Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Kaikki on menetetty.

Ferrarin tekninen johtaja Aldo Costa vahvisti maanantaina Mugellossa, ettei uusi F60-auto ole nopein mahdollinen Ferrari.

- Tänä vuonna on radikaaleja muutoksia. Uusien rajoitusten takia ei automme suorituskyky ole korkeampi kuin aiemmin. Mutta työskentelytapamme paranevat vuosi vuodelta. Ja niin on tänäkin talvena tapahtunut, Costa sanoi F1-sarjan virallisten nettisivujen mukaan.

Autojen aerodynamiikkaa rajoitettiin täksi vuodeksi.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/01/778931
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Mielestäni turha uutinen. Vastaahan tapahtui jo V10 -> V8 siirroksessa ja varsinkin kierrosrajoituksen aikana.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Kyllä tuo etusiipi näyttää selkeesti paremmalle kun viime vuotinen.
Takasiipikin olisi ihan hyvä jos sillä olisi vähän enemmän leveyttä.
Itsekin olen jopa tätä mieltä, koska Ferrarin viimekautinen keula ei ollut mikään kauneuden huippu minun silmissä. Johtui siitä yläpuolisesta siivekkeestä, nyt hävisi suusta virallinen nimi....
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380


Vähän muokkasin jotain vanhaa kuvaa, ohjaamot kohdikkain ja skaalaus ohjaamon mukaan. Aika paljon ovat saaneet kyllä ohjaamoa siirrettyä eteenpäin. On otettu 'jalkatilaa' pois, ja lisäks eturipustuksen kulmat muuttuneet...
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Hyvä kuva, mielenkiintoinen.

Tuosta kyllä näkee sen, että ohjaamo on niin edessä kuin vain voi olla.
Myös tuo kuva selittää sitä, miksi Ferrarissa se painonjakaumasta hivenen kertova reikä (nostoliinaa varten moottorikopassa) on yllättävän takana. Aiemmin kun vertailu on tullut tehtyä ohjaamoon, ja niiku nähdään niin pieleen on vertailu mennyt, minulla ainakin.

Niiku nähdään niin nokkakaan ei ole sen pitempi kuin aiemmin, siipi ja ripustukset vain taaempana, se toki saa nokan näyttämään pitemmältä.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Anteeksi että olen tyhmä, mutta eikö tuo Ferrarin toispuoleinen aerodynamiikka tuo joitakin epätasaisuuksia ajettavuuteen? Mietin lähinnä kaarrenopeuksia.
Kidukset ja ponttoonin korottamisen syyt ovat selvillä, mutta pertti perusjunttina kokisin sen tekevän hallaa balanssille. Ilmavirrathan eivät nyt kulkeudu täysin symmetrisesti auton yli.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Anteeksi että olen tyhmä, mutta eikö tuo Ferrarin toispuoleinen aerodynamiikka tuo joitakin epätasaisuuksia ajettavuuteen? Mietin lähinnä kaarrenopeuksia.
Kidukset ja ponttoonin korottamisen syyt ovat selvillä, mutta pertti perusjunttina kokisin sen tekevän hallaa balanssille. Ilmavirrathan eivät nyt kulkeudu täysin symmetrisesti auton yli.
Jaahas, nyt ei saa pilkata kun olin aikaani jäljessä ja katselin testiversioita autossa. Silmiini pistänyt jäähdytysaukko/kers-lisätila/joku helkkari on kadonnut ja tilalle on tullutkin iso monttu. Ei siis mitään kysyttävää.

terv. asiantuntija
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
Jaahas, nyt ei saa pilkata kun olin aikaani jäljessä ja katselin testiversioita autossa. Silmiini pistänyt jäähdytysaukko/kers-lisätila/joku helkkari on kadonnut ja tilalle on tullutkin iso monttu. Ei siis mitään kysyttävää.

terv. asiantuntija
Luulen Ferrarin alkuun vain yrittäneen saavan KERSin toimimaan ja kehitettyä sitä. Tällöin ei välttämättä ollut niin oleellista, että missä se KERS sijaitsee tai miten sitä jäähdytetään. Nyt ollaan sitten varmaankin välimallin jälkeen jo alettu miettiä KERSin sijoitusta ja vaikutusta muuuhunkin autoon.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24276
Sijainti
lappeen Ranta
Jaahas, nyt ei saa pilkata kun olin aikaani jäljessä ja katselin testiversioita autossa. Silmiini pistänyt jäähdytysaukko/kers-lisätila/joku helkkari on kadonnut ja tilalle on tullutkin iso monttu. Ei siis mitään kysyttävää.

terv. asiantuntija
Minä arvelin, että huumorimielellä viittasit tuohon Zaikomin postaamaan kuvaan :).
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Mietiskelin tuossa vähän uusiksi tuota uutista. Asiaa vaan pikkasen vaikeuttaa itse MTV3n raportin vähäsanaisuus. Voiko tuo uutinen tarkoittaa sitä, että jokin toinen tuotannossa oleva Ferrari olisi nopeampi kuin ensikauden Ferrari F1? Esimerkiksi jossain toisessa kilpailuluokassa oleva tai jopa vakio.
Se on hitaampi kuin viime kauden ykkönen ?
 

Jeipii

Member
Liittynyt
13.1.2009
Viestit
8
Uutisen arvoista olisi se, jos tämän vuoden auto ei olisi hitaampi kuin viimevuotinen.
Totta. Joku taisikin aiemmin jossain täällä sanoa, että on ollut jo tiedossa pitkään se, että nämä uudet säännöt hidastavat autoa. Mutta eikö se viime vuosina ole näin mennytkin... Siis FIA:n puolelta pyritty siihen että autojen nopeudet olisivat alhaisempia, ainakin mutkissa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös