Honda 2009 / Brawn GP

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eiköhän kuivalla kelillä Brawni olis vienyt tuonkin kisan. Saa nähdä miten tilanne muuttuu kauden edetessä muiden kehittäessä diffuusoreitaan. Uskoakseni Brawni pysyy kärkiporukassa pitkään.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Elikkä Brawnin ongelma on sama ku Ferrarilla viime kaudella. Auto ei lämmitä renkaita sateessa ja jarruttelukaan ei auta ongelmaan.

RB:tä taas voisi verrata viime kauden McLareniin samaisesta syystä. Auto lämmittää renkaat hyvin ja tallin kuskit joutuvatkin enemmän kiinnittämään huomiota siihen, ettei renkaat kulu liian aikaisin.

Tilannehan on siis mielenkiintoinen, eikä kaudesta tuleekkaan tylsä BGP:n voittojuhlakausi :ahem:
Joo ja Kiinan kisassa näyttäisi, että Kimillä ja Hamiltonilla oli nuo viime kaudelta tutut jutut. Hamilton tuhosi renkaansa ja Kimi ei saanut lämpiämään.

Toivottavasti Bahrainissa on lämmintä!
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Nyt varmaan jokainen on viimeistään huomannut ettei Brawnin ja Buttonin mestaruus ole itsestäänselvyys. Hyvin se on tietysti mahdollista mutta jälleen nähtiin ettei ensimmäisen kisan jälkeen pidä vetää liikaa johtopäätöksiä. Täälläkin oli todella monet varmoja Buttonin mestaruudesta.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
väärä toikki poistakaa viesti.
 
Viimeksi muokattu:

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Alkaa Rossille selvitä, että tarvittaisiin sääntöjen porsaanreikien tuntemisen ja hyvän auunnittelijan lisäksi myös kaksi kisakuskia, tai edes yksi.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Alkaa Rossille selvitä, että tarvittaisiin sääntöjen porsaanreikien tuntemisen ja hyvän auunnittelijan lisäksi myös kaksi kisakuskia, tai edes yksi.
Tai auto, joka toimisi sateessa vähintään yhtä hyvin kuin Red Bull. Ei Bahrainista ole jaettu vielä pistettäkään, eiköhän Button & Barrichello haasta Vettelin aika lujasti. :thumbup:
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Bahrainissa palattiinkinkin sitten jälleen omalle paikalle Kiinan melontakilpailun jälkeen.

Neljä kilpailua - kolme voittoa. Eiköhän tuo kerro riittävästi.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Bahrainissa palattiinkinkin sitten jälleen omalle paikalle Kiinan melontakilpailun jälkeen.

Neljä kilpailua - kolme voittoa. Eiköhän tuo kerro riittävästi.
Etumatkaa on, mutta myös ongelmia on ollut. Esimerkiksi Bahrainin aika-ajossa yllättäviäkin.

Ja mikä positiivista kilpailun kannalta, etumatka ei ole pitkä ja täysin kiinniotettavissa - muiden ei tarvitse paljoa parantaa. Tosin eilen ajettiin alennetuilla kierrosluvuilla lämpöongelmien takia, joten tehoreserviä varmasti on varastossa ja eilen ei tarvinnut lujempaa ajaa. Toinen kuski on valmis eläkkeelle.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Auto on nopeutensa lisäksi kyllä osoittautunut myös olevan äärimmäisen luotettava - en ole havainnut BGP:ssa ongelman häivääkään (lukuun ottamatta noita satunnaisia vaihteisto-ongelmia ja renkaanlämmitysprobleemoja).

BGP001 = melkeinpä kohta kuin Ferrari 2000-luvun alussa. Kiinan & Bahrainin "lipsahdukset" ovat jo unohdettuja, vastustajat (RB & Tojo) ovat ainakin väliaikaisesti tippumassa vauhdista.

Ketjun alkua on mukava lukea nyt jälkikäteen :)
 

gr8

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
62
Italian taitoisille höpötystä käsittääkseni Brawn GP:n takajousituksesta, osaisko joku kieltä ymmärtävä valaista asiasta lisää?

Piti hetki miettiä miten tuo toiminee, videon kohdassa 1.26 näkyy nähtävästi erillisellä vääntösauvalla toimiva kallistuksenvakain?

Hienon näköinen ja todistetusti toimiva sydeemi kuitenkin:

http://www.youtube.com/watch?v=Z_0C8u1MJK4&fmt=18
 
Viimeksi muokattu:

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Mitenköhän paljon Brawnilla on omaa kädenjälkeä auton suunnittelussa.. ainakin näyttää olleen ollut aikaisemmin ihan suunnittelijana / aero vastaavana aikaisemmissa talleissa. Eli todellakin osaa suunnitella autoja.

Auto ainakin muistuttaa ihan vanhaa Ferraria tähän asti, nopeus ja luotettavuus. Tietysti pieni budjetti pitää ottaa huomioon, mutta siltikin meininki on samanlaista.

Arvostan.
 

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Videossa oleva sauva on vain vipuvarsi.
Eiköhän se pystyakseli tai sen kiinnitys kiertymäänkin pääse. Jos jousen yläpään yhdyskappale olisi "yhtä puuta", niin tuossahan ei olisi erillisjousitusta ollenkaan. Voi tosin olla, ettei se itse "vääntösauva" kierry, vaan sen kiinnitykseen on voitu rakentaa jokin säädettävä mekanismi, millä vakaajan tehoa säädetään.

Taas jos se jousen yläpää yhdyskappale olisi nivelöity heiluriksi, niin eturipustus ei vastustaisi kallistumista millään tavalla.
 

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Tietysti pieni budjetti pitää ottaa huomioon, mutta siltikin meininki on samanlaista.
292 miljoonaa euroa oli Hondan viimeiseksi jääneen kauden budjetti ja -08 autoon ei Brawnin tulon jälkeen satsattu enää ollenkaan. Ei tuo auto ihan sentään talkoovoimin ja satumaisella sankaritarinalla ole syntynyt. Oliko se mm. kolmessa vai neljässä tuulitunnelissa yhtäaikaa, kun tämän auton aeroa hiottiin.
Kova jätkä Brawn silti on, tuntuu saavan työnantajasta riippumatta oikeat miehet oikeisiin tehtäviin ja kaikista maksimin irti. Viimeisin näyte Brawnin kyvyistä pistää jopa miettimään Scumin saavutuksien arvoa.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
292 miljoonaa euroa oli Hondan viimeiseksi jääneen kauden budjetti ja -08 autoon ei Brawnin tulon jälkeen satsattu enää ollenkaan. Ei tuo auto ihan sentään talkoovoimin ja satumaisella sankaritarinalla ole syntynyt. Oliko se mm. kolmessa vai neljässä tuulitunnelissa yhtäaikaa, kun tämän auton aeroa hiottiin.
Kova jätkä Brawn silti on, tuntuu saavan työnantajasta riippumatta oikeat miehet oikeisiin tehtäviin ja kaikista maksimin irti. Viimeisin näyte Brawnin kyvyistä pistää jopa miettimään Scumin saavutuksien arvoa.
Niinpä. Varsinkin, kun Button pystyy dominoimaan ihan Schumi-tyyliin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8744
Sijainti
Vantaa
Viimeisin näyte Brawnin kyvyistä pistää jopa miettimään Scumin saavutuksien arvoa.
Se pitää muistaa, että huono kuljettaja ei saa hyvästäkään autosta parasta. Button on ollut kait suht hyvä kuljettaja aikaisemminkin, mutta kalusto on ollut mitä on. Autojen merkitys on todella suuri F1:ssä kuten esimerkiksi Lewisin tämä kausi osoittaa.
 

Forzacupika!

apina
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
1010
Mitäs foorumilaiset veikkaavat ensi kauden Brawn kuljettajista? Button ja ketä?

Entäs Brawnin iskukyvystä? Tippuuko ylempään keskikastiin vai jatkaako aivan tiiviissä kärjessä?

Ja ei sotketa tähän sitä spekulaatiota ajetaanko ensi kaudella vai ei ja mitä sarjaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös