Eipä ole edelleenkään ollut tarvetta mielipidettäni muuttaa. Minun esteettiselle siniselle silmälleni ovat autot vm 2009 edelleen räiskyvän rumia, riskihajoavan näköisiä, tasapainottomia ja härpäkkeellisiä. Härpäkkeitähän ovat minulle nuo etusiiven kulmat, muodot ja mitkä lie kommervenkilliset kirjahyllymallitkin, puhumattakaan Ferrarin puikkoratkaisuista.
Onneksi Ferrarin autoissa on jäljellä vielä hiukkasen tyylikkyyttä. Muutamat purnaamani tallit ovat lennelleet villien ideoidensa vietävänä sponsoritarrat silmillään koko talven. Ferrari on hyvä esimerkki siitä, että värin sävy ja valikoiva mainosasettelu voivat pelastaa todella paljon.
Ennustan kuitenkin, että autojen mallit tulevat siistiytymään parin - kolmen seuraavan vuoden aikana. KERSin epäonnistumisesta ei haluta paljon puhua, mutta näkeehän sen jokaisen uutisen rivien välistä lukemalla, että taantuman aikana aloitettua pelleilyä täytyy rajoittaa. Standardisoiminen kertoo innovaation kustannuksista ja pelosta siitä, ettei laitteella tehdäkään mitään erityisen villiä ja uutta.
Toivon, ettei KERSsistä tule raharotkoa ja kymmenen vuoden kiistakapulaa kuten luistonestosta. Tai neljän vuoden kiroilua pöytien välissä, kuten tuli aika-ajosysteemin uudistumisesta.