Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jos otetaan humioon tämä uutinen, http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=1182569&postcount=321, niin on hyvinkin todennäköistä, ettei Ferrarin vauhti olekaan odotetulla tasolla eikä tätä haluta näyttää kilpaileville talleille.
Nyt kun on muitakin autoja tullut, Ferrari vaikuttaa akselivälimuutosta lukuunottamatta härpäkkeistä riisutulta 2008 mallilta. Voipa olla ettei vauhti riitä aivan kärkeen, mutta toivottavasti edes sopii Kimin hanksaan ni saadaan Massa kyykkyyn!
 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Jaa vai laitonta pakoputkea pukkaa.. Muut tiimit on sulattanut putket katteiden sisään mutta Ferrarilla ne törröttää ulkona, sääntöjen mukaan pitäis ilmeisesti olla erilaiset.




A The nose of the F60 is long, pointy and flat...

1 ...that of the MP4-24 is shorter, rounder and less slender.

B The initial front wing designs are very different also, with Ferrari having little cascade wing elements connected to the endplates and there's a small vertical fin on the outside of the endplates.

2 McLaren's planes have a very round and wavely shaped, the endplates have been kept very simple though.

C The body of both cars in the between the frontwheels is far from the ground and there are two diagonally placed fins to guide the air towards the sidepods on the F60...

3 ...something the MP4-24 does without.

D Ferrari has a rather sophisticated mirror design: they're attached to a long vertical element which in turn is connected to the floor.

4 McLaren has opted for a simple solution putting the mirrors on the side of the cockpit.

E The sidepods of both cars are very dissimilar too. The're a lot of difference in height in Ferrari's sidepods. The aire inlets are rather big and have a simple design.

5 McLaren's sidepods look robust all the way to the back. The inlets are remarkably small and have a slick design.

F The exhaust pipes of the F60 stick out of the bodywork a long way whereas...

6 ...those of the MP4-24 can't be seen at all. There's just a small hole the hot gasses come out of.

G As far as the rearwings are concerned: Ferrari has opted for endplates that are wider and have a greater surface in order to create stability in corners.

7 McLaren has chosen a different design which is characterised by the long slits and the big triangular cut next to them.


 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
tosta ferrarista kyllä ikäänkuin näyttäisi puuttuvan katteet tuosta pakoputkien päältä, siis niinkuin niille katteille olisi paikat. ehkäpä siihen on ne suunniteltukin, eivät vain ole paikoillaan jostain syystä...
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Tähän asti nähtyjä + Bemarin viimevuoden "proto".


Sääntöjen mukaan 75mm saa ilmeisesi tulla putkea ulos.

Tänään siitä oli sitten jo lyhennetty rautasahalla pätkä pois.
 
Viimeksi muokattu:

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
On se hyvä että Ferrarilla nämä sääntöasiat on selvillä. Lupaa todella hyvää ensi kautta ajatellen kun tiedetään mikä on laillista ja laitonta :D
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
On se hyvä että Ferrarilla nämä sääntöasiat on selvillä. Lupaa todella hyvää ensi kautta ajatellen kun tiedetään mikä on laillista ja laitonta :D
Joo se on Tompazilla mennyt sormet suuhun piirustusten kanssa ja jättänyt viime vuoden putken paikalleen.

Eiköhän tuohon ennen Melbournea ilmesty katetta päälle..
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
On se hyvä että Ferrarilla nämä sääntöasiat on selvillä. Lupaa todella hyvää ensi kautta ajatellen kun tiedetään mikä on laillista ja laitonta :D
Eipä tämä olisi eka kerta kun Ferrarilla joku asia on muutaman sentin tai millin pielessä :wink:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Nyt jostain syystä sattuu silmään tuo Ferrarin pakoputken takana oleva musta kate. Näyttää niin Keravan tuunatulta Ladalta se alue. Muuten ihan kohtuu näköinen.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Aldo Costa: "About the exhaust I can confirm you they are illegal (old exhaust 2008). About front wing I can confirm we are running so I don't know what you referring to."
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Aldo Costa: "About the exhaust I can confirm you they are illegal (old exhaust 2008). About front wing I can confirm we are running so I don't know what you referring to."
Eikun joo ei mitään en huomannu tuota suluissa olevaa...
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Huvittaa tuo MTV3:n lööppi..."Syyte sääntörikkomuksesta". Kai testeissä saa ajaa vaikka minkälaisella vehkeellä. Samanlaisen jutun saisi aikaan Torosta...sekään auto ei täytä tämän vuoden sääntöjä. Sitten kun ollaan ensimmäisessä kisassa ja tehdään katsastus, niin voidaan sanoa mikä auto täyttää ja mikä ei. Tai sitten asiaa puidaan oikeudessa kauden loppuun saakka...
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Huvittaa tuo MTV3:n lööppi..."Syyte sääntörikkomuksesta". Kai testeissä saa ajaa vaikka minkälaisella vehkeellä. Samanlaisen jutun saisi aikaan Torosta...sekään auto ei täytä tämän vuoden sääntöjä. Sitten kun ollaan ensimmäisessä kisassa ja tehdään katsastus, niin voidaan sanoa mikä auto täyttää ja mikä ei. Tai sitten asiaa puidaan oikeudessa kauden loppuun saakka...
Shokki journalismi myy lehtiä ja saa hittejä saitille.Odottaisin kyllä MTV3:lta hiukan ammatimaisempaa kirjoittelua heidän rahasammostaan.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ferrari myönsi Kimi Räikkösen testiauton laittomaksi!
19.01.2009 21:54


Kun Kimi Räikkönen pääsi maanantaina ajamaan uudella Ferrarilla ensimmäistä kertaa, toissavuoden maailmanmestari ei luultavasti tiennyt ajavansa laittomalla autolla. Räikkönen testasi punaista ajokkia Mugellon märällä radalla ja ajoi päivän aikana 54 kierrosta.

Ferrari F60:n pakoputket törröttävät auton katteiden ulkopuolella ja ovat siksi uusien aerodynamiikkasääntöjen vastaiset.

- Voin vahvistaa, että pakoputkisto on laiton, Ferrarin tekninen johtaja Aldo Costa joutui myöntämään illalla italialaistoimittajille.

Saksalaisen Auto Motor und Sportin mukaan Ferrarin kilpakumppanit huomasivat jo viime viikolla heti auton ensiesittelyn jälkeen, ettei pakoputkisto ole uusien sääntöjen mukainen.

Tälle kaudelle F1-autoista on riisuttu ylimääräiset lisäsiivekkeet, ja myös pakoputkien pitää olla auton katteiden sisällä, jotta niitä ei voi hyödyntää ilmanohjaimina. Kansainvälisen autoliiton FIA:n tekninen delegaatti Charlie Whiting vahvisti asian talleille viime lokakuussa. Kaikissa muissa jo esitellyissä tämän kauden autoissa (McLaren, Toyota, Renault ja Williams) pakoputket on sijoitettu oikealla tavalla.

IS Urheilun tietojen mukaan Ferrari käyttää vielä viimevuotista pakoputkistoa. Eilisistä testikuvista kuitenkin näki, että pakoputkia oli jo lyhennetty siitä, millaisia ne olivat auton ensitestissä viikkoa aiemmin.

Pakoputkia ei luulisi olevan vaikea peittää, joten Ferrarit nähdään varmasti avauskilpailussa Melbournessa maaliskuun lopussa. F1-piireissä kuitenkin ihmetellään, miksi Ferrarin pitää aloittaa testit sääntöjen vastaisella autolla.

Huolimattomuudesta sääntöjen lukemisessa tuskin on kysymys. Ferrarilla on selvästi vakavia ongelmia
Ensinnäkin, olipa fiksua siirtyä Mugelloon vesisateeseen.:rolleyes:

Toiseksi, onko toi auto ihan paska? Siivet ei kestä, eikä saada yksiä pakoputkia tehtyä autoon?

Nyt taitaa olla paskat housussa.:thumbfh:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Sääennuste puolsi Mugelloon menemistä.
Rekat oli kaiketi menossa Portiamoon, turhaan, mutta tuskin tarkoituksella turhaan.

Toro Rosson koko auto on laiton. Eivät osaa tehdä?
Hulkenbergi tais pistää Williamsia pihalle, osat hajoilee?

Mun mielestä turha murehtia. Tai ite en ainakaa murehi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös