Heh.. pystyykö startissa käyttämään kerssiä? Saattaa Tojotat ja Rellut olla jaloissa jos näin on.Laitetaan nyt tämäkin tänne mikäli ei ole vielä ollut:
http://www.youtube.com/watch?v=Ihr4yGRMYpo&feature=channel
Tänään on olleet kaikkien kuskien ajat parempia kuin eilen. Yöllä ei satanut, níin kumia eiliseltä radan pinnassa. Rata siis paremmassa kunnossa.Ajelihan Räikkönenkin eilen aika-ajokierroksia. Todennäköisesti kummankin Ferrari-kuskin parhaat ajat syntyivät juuri aika-ajosimulaatiossa, jossa Massa odotetusti sen kympän pari nopeampi.
Onko muotoilu-/sadevaraus tällekin lupaukselle?Et Button ajelee Melbournessa sekunnin erolla aika-ajoissa pohjat. Syön hatullisen paskaa, hyppään parvekkeelta ja se on kossupullo kaikille, jos näin tapahtuu.
Älähän nyt. Olihan Haugikin paskonut housuun kun hänelle kerrottiin bensamäärät, millä Eva Brawn ajeli.BGP ajelee alipainoisella autolla. Ilman KERSiä ja ilman lisäpainoja. 50kg sallitusta painosta pois, ja ajetaan PR kierroksia suhteellisen pitkillä stinteillä ja huippuajat vielä höyryillä. Aikamoisella taidolla ja tuurilla olisi auto rakennettu, jos oltaisiin heti ensitesteissä tuolla tasolla muuten. Muutenkin auto näyttää vähän poppareilla kasatulta, mutta eipä silti, joka tapauksessa ihan vakuuttavaa menoa, mutta ei kovin uskottavaa. Todellinen taso nähdään ausseissa ja aikamoinen ylläri olisi jos erot olisi tuota luokkaa sielläkin. Melkein voisin luvata syödä hatullisen... voileipiä.
Noh jos vähän lurahtaa niin ei se kauheasti haittaa...voi vaikka kuivattaa housunsa ylikuumentuneen KERS:n päällä...kuivuu hetkessä.Älähän nyt. Olihan Haugikin paskonut housuun kun hänelle kerrottiin bensamäärät, millä Eva Brawn ajeli.
Aika sairaan komee pätkä! Nopeesti kattottuna näyttäis, että ferrari lähtee vähän aikasemmin, mutta ei paljoa. Silti menee lentämällä ohi. Toki jos mäkillä on peräpään pidon kanssa ongelmia, niin ei ihme jos jää lähdössä seisoskeleen.Laitetaan nyt tämäkin tänne mikäli ei ole vielä ollut:
http://www.youtube.com/watch?v=Ihr4yGRMYpo&feature=channel
Ei heti lähdössä, mutta muistaakseni maagisen 100kmh nopeudessa saa jo lykätä KERS nappia. Eli siis lähdössäkin hyötyy siitä toki, mutta ei ekaan pariin kolmeen sekuntiin (mitä noi nyt kiihty nollasta sataan?).Heh.. pystyykö startissa käyttämään kerssiä? Saattaa Tojotat ja Rellut olla jaloissa jos näin on.
Eiköhän sielä ollut taas pirunmoinen puhuri.... :alppu:Hamilton näköjään kokeilee rajojaan Mersun ratissa hyvissä ajoin, Jerezissä tuuli heitti auton seinään.. Tämänpäiväisen ulosajon syytä odotan innolla Mersun raportista. Tallilla suuria ongelmia auton kanssa ja kierroksia ei saada kun auto seisoo pilttuussa tai kuorma-auton lavalla.
Heh, tällä kertaa syynä voisi olla ilman lämpötilan äkillinen laskeminen tai ilmanpaineen äkillinen nouseminen. On se luontoäiti ovela kettu. :alppu:Hamilton näköjään kokeilee rajojaan Mersun ratissa hyvissä ajoin, Jerezissä tuuli heitti auton seinään.. Tämänpäiväisen ulosajon syytä odotan innolla Mersun raportista. Tallilla suuria ongelmia auton kanssa ja kierroksia ei saada kun auto seisoo pilttuussa tai kuorma-auton lavalla.
Tunge nyt se "odotetusti" jonnekin mihin aurinko ei paista. Kimi oli viime vuonna Barcelonassa Massaa nopeampi aika-ajoissa ja varsinkin kisassa. Lisäksi nyt on aika uudet kujeet muutenkin.Ajelihan Räikkönenkin eilen aika-ajokierroksia. Todennäköisesti kummankin Ferrari-kuskin parhaat ajat syntyivät juuri aika-ajosimulaatiossa, jossa Massa odotetusti sen kympän pari nopeampi.
Näyttäisi että Hamiltonin vauhti ei ole ihan riittänyt rengasvalliin asti. Eli silloin etusiipi olisi hajonnut pelkästään hiekkaesteen yli ajamisesta, ellei sitten ole osunut vaikkapa johonkin kanttariin aiemmin. Niin tai näin, etusiipiä saattaapi tulevalla kaudella mennä vaihtoon suht pienistäkin ulkona käynneistä, joista viime vuonna olisi selvinnyt ehjänä.
Kyllä, siltä näyttää. Mikä huonointa, niin siivet näyttää irtoovaan kannakkeiden jommasta kummasta päästä. Jolloin siipi tippuu auton eteen ja jää luultavasti jumiin johonkin eturenkaiden taakse. Kuinka kestää etufillarit ajaa siiven yli? Vielä kun päätylevyt on kokolailla keskellä rengasta.Näyttäisi että Hamiltonin vauhti ei ole ihan riittänyt rengasvalliin asti. Eli silloin etusiipi olisi hajonnut pelkästään hiekkaesteen yli ajamisesta, ellei sitten ole osunut vaikkapa johonkin kanttariin aiemmin. Niin tai näin, etusiipiä saattaapi tulevalla kaudella mennä vaihtoon suht pienistäkin ulkona käynneistä, joista viime vuonna olisi selvinnyt ehjänä.