Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Joo-o, Vasselon sanoo että sama sama tai vähän korkeampi suoranopeus, niin se loogisesti tulkitaan että pienempi.
Jos mua tarkotit nii huomioi tämä:
Ober. sanoi:
En ole varma ymmärsinkö tuon oikein

Nyt on monella syy ajatella huippunopeuksien kasvavan. Itse muistan kyllä jonkun maininneen siitä, että nopeudet putoavat suuren dragin takia, oiskohan ollu Kubica tms.. Joten itse en oikein osaa nyt päättää mitä sille nopeudelle tapahtuu, täytynee odottaa Melbournea tai muuta perustelua joka uppoo meitiin..
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tosin voi olla että liian kevyt auto, eipä kyl mitään järkeä pelleillä, koska tuskin sponsorit kauaa pysyisi jos talli oliskin yhtäkkiä hitain romu radalla.
Juuri nämä sponsorit on se syy minullekin, miksi en usko kyseessä olevan alipainoinen auto. Eli minunkin mielestäni olisi aika käsittämätöntä ja lyhyt katseista hankkia sponssit joitten luottamus menee ekassa kisassa eikä palaudu koko kauden aikana. Sen jälkeen voikin heittää hyvästit Brawnille.

Eli en usko, että ajavat laittomalla (tai nopeutta selkeästi nostavalla laittomuudella) autolla. Höyryt voi olla tankissa, mutta se on kai normaalia Q2 testaamista.
 

pacer1

Active member
Liittynyt
9.3.2009
Viestit
31
Alonson mukaa 3 tiimiä heidän edellä: Ferrari, Bemari ja BRAWN GB!!! voivat tietenki olla vain puheita, mutta hyvältä kyllä Brawnin meno näyttää.
 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
Juuri nämä sponsorit on se syy minullekin, miksi en usko kyseessä olevan alipainoinen auto. Eli minunkin mielestäni olisi aika käsittämätöntä ja lyhyt katseista hankkia sponssit joitten luottamus menee ekassa kisassa eikä palaudu koko kauden aikana. Sen jälkeen voikin heittää hyvästit Brawnille.

Eli en usko, että ajavat laittomalla (tai nopeutta selkeästi nostavalla laittomuudella) autolla. Höyryt voi olla tankissa, mutta se on kai normaalia Q2 testaamista.
Ja huhujen mukaanhan BrawnGP sai Hondalta myötäjäisiä 100 miljoonaa, plus 40 miljoonan siivun tv-kakusta, joka olisi tullut Hondalle. Että eikös siinä olisi jo yhdelle kaudelle rahaa ilman sponsoreitakin. Toki varmasti he haluavat sponsoreita, että voivat ajaa piteempäänkin kuin yhden kauden, mutta tarkoitan ettei heillä nyt niin hätää varmaan ole...
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ja huhujen mukaanhan BrawnGP sai Hondalta myötäjäisiä 100 miljoonaa, plus 40 miljoonan siivun tv-kakusta, joka olisi tullut Hondalle. Että eikös siinä olisi jo yhdelle kaudelle rahaa ilman sponsoreitakin. Toki varmasti he haluavat sponsoreita, että voivat ajaa piteempäänkin kuin yhden kauden, mutta tarkoitan ettei heillä nyt niin hätää varmaan ole...
Brawn sanoi haastattelussa jokin aika sitten että tämä kausi selvitään tämänhetkiselläkin budjetilla, mutta tulevat kaudet vaativat sponsoreita.

Niin, ja väitteet huijauksesta on vaan kateellisten panettelua.
 
Viimeksi muokattu:

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Lopulliset ajat:
1. R. Barrichello (BrawnGP BGP001)-1:18.926-110kierrosta
2. N. Rosberg (Williams FW31)-1:19.774-120kierrosta
3. T. Glock (Toyota TF109)-1:20.091-127kierrosta
4. S. Vettel (Red Bull RB5)-1:20.576 -82kierrosta
5. F. Alonso (Renault R29)-1:20.664-62kierrosta
6. F. Massa (Ferrari F60)-1:20.677-92kierrosta
7. R. Kubica (BMW-Sauber F1.09)-1:20.740-133kierrosta
8. L. Hamilton (McLaren-Mercedes MP4-24)-1:20.869- 70kierrosta
9. S. Buemi (Toro Rosso STR04)-1:21.013-62kierrosta
10. G. Fisicella (Force India VJM02)-1:21.045-138kierrosta
11. S. Bourdais (Toro Rosso STR04)-1:21.629)-27kierrosta
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
BrawnGP spekulaatio: Autojen vauhti myös kisavedoissa ja täten isolla bensalastilla on ollut kohdallaan(Button ajeli 1.21 aikoja järjestään) ja heitän ilmaan spekulaation mitä jos he ajaisivatkin ilman lisäpainoja. Toki kovin lyhyt katseiselta hommalta tämä vaikuttaisi, viimeisetkin rippeet olemattomasta arvostuksesta ja kunniasta olisi mediassa menneet avauskisan jumbosijojen jälkeen ja lööppejä brittimediassa riittäisi.

Joten kysymys mikä on nykyautossa olevien siirettävien painojen paino about? Paljonko näiden painojen pois ottaminen tiputtaa kierrosaikaa?

No viimepeleissä Australia todellisen vauhdin kertoo ja vilpittömästi toivon heidän olevan siellä missä testit antavat ymmärtää koska päämäärätietoista työtä tallissa tavoitteiden saavuttamiseksi ollaan tehty jo vuosi. Harmi sinänsä Honda kannalta, hedelmät tästä työstä jää heiltä poimimatta.:thumbdown
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Brawn sanoi haastattelussa jokin aika sitten että tämä kausi selvitään tämänhetkiselläkin budjetilla, mutta tulevat kaudet vaativat sponsoreita.

Niin, ja väitteet huijauksesta on vaan kateellisten panettelua.
En mä ainakaan usko, et ne rupeis huijaamaan, sattuu kuitenkin olemaan "uusi" talli, vaikka onkin "vanha" talli. Ja sitäpaitsi, onhan niillä hyvä moottori (Valitettavasti, pakko myöntää, et se Mersun moottori on yks sarjan parhaista).
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Itse uskon että Bgp on oikeasti nopea mutta en usko että heillä on mahdollisuuksia voittoon Australiassa.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Alfonso vaan sysää paineita muiden niskaan. Australiassa Rellu on McLarenin kanssa mukana tappelemassa voitosta.
Alonso tarkoitti siis vauhtia, eli 3 tallia on vauhdin puolesta heidän edellään. Melbournessa Rellu ja Mäkki saattaa vaikka tapellakin, mutta ei ne kyllä mistään mestaruudesta ajele.. Lähinnä toistensa kanssa jämäpodiumeista..
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Miksei muut paranna aikojaan samassa suhteessa?
Siksi koska muut ovat testanneet enemmän. Tottakais BGP:n täytyykin parantaa ensimmäisinä testipäivinä. Muiden ei kuitenkaan tarvitse ajella alipainoisella autolla, kun sponsoritarrat komeilevat jo kyljissä. Mutta siis ilmeisen onnistunut tuo BGP on pakasta. Ei kuitenkaan ylivoimainen. :) Ja PR:kin on järkevää, ei siinä mitään.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Siksi koska muut ovat testanneet enemmän. Tottakais BGP:n täytyykin parantaa ensimmäisinä testipäivinä. Muiden ei kuitenkaan tarvitse ajella alipainoisella autolla, kun sponsoritarrat komeilevat jo kyljissä. Mutta siis ilmeisen onnistunut tuo BGP on pakasta. Ei kuitenkaan ylivoimainen. :) Ja PR:kin on järkevää, ei siinä mitään.
Tämä on toki selvää. Mutta jos perustelet vauhdin paranemista rataan jääneellä kumilla, niin sen pitäisi näkyä myös muiden nopeudessa.
 

Tollo_peloton

Well-known member
Liittynyt
16.4.2006
Viestit
139
Juuri nämä sponsorit on se syy minullekin, miksi en usko kyseessä olevan alipainoinen auto. Eli minunkin mielestäni olisi aika käsittämätöntä ja lyhyt katseista hankkia sponssit joitten luottamus menee ekassa kisassa eikä palaudu koko kauden aikana. Sen jälkeen voikin heittää hyvästit Brawnille.
Onhan se lyhytnäköistä käsittämätöntä,mutta ei olisi ensimmäinen kerta ,kun näin toimitaan,voi olla vähän pakko.Sponsorit jos puuttuu ja rahat loppuu,niin nopeasti saa Brawnille silloinkin hyvästit heittää.Tuskin yhtä kautta varten tallia ostavat.Toivottavasti ovat nopeita kumminkin.Itse ainakin mielenkiinnolla odotan ensimmäistä kisaa ja yllätykset olisivat hyväksi ykkösille
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Lopulliset ajat:
1. R. Barrichello (BrawnGP BGP001)-1:18.926-110kierrosta
2. N. Rosberg (Williams FW31)-1:19.774-120kierrosta
...

8. L. Hamilton (McLaren-Mercedes MP4-24)-1:20.869- 70kierrosta
...
Alipainoisesta Brawnista puhuttiin jo eilen, kun alittivat 1.20 rajan. Nyt sen teki myös Nico Williamsilla eikä pahemmin puhella alipainoisesta Williamsista.

McLaren alitti 1.21, joten miksei puhuta heidän osaltaan alipainoisesta autosta.

Kaikkein nopeimmat kierrokset lienee Q2 testejä, PR kiekkoja ei niitten päälle enää tarvita. On vain selvää että Brawn on nopea, erittäin nopea.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös