Ferrari F60

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Sinänsä typerää, että, kun laittaa autoon uusia kehitysosia niin saa 5 ruudun rangaistuksen. :rolleyes:
 

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
Luin muistaakseni jostain, taisi olla autosportin foorumilta että ferrarilla ollaan keksitty rakentaa diffuusori sillain että sitä lootaa ei tarvitsisi vaihtaa. Elikkä varmaan ne on jälleen rukannu sitä paremmaksi eli aika paljon jo lähemmäs mitä se sitten tulee olemaan kun vaihdelaatikon saa vaihtaa ilman rankaistusta.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Siis jos Ferrari on nyt ajanut samalla vaihdelootalla sen vaadittavat 5 kisaa ( jos se nyt sitten on se 5 kisaa ) niin eikös ne pojat saa vaihtaa sinne uuden vaihdelaatikon Turkkiin ilman rangaistusta ?

Itselläni ei ainakaan tule mieleen paikkaa jossa Ferrari olisi vaihdelaatikon vaihtanut ja nythän ollaan kaudesta ajettu ensimmäiset 5 kisaa: Australia, Malesia, Bahrain, Espanja ja Monaco.

Olenko nyt ymmärtänyt asian hemmetin väärin vai mitä ne poijaat täällä foorumilla jutustelee..
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Joo selventäkääs. Ihmettelen ihan samaa, et miksei muka voi vaihtaa sitä lootaa? Onko ne muka vaihtanut jossain vaiheessa?

Ja pieni OP, mut nyt on ajettu kuus kisaa. Edulta unohtu Kiina. :)
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Ja pieni OP, mut nyt on ajettu kuus kisaa. Edulta unohtu Kiina. :)
Ai perhana nii unohtuki. Voi olla niin ettei Ferrari vaihtanut Monacoon uutta vaihdelaatikkoa tietoisena siitä, että jos he vaihtavat sitten uuden ja paremman laatikon Turkkiin ilman rangaistusta.

Voisiko olla näin ?
 

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
Ai perhana nii unohtuki. Voi olla niin ettei Ferrari vaihtanut Monacoon uutta vaihdelaatikkoa tietoisena siitä, että jos he vaihtavat sitten uuden ja paremman laatikon Turkkiin ilman rangaistusta.

Voisiko olla näin ?
En jaksa uskoa. Mikä järki ois ollut ajattaa riskillä kuudetta kisaa samalla boksilla juuri sillä radalla, jolla tehdään kierrosta kohti eniten vaihtoja? Toki järkevät ratkaisut eivät ollu Ferrarin tavaramerkkiä alkukaudella.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9338
Neljä kisaa on se mikä pitää mennä. En nyt vain muista oliko Ferrari vaihdattanut lootia keskeytysten jälkeen (Australia, Kiina, Espanja)
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
En jaksa uskoa. Mikä järki ois ollut ajattaa riskillä kuudetta kisaa samalla boksilla juuri sillä radalla, jolla tehdään kierrosta kohti eniten vaihtoja? Toki järkevät ratkaisut eivät ollu Ferrarin tavaramerkkiä alkukaudella.
Onhan ne voinu ajaa simulaation tehtaalla ja katsoa kuinka laatikko kestäis...
Tosin miksi olisi rakentanut ylipäätänsä "ylikestävän" laatikon.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Neljä kisaa on se mikä pitää mennä. En nyt vain muista oliko Ferrari vaihdattanut lootia keskeytysten jälkeen (Australia, Kiina, Espanja)
Totta, neljä kisaahan sen lootan nyt siis pitikin kestää. Onkohan se Ferrari nyt sitten vaihtanut jossakin sitä uutta laatikkoa niin ettei Turkkiin nyt sitten tulisi rangaistusta.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tosin miksi olisi rakentanut ylipäätänsä "ylikestävän" laatikon.
Koska jos he eivät huonommalla luotettavuudella kuitenkaan saavuttaneet mitään parempaa. (ja jotta voivat ajaa muutaman kisan ylimääräistä esim.) Siinä pari syytä. Ja tosiaan, ovat voineet testata tehtaalla lootan kestävyyden..
geiloord sanoi:
Mikä järki ois ollut ajattaa riskillä kuudetta kisaa samalla boksilla juuri sillä radalla, jolla tehdään kierrosta kohti eniten vaihtoja?
En tiiä onko tämä totta, mutta näin mutulla tuntuis ettei Monacossa kierrosta kohden tehdä eniten vaihtoja. Kisamatkalla kylläkin. Sori, tämä nyt on pilkunviilausta with mutu.
 

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Liittynyt
17.4.2006
Viestit
1737
Sijainti
Suomi Finland
En tiiä onko tämä totta, mutta näin mutulla tuntuis ettei Monacossa kierrosta kohden tehdä eniten vaihtoja. Kisamatkalla kylläkin. Sori, tämä nyt on pilkunviilausta with mutu.
Mutuilua täälläkin, ja lienet oikeessa että juurikin kisamatkalla eniten vaihtoja, kierroshan tuolla on kuitenkin aika lyhyt.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tässä Massan mukaan Ferrarin päivitykset (James Allenin blogi):

According to Felipe Massa, the team has a lighter weight diffuser, a new rear wing, new brake ducts and new wheel covers.


Ja näyttäisi siltä, että Massalla ei vielä ole kevyempää runkoa:
Istanbul, 5th June 2009

First Session
F. Massa: 5th 1.29.342 22 laps 276 chassis
K. Raikkonen: 7th 1.29.398 25 laps 279 chassis
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Uusi diffuusori
 
Viimeksi muokattu:

jarno123

Well-known member
Liittynyt
3.4.2009
Viestit
290
Ferrari jo nopein auto? Kova tahti pojilla on kyllä päällä. Todella nopeasti otetaan kehitys askeleita eteen päin.:thumbup:
 

bond85

Well-known member
Liittynyt
20.5.2009
Viestit
222
Sijainti
Rovaniemi
Kyllä Ferrari on viime kisoissa mennyt kovasti eteenpäin kehityksessä, mutta onko vielä kisatilanteessa ihan nopein auto? Sanoisin, että aikalailla tasoissa aletaan olla Brawnien kanssa ;)
 

Joda^

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
190
Onkohan Ferrarille tulossa enään mitään isompaa päivitystä autoon tälle kaudelle vai saako nyt viimeistään heittää kirveen kaivoon?
 

sTe

Active member
Liittynyt
27.3.2009
Viestit
26
Sijainti
Australia
Onkohan Ferrarille tulossa enään mitään isompaa päivitystä autoon tälle kaudelle vai saako nyt viimeistään heittää kirveen kaivoon?
Jossain sanottiin että nyt Turkissa olisi ollut käytössä F60B/C auto ja viimeistellympi F60C on tulossa. En muista varmasti olisiko tähän liittynyt vaihdelaatikon käyttöönotto jotenkin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Kimin puheista voi tehdä selkeän päätelmän, että lisää päivitysosia on tulossa.

Dominicalin puheista taas voi päätellä, ettei Silverstonesta kannata odottaa edes Turkin kaltaisia tuloksia. Kun siellä ei saa Kersistä juuri mitään hyötyä, niin se on jo valmiiksi ajateltuna huonommin Ferrarille soveltuva rata.

Se missä Domin puheiden mukaan mennään taas kovaa niin Nurrella ja Unkarissa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös