkki, mutta laitetaan suomessakin kokonaisia tehtaita kiinni ja potkut kaikille.
Paitsi että kyse ei ole vain rahasta, vaan voiton maksimoinnista.Tosta olen samaa mieltä että esimerkki on huono, koska Suomessa noudatetaan Suomen lainsäädäntöjä. Lappu luukulle ja jos rahaa ei ole, sitä ei ole.
Vähän lyhensin: http://formula-one.speedtv.com/article/f1-exclusive-brawn-sport-to-take-over-honda/It appears that the management buyout of Honda is to go ahead after all, with sources revealing to SPEEDtv.com that the outfit is likely to be renamed Brawn Sport.
The buyout has been concluded by Brawn, Nick Fry and three other directors, believe to include financial director Nigel Kerr.
Ironically, it seems that most of the funding for this year will come from a ‘dowry’ [sanakirjan mukaan "myötäjäiset"] offered by Honda to take the problem away – and reduce the expenses incurred by closing down and paying everyone off – with the rest of the money coming from the FOM TV money for 2008, which is paid to all teams in installments every three months from April onwards. It remains to be seen whether some of this is effectively paid in advance.