Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Schumi taas helppaamassa Massan autonsäätöä ja jakamassa tipsejä, ylläri. :D
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
BGP ajelee alipainoisella autolla. Ilman KERSiä ja ilman lisäpainoja. 50kg sallitusta painosta pois, ja ajetaan PR kierroksia suhteellisen pitkillä stinteillä ja huippuajat vielä höyryillä. Aikamoisella taidolla ja tuurilla olisi auto rakennettu, jos oltaisiin heti ensitesteissä tuolla tasolla muuten. Muutenkin auto näyttää vähän poppareilla kasatulta, mutta eipä silti, joka tapauksessa ihan vakuuttavaa menoa, mutta ei kovin uskottavaa. Todellinen taso nähdään ausseissa ja aikamoinen ylläri olisi jos erot olisi tuota luokkaa sielläkin. Melkein voisin luvata syödä hatullisen... voileipiä.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Ajelihan Räikkönenkin eilen aika-ajokierroksia. Todennäköisesti kummankin Ferrari-kuskin parhaat ajat syntyivät juuri aika-ajosimulaatiossa, jossa Massa odotetusti sen kympän pari nopeampi.
Tänään on olleet kaikkien kuskien ajat parempia kuin eilen. Yöllä ei satanut, níin kumia eiliseltä radan pinnassa. Rata siis paremmassa kunnossa.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
1. Jenson Button 1.19:127 124
2. Felipe Massa 1.20:168 109
3. Robert Kubica 1.20:217 109
4. Timo Glock 1.20:410 127
5. Fernando Alonso 1.20:863 107
6. Sebastian Vettel 1.21:165 102
7. Nico Rosberg 1.21:324 89
8. Giancarlo Fisichella 1.21:545 97
9. Sebastien Buemi 1.21:569 140
10. Lewis Hamilton 1.21:657 82

Lopulliset ajat.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
BGP ajelee alipainoisella autolla. Ilman KERSiä ja ilman lisäpainoja. 50kg sallitusta painosta pois, ja ajetaan PR kierroksia suhteellisen pitkillä stinteillä ja huippuajat vielä höyryillä. Aikamoisella taidolla ja tuurilla olisi auto rakennettu, jos oltaisiin heti ensitesteissä tuolla tasolla muuten. Muutenkin auto näyttää vähän poppareilla kasatulta, mutta eipä silti, joka tapauksessa ihan vakuuttavaa menoa, mutta ei kovin uskottavaa. Todellinen taso nähdään ausseissa ja aikamoinen ylläri olisi jos erot olisi tuota luokkaa sielläkin. Melkein voisin luvata syödä hatullisen... voileipiä.
Älähän nyt. Olihan Haugikin paskonut housuun kun hänelle kerrottiin bensamäärät, millä Eva Brawn ajeli.:eek:
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
Huh tuossa kuvakulmassa tuo Toro Rosson ja Red Bullin perä oikein korostuu. Eihän kuskin jälkeen näyttäis juuri mitään olevan enää tuossa kuvassa :D
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Älähän nyt. Olihan Haugikin paskonut housuun kun hänelle kerrottiin bensamäärät, millä Eva Brawn ajeli.:eek:
Noh jos vähän lurahtaa niin ei se kauheasti haittaa...voi vaikka kuivattaa housunsa ylikuumentuneen KERS:n päällä...kuivuu hetkessä.

Ja bensaahan voi olla paljonkin, jos auton paino muuten on tuon "50kg" kevyempi kuin muilla. No, tätähän emme tiedä. Kova jätkä jos olisi, niin laittais auton vaakaan niin että kaikki näkee. Mutta Brawn on sen verran kettu, että tekee mitä vaan jotta rahaa saadaan. Nin paljoa sekään ei ole Ferrari aikanaan tienannu, että olis rahaa ajattaa talliaan ihan omasta pussista.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Laitetaan nyt tämäkin tänne mikäli ei ole vielä ollut:
http://www.youtube.com/watch?v=Ihr4yGRMYpo&feature=channel
Aika sairaan komee pätkä! Nopeesti kattottuna näyttäis, että ferrari lähtee vähän aikasemmin, mutta ei paljoa. Silti menee lentämällä ohi. Toki jos mäkillä on peräpään pidon kanssa ongelmia, niin ei ihme jos jää lähdössä seisoskeleen.

Heh.. pystyykö startissa käyttämään kerssiä? Saattaa Tojotat ja Rellut olla jaloissa jos näin on.
Ei heti lähdössä, mutta muistaakseni maagisen 100kmh nopeudessa saa jo lykätä KERS nappia. Eli siis lähdössäkin hyötyy siitä toki, mutta ei ekaan pariin kolmeen sekuntiin (mitä noi nyt kiihty nollasta sataan?).

Kuin Renut on jaloissa? Eikös Renun KERS ole ihan ok kuosissa siinä missä Ferrarin ja Bemarinkin? Vai muistanko väärin?
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Hamilton näköjään kokeilee rajojaan Mersun ratissa hyvissä ajoin, Jerezissä tuuli heitti auton seinään.. Tämänpäiväisen ulosajon syytä odotan innolla Mersun raportista. Tallilla suuria ongelmia auton kanssa ja kierroksia ei saada kun auto seisoo pilttuussa tai kuorma-auton lavalla.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Hamilton näköjään kokeilee rajojaan Mersun ratissa hyvissä ajoin, Jerezissä tuuli heitti auton seinään.. Tämänpäiväisen ulosajon syytä odotan innolla Mersun raportista. Tallilla suuria ongelmia auton kanssa ja kierroksia ei saada kun auto seisoo pilttuussa tai kuorma-auton lavalla.
Eiköhän sielä ollut taas pirunmoinen puhuri.... :alppu:
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Hamilton näköjään kokeilee rajojaan Mersun ratissa hyvissä ajoin, Jerezissä tuuli heitti auton seinään.. Tämänpäiväisen ulosajon syytä odotan innolla Mersun raportista. Tallilla suuria ongelmia auton kanssa ja kierroksia ei saada kun auto seisoo pilttuussa tai kuorma-auton lavalla.
Heh, tällä kertaa syynä voisi olla ilman lämpötilan äkillinen laskeminen tai ilmanpaineen äkillinen nouseminen. On se luontoäiti ovela kettu. :alppu:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Olisivatko kokeilleet jotain low downforce pakettiakun toi peräkin oli erilainen...

Oli kuulemma pyörähtänyt ja kovasti selitteli ja viittoili haveripaikalla hepulle joka kuului tallin henkilökuntaan...

 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Ajelihan Räikkönenkin eilen aika-ajokierroksia. Todennäköisesti kummankin Ferrari-kuskin parhaat ajat syntyivät juuri aika-ajosimulaatiossa, jossa Massa odotetusti sen kympän pari nopeampi.
Tunge nyt se "odotetusti" jonnekin mihin aurinko ei paista. Kimi oli viime vuonna Barcelonassa Massaa nopeampi aika-ajoissa ja varsinkin kisassa. Lisäksi nyt on aika uudet kujeet muutenkin.
 

TheStig

Tame Racing Driver
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
200
Sijainti
Pimennossa
Näyttäisi että Hamiltonin vauhti ei ole ihan riittänyt rengasvalliin asti. Eli silloin etusiipi olisi hajonnut pelkästään hiekkaesteen yli ajamisesta, ellei sitten ole osunut vaikkapa johonkin kanttariin aiemmin. Niin tai näin, etusiipiä saattaapi tulevalla kaudella mennä vaihtoon suht pienistäkin ulkona käynneistä, joista viime vuonna olisi selvinnyt ehjänä.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Kuulema rengasrikko aiheutti pyörähdyksen. Noh, väliäkös tuolla mistä syystä se varikolla seisoo, kunhan seisoo. :)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Näyttäisi että Hamiltonin vauhti ei ole ihan riittänyt rengasvalliin asti. Eli silloin etusiipi olisi hajonnut pelkästään hiekkaesteen yli ajamisesta, ellei sitten ole osunut vaikkapa johonkin kanttariin aiemmin. Niin tai näin, etusiipiä saattaapi tulevalla kaudella mennä vaihtoon suht pienistäkin ulkona käynneistä, joista viime vuonna olisi selvinnyt ehjänä.
Kyllä, siltä näyttää. Mikä huonointa, niin siivet näyttää irtoovaan kannakkeiden jommasta kummasta päästä. Jolloin siipi tippuu auton eteen ja jää luultavasti jumiin johonkin eturenkaiden taakse. Kuinka kestää etufillarit ajaa siiven yli? Vielä kun päätylevyt on kokolailla keskellä rengasta.
 

osku

Well-known member
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
75
Noniin, täälläkin alkaa formulakuume nousta. Forumia tullu jatkuvasti seurattua, mutta jospa sitä välillä "avautuisikin".

Talvitestien perusteella uskaltaisin väittää, että BMW ja Ferrari ovat vahvimpia tällä hetkellä. Ferrarin luotettavuuden puute hieman kyllä huolestuttaa. Minusta BMW on ollut varmempi ja tasaisempi, millä saattaa olla aika suuri merkitys alkukaudesta. Luotettavalla autolla pystytään napsimaan "helppoja" pisteitä.

McLaren on yllättänyt vaisuudellaan. En usko pelkkään vauhdin piilotteluun. Mitä hyötyä siitä olisi? Käsitykseni mukaan vauhdin piilottelulla halutaan säilyttää työrauha ja yllätysmomentti itse avauskisaan, mutta ainakaan ensimmäinen ei nyt toteudu. McLaren tuskin saa hetkenkään rauhaa, kun kaikki yrittävät onkia selville, miksi auto on niin hidas. Myös ulosajot, takasiipihärdelli ja muut ongelmat tukevat teoriaa, että mäkillä ei kaikki ole kunnossa. Eivät ne Melbournessa hitaimpia ole, mutteivät nopeimpiakaan.

Brawn GP on myös yllättänyt, nopeudellaan. Teoriat auton vahvasta alipainosta voisivat olla tottakin, koska sponsoreita talli tarvitsee kipeästi. Mutta sitten taas toisaalta miksi tuhlata vähäinenkin testiaika ajamalla alipainoisella autolla, jonka käyttäytyminen poikkeaa oikeasta versiosta? Lisäksi Brawnin puheet sekä ylipäänsä se, että uskalsi ostaa tallin kielii siitä, että autot eivät löydy Australiassa ruuduista 19 ja 20. Ihan kärkivauhtiin ne tuskin pystyvät, mutta keskikastiin aivan varmasti.

Täytyy toivoa että kaudesta tulee ainakin yhtä jännittävä kuin kaksi edellistä. Testien perusteella näyttää siltä, ettei kukaan talli ole pystynyt luomaan autoa, jolla ajetaan sekuntitolkulla muita nopeammin...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös