Viime vuoden aika-ajossa Kubica ja Massa ajoivat jotain 1:20.5... http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=1218743&postcount=1120Tulinpa juuri tarkistettua Barcelonan kierrosennätys: 1:21.670 (Kimi, 2008)
Eli uusilla säännöillä on jo menty viimevuotisen alle (jos autot olivat sääntöjenmukaiset)!
Olikos 1:20.338 (Nick) tähänastisista testikierroksista nopein?
Ferrari ehkä sauberin pahin haastaja? Mieluummin näkis kyllä jonkun sauberin kärjessä kuin mclarenin, sen verran ärsyttävä tuo hamilton on. Yhtä ärsyttävää hymyilyä ja virnuilua siellä voittopodiumilla kuin schumilla konsanaan.Kyllä tuntuu Bemari menevän kovaa. Ferrarin pahin haastaja, ehkä?
no joo....Niin se kehitys vaan porskuttaa. Tiedä vaikka sliksejä oltaisiin aliarvioitu, ja samalla härpäkkeitä yliarvioitu.
Se mua aina huvittaa, kun mtv3 ja jotkin muutkin vastaavat puhuvat, että "autojen aerodynamiikkaa on vähennetty" tai "karsittu".
Edelleen niissä kuitenkin on aerodynamiikka, ja edelleen niitä suunnitellaan mahdollisimman aerodynaamisesti tehokkaaksi, ei se härpäkekielto ole mitenkään vähentänyt aerodynaamisen tehokkuuden tarvetta tai olemassaoloa. Moni saa varmaankin vähän vääristyneen kuvan näistä joistakin uutisoinneista.
edit. pähkinänkuoressa siis, että minusta ei voida sanoa, että auto, jossa on eniten härpäkkeitä, niin siinä olisi jotenkin eniten aerodynamiikkaa.
Mistä tiedät, että nyttenkään ajelee?Räikkönen ajelee näköjään aika-ajo vetoja. Yllättävän vähän on niitä ajellut tämän kauden testeissä, ottaen kuitenkin huomioon, että se on ollut yksi Kimin kompastus kivistä viime ja sitä edellisellä kaudella. Brawn GP:kin hommailee näillä kärkisjoilla itsellensä sponsoreita.
No onhan tuo aika selvää, kun muut ovat noin kaukana perässä.Mistä tiedät, että nyttenkään ajelee?