Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Reef

Den Här satserna
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
845
Sijainti
Turku
Asiaahan tuo Montemolo puhuu :D

Ei noita autoja nyt voi näiden uusien sääntöjen valossa kauniiksikaan sanoa.
Sitten auto on kaunis, kun se saapuu voittajana maaliin. :ahem:
Joo, totta, menee kyl vielä aikaa kun noihin tottuu, siipien suhteen on ihan "pielessä".

mut kuten sanottua, kyl noihinki tottunee
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Suomen anti-Kimi fani eli IS toimittaja Janne Aittoniemi ei osaa päättää:

IS Urheilun tietojen mukaan Ferrari käyttää vielä viimevuotista pakoputkistoa. Pakoputkia ei luulisi olevan vaikea peittää, joten Ferrarit nähdään varmasti avauskilpailussa Melbournessa maaliskuun lopussa.
Eli siis helppo nakki.

Huolimattomuudesta sääntöjen lukemisessa tuskin on kysymys. Ferrarilla on selvästi vakavia ongelmia.
Siis nyt onkin vakavia ongelmia eikä helppo nakki?

Eiköhän tässä ole kyse siitä, että auto on lopullisessa muodossa vasta Melbournessa, eli uusi pakarisysteemi ei ole vielä vaan ole valmis tai sitten ratkaisua ei haluta vielä muille näyttää.

Voisin veikata että Ferrarin lisäksi muutamalla muulla tallilla on jotain erikoista takataskussaan. Kunhan rauhassa odotellaan helmikuun viimeisiä testejä, voidaan sitten rauhassa esitellä viimeisimmät ideat. Muilla vain ei sitten enää olekkaan mahdollisuutta kopioida ideaa testikäyttöön, kun testejä ei vaan enää ole. Perjantaitesteissä voidaan sitten moottorien luotettavuuden rajoissa jotain hieman testata, mutta kuukausien takamatka on kuitenkin kirittävänä.
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Felix;1187231[I sanoi:
Huolimattomuudesta sääntöjen lukemisessa tuskin on kysymys. Ferrarilla on selvästi vakavia ongelmia.[/I]

Eiköhän tässä ole kyse siitä, että auto on lopullisessa muodossa vasta Melbournessa, eli uusi pakarisysteemi ei ole vielä vaan ole valmis tai sitten ratkaisua ei haluta vielä muille näyttää.

Voisin veikata että Ferrarin lisäksi muutamalla muulla tallilla on jotain erikoista takataskussaan. Kunhan rauhassa odotellaan helmikuun viimeisiä testejä, voidaan sitten rauhassa esitellä viimeisimmät ideat. Muilla vain ei sitten enää olekkaan mahdollisuutta kopioida ideaa testikäyttöön, kun testejä ei vaan enää ole. Perjantaitesteissä voidaan sitten moottorien luotettavuuden rajoissa jotain hieman testata, mutta kuukausien takamatka on kuitenkin kirittävänä.
Vakavia ongelmia, Ferrarilla ei ole osattu tehdä pakoputkea :D

Eiköhän tässä ole juuri siitä kyse, että Ferrarilla ei haluta näyttää omia tekeleitä, tai vaihtoehtoisesti vielä ehditään tutkia muiden ideoiden toimivuutta ennen kuin paljastetaan oma toteutus. Se voi tapahtua hyvinkin myöhään. Pakoputkiratkaisu on yksi kuuma peruna näissä uusissa autoissa keulan ja ponttoonimuotoilun lisäksi.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Pakoputkia suurempi ongelma on etusiipi joka hajosi Massalta kolmen kierroksen jälkeen.

Hyvin näyttää maata raapivan. Tämän viikon testeissä tuota on ilmeisesti nyt paranneltu.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24307
Sijainti
lappeen Ranta
Kun tuota Ferrarin pakoputken ympäristössä olevaa mustaa aluetta ja sen muotoja katsoo niin tuntuu melkoisen todennäköiseltä, että siihen takasuuttimien tienoille tulee vielä jossain vaiheessa punaiseksi maalattua pleksiä.

Vissiin piruuttaan pätkäisivät pituutta putkista pois. Kimi kuitenkin käy täällä foorumilla lukemassa viestejä ja sitten naureskelevat Ferrarilla, että: "Hyvin ne taas panikoi kiäh kiäh!"
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Maranellossa kaikki hyvin. Skandaalilehdet keksivät vakavia ongelmia myyntilukujen tähden. Ihan normaalia.

Saakohan etusiipeä vaihtaa aika-ajon jälkeen? Olisi hyvä vetää aika-ajot tuollaisella maata viistävällä siivellä, ja kisaan sitten sivuiltaan hiukan korotettu, varmemmin kestävä malli.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Vain jos se on rikki ja silloinkin toiseen samanlaiseen.
Ja etusiiven korkeus pitää tietysti aika-ajoissakin olla sääntöjenmukainen, jos rikkoutuneesta osasta saa jotain hyötyä niin varmasti tulee hylkäyksiä.

Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin etusiipi on tehokkaimmillaan lähellä tien pintaa. Ei siis kisassakaan ajeltaisi korotetulla siivellä.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
On se hyvä että Ferrarilla nämä sääntöasiat on selvillä. Lupaa todella hyvää ensi kautta ajatellen kun tiedetään mikä on laillista ja laitonta :D
Kunhan nyt Maranellon pojat koittivat, huomaako kukaan. Kaikkeahan saa tehdä kun ei jää kii.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Ai ei mokannut? Mielestäni kyllä mokasi ja pahasti mokasikin. Lähti kakkosruudusta ja ajoi seinään..pisteitä NOLLA! Jos ei tuo ole moka niin en tiedä mikä täyttää mokan kriteerit.

Kyllä tuon jutut on muutenkin loistaa ANTI-KIMIydestä. :rolleyes:
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
Ai ei mokannut? Mielestäni kyllä mokasi ja pahasti mokasikin. Lähti kakkosruudusta ja ajoi seinään..pisteitä NOLLA! Jos ei tuo ole moka niin en tiedä mikä täyttää mokan kriteerit.
Missä kiistin ettei mokannut? Tarkoitin ainankin, että tuon herran anti-kimi jutut ilmenee muuten. Ehkä oisin kyllä paremmin voinut asian ilmaista. :D
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Janne Aittoniemi: Kimi Räikkönen epäonnistui Monacon GP:ssä

F1-forum: HYIIII!! ANTI-KIMI! Ei saa meidän Kimiä morkata! Hyiii!
Ei tuossa ole mitään anti-Kimiä, Kimihän mokasi. Sen sijaan Janne jaksaa kokoajan myös IS Veikkaajassa etsiä kaikkea vikaa Kimin/Ferrarin toiminnasta. Otsikot ovat tyyliä "Kimi hävisi Massalle", kun Kimi voittaa ei siitä puhuta mitään. Ferrarin ensitestin otsikko "Kimin auto hajosi heti", Mclarenin ongelmista ei muistetttu puhua mitään. Janne pitää listaa kaikista pikkuvirheistä, joita Kimille tapahtuu, Hamiltonin ruutuunjäämiset ja varikolla peräänajot hän ohittaa sivulauseessa. Kirjoittelu nyt vaan on Jannella niin yksipuolista ja negatiivista, että Veikkaajan tilaus sai jäädä, sisältö oli F1- asioiden osalta hyvin ohut ja Janne voisi julkaista antipatioitaan vaikka blogissa ja jättää uusisoinnin jollekkin muulle.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Jooh ihme että tuommonen saa kirjoitella noita juttuja lehtiin, kun näkee jo kilometrin päähän että tyypillä on jotain patoutumia räikköstä kohtaan eikä normaalia kritiikkiä. Onkohan kimi vienyt pienenä siltä tikkarin tai jotain ko on niin katkera :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Aittoniemen kimiantipatioihin en osaa sanoa mitään, muuhun pätevyyteen kyllä. Paikkaansapitämättömiä skuuppeja sekä asiavirheitä on käsittämättömän usein. Turhake.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ja etusiiven korkeus pitää tietysti aika-ajoissakin olla sääntöjenmukainen, jos rikkoutuneesta osasta saa jotain hyötyä niin varmasti tulee hylkäyksiä.

Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin etusiipi on tehokkaimmillaan lähellä tien pintaa. Ei siis kisassakaan ajeltaisi korotetulla siivellä.
Ei tietenkään muuten korotetulla, kuin reunoiltaan, kuten usemmissa jo nyt on, lievästi Ferrarissakin.
 

retypeNick

Iltalehti kunniaan
Liittynyt
27.7.2007
Viestit
2009
Sijainti
Helsinki, Finland
Sopiikos tämä nykyinen auto nyt paremmin Kimille, kun painojakauma tullut etupainotteisemmaksi?... ja sitten kyssäri vielä koko kysymykselle?

Ku en mikään autoexpertti ole niin tämä olisi kiva asia tietää, tai että onko painojakaumalla mitään tekemistä edes yliohjautumisen/aliohjautumisen kanssa...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös