Vice
Reality bites
- Liittynyt
- 25.1.2007
- Viestit
- 6418
Eikös FIAn kanta tuossa aiemmin ollut tyyliin että "ok, löysitte porsaanreiän"Odotellaan mitä FIA sanoo tuohon diffusoori asiaan.
Eikös FIAn kanta tuossa aiemmin ollut tyyliin että "ok, löysitte porsaanreiän"Odotellaan mitä FIA sanoo tuohon diffusoori asiaan.
En ainakaan itse usko että yhdelläkään tallilla olisi tässä vaiheessa enää vara jarrutella vauhtia. Mitä järkeä edes olisi ajaa tuolla hitaita kierroksia pari viikkoa ennen ekaa kisaa jossa pitää olla 110% lasissa ja auton luotettava NIILLÄ nopeuksillakin.Ihmetytää mäkin hiljainen vauhti. Onko niitten auto muka täysi katastrofi, vai eikö ne edes yritä ajaa lujaa? Jos mäkki tosiaan jää jalkoihin oikeasti, niin Brawn GP:stä tulisi ferrarin pahin vastustaja? Ihmetyttää nuo mäkin touhut. Kyllä se mäkki nousee sieltä, tai jää pohjamutiin ryömimään.
Odotellaan muiden tallien kannalta sitä, voivatko rakentaa saman minkä Williams, Toyota ja Brawn ovat onnistuneet tekemään käyttäen sääntökirjan tulkintaa hyväkseen. Flaaviohan tuosta möykkäsi että kaipaavat selvennystä. Joissain autoissa sama ratkaisu kuulostaa olevan laiton ja jossain toisessa sallittu.Eikös FIAn kanta tuossa aiemmin ollut tyyliin että "ok, löysitte porsaanreiän"
Muuten hyvin muistettu, muttei ollut Honda.Muistan myös Hondan silloisen pomon kommentit KERS:stä, jotka meni jotenki näin "onko järkeä ottaa käyttöön vanhanaikaista järjestelmää kun meidän henkilöautoissakin on parempi teknologia käytössä"
Uskon, että mäkillä on ollut kiireistä, muuta Ferrari oli myös kiireinen loppukaukausi, mutta silti saanut hyvän auton kehitettyä täksi vuodeksi.Pitää muistaa mitä viime kauden lopussa tapahtui... Mclarenilla ei ollu aikaa lähtä kehittämään autoa niin hirveästi kaudelle 2009 ennen viimistä kisaa. Hondan paska kausi taas mahdollisti jo ajoissa valmistautumisen ja auton testaamisen. Muistan myös Hondan silloisen pomon kommentit KERS:stä, jotka meni jotenki näin "onko järkeä ottaa käyttöön vanhanaikaista järjestelmää kun meidän henkilöautoissakin on parempi teknologia käytössä", eli siellä on saattanu olla kerssin kehityksen suhteen aika hyvät lähtöasetelmat.
mutta mistä näitä tietää, voihan se olla että brawn ajelisi ei sääntöjen mukaisella autolla mutta tuskinpa sentään.. ei se schumin veroinen kehäkettu niin tyhmä ole :thumbup:
Mistäköhän tuon 0,5 sekkaa keksit? Sulla ei oo mitään hajua asiasta ja heität tollasen luvun. Vai ootko ton jostain lukenut?Diffuusereilla saadaan helposti 0,5s kierrosajasta pois, kun niistei dragikaan juuri lisäänny, vaikka vähän korkeutta lisää. Pitoa tulee helposti reippaasti lisää kyllä.
:thumbup:Kaiken huipuksi tässä käy niin ettei BGP:tä oteta tosissaan ennen Melbournea ja silloin taitaa olla myöhästä.
Edellyttäen tietysti sitä ettei vauhti ole vain silmänlumetta.
Jep shummeli Buttonin tilalle ja auto punaiseksi :alppu:Ei perkele! Itse en ole missään vaiheessa tyrmännyt kumpaakaan vaihtoehtoa. Hiljaa mielessäni toivonut että BGP on kovin talli tällä kaudella, mutta sitten miettinyt että miten se voi oikeasti noin kova olla ja onko kaikki vain hämäämistä. Pikkuhiljaa alkaa tuntua että perkele, sehän kulkee! Koska faktaakin on pöydässä .
Shummeli kohta kokeilemassa Brawnin vormulaa .
Joko laitoit rahat likoon? Kerroin tippuu koko ajan.Erittäin suurella todennäköisyydellä Button on kauden loputtua maailmanmestari.
Meinaatko että siellä on Domenicalli katellu muurilla aikoja naureskellen, soittanut Maranellon tehtaalle ja todennut että turhaan ajatte uusia osia tuulitunnelissa, F60 on jo mestariauto!Kaiken huipuksi tässä käy niin ettei BGP:tä oteta tosissaan ennen Melbournea ja silloin taitaa olla myöhästä.
Mahdollisuuksiahan on monia vielä tuossakin tilanteessa... muut tallit/kuskit epäonnistuvat (mitä nähtiin kärkitiimeiltä viime vuonna useaan otteeseen), safety car sekoilut, sadekisat... Eikä se raha aina kaikkea merkitse. Toyota, anyone?Voi olle, että ovat jopa suosikki kauden ekoissa kisoissa, mutta surullinen tosiasia lienee, että heillä ei ole rahkeita kehittää autoaan samalla lailla, kuin esim. Ferrarilla, Bemarilla ja Mäkillä. Jos eroa edes on Brawnin hyväksi, niin se on kurottu kiinni jo kun tullaan Eurooppaan.
Onko tossa BGP:n diffuusorissa jotain laitointa? Tiedän, että Briatoore puhu kolmesta tallista kyllä. Muuta en äkkiä keksi kuin, että onko tuo diffuusorin keskellä oleva V-kyhäelmä liian levee tai jotain? Sillain liika korkeelta ei näytä kuten Tojoissa ja Williamseissa.Kai sitä joku vois kiittää tuota Jörg Zanderiakin joka on auton suunnittelija.. Mutta kiitelkää vasta Melbournen kisan jälkeen, tai haukkukaa maan rakoon.
Odotellaan mitä FIA sanoo tuohon diffusoori asiaan.