Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
BGP näyttäisi todellakin olevan suorastaan ylivoimainen, nimittäin eihän näitä vetoja enää pelkillä pr-kierroksilla voi selittää. Erittäin suurella todennäköisyydellä Button on kauden loputtua maailmanmestari.
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Kyllähän se Brawn kovaa menee mutta vaikea on uskoa että olisivat oikeasti yli sekunnin kaikkia muita nopeampia. En epäile yhtään etteivätkö taistelisi podiumeista, mutta vaikka bensan puolesta autossa olisikin painoa niin epäilen silti vahvasti että muuten olisi laillisen painoinen. Aika käsittämätöntä se olisi että kuukausi ennen kauden alkua konkurssin partaalla ollut tallit jonka osallistuminen oli epävarmaa, veisi koko potin.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Ihmetytää mäkin hiljainen vauhti. Onko niitten auto muka täysi katastrofi, vai eikö ne edes yritä ajaa lujaa? Jos mäkki tosiaan jää jalkoihin oikeasti, niin Brawn GP:stä tulisi ferrarin pahin vastustaja? Ihmetyttää nuo mäkin touhut. Kyllä se mäkki nousee sieltä, tai jää pohjamutiin ryömimään.
En ainakaan itse usko että yhdelläkään tallilla olisi tässä vaiheessa enää vara jarrutella vauhtia. Mitä järkeä edes olisi ajaa tuolla hitaita kierroksia pari viikkoa ennen ekaa kisaa jossa pitää olla 110% lasissa ja auton luotettava NIILLÄ nopeuksillakin.

Pitää muistaa mitä viime kauden lopussa tapahtui... Mclarenilla ei ollu aikaa lähtä kehittämään autoa niin hirveästi kaudelle 2009 ennen viimistä kisaa. Hondan paska kausi taas mahdollisti jo ajoissa valmistautumisen ja auton testaamisen. Muistan myös Hondan silloisen pomon kommentit KERS:stä, jotka meni jotenki näin "onko järkeä ottaa käyttöön vanhanaikaista järjestelmää kun meidän henkilöautoissakin on parempi teknologia käytössä", eli siellä on saattanu olla kerssin kehityksen suhteen aika hyvät lähtöasetelmat.

mutta mistä näitä tietää, voihan se olla että brawn ajelisi ei sääntöjen mukaisella autolla mutta tuskinpa sentään.. ei se schumin veroinen kehäkettu niin tyhmä ole :thumbup:
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Eikös FIAn kanta tuossa aiemmin ollut tyyliin että "ok, löysitte porsaanreiän"
Odotellaan muiden tallien kannalta sitä, voivatko rakentaa saman minkä Williams, Toyota ja Brawn ovat onnistuneet tekemään käyttäen sääntökirjan tulkintaa hyväkseen. Flaaviohan tuosta möykkäsi että kaipaavat selvennystä. Joissain autoissa sama ratkaisu kuulostaa olevan laiton ja jossain toisessa sallittu.

"Näyttää siltä, että on kaksi sääntöä: yksi, joka sallii diffuusorin joillekin talleille, kun se on tehty tietyllä tavalla. Toisilta se on kielletty, koska se on vastoin sääntöjä. Emme odottaneet tällaista. Haluamme mustavalkoiset säännöt kaikille"
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Muistan myös Hondan silloisen pomon kommentit KERS:stä, jotka meni jotenki näin "onko järkeä ottaa käyttöön vanhanaikaista järjestelmää kun meidän henkilöautoissakin on parempi teknologia käytössä"
Muuten hyvin muistettu, muttei ollut Honda. :p

"The adoption of energy recovery leaves me rather perplexed because the system chosen by the FIA is really primitive," Marmorini said in an interview with Italian magazine Autosprint.

"(They are) extremely simplified compared to the system we have on the Toyota Prius road car, or even on the Toyota Supra HV-R that won the 24 Hours of Tokachi.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/65226
 

Hardy Cognac

Active member
Liittynyt
29.6.2005
Viestit
43
Kylläpä on Brawn rakentanut nopean auton. Ja kun vielä tiedetään minkälainen taktiikkanero se on. Pojat, me on hävitty tää peli.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Pitää muistaa mitä viime kauden lopussa tapahtui... Mclarenilla ei ollu aikaa lähtä kehittämään autoa niin hirveästi kaudelle 2009 ennen viimistä kisaa. Hondan paska kausi taas mahdollisti jo ajoissa valmistautumisen ja auton testaamisen. Muistan myös Hondan silloisen pomon kommentit KERS:stä, jotka meni jotenki näin "onko järkeä ottaa käyttöön vanhanaikaista järjestelmää kun meidän henkilöautoissakin on parempi teknologia käytössä", eli siellä on saattanu olla kerssin kehityksen suhteen aika hyvät lähtöasetelmat.

mutta mistä näitä tietää, voihan se olla että brawn ajelisi ei sääntöjen mukaisella autolla mutta tuskinpa sentään.. ei se schumin veroinen kehäkettu niin tyhmä ole :thumbup:
Uskon, että mäkillä on ollut kiireistä, muuta Ferrari oli myös kiireinen loppukaukausi, mutta silti saanut hyvän auton kehitettyä täksi vuodeksi.
Voiko olla, että mäkillä ei resurssit riitä kilpailukykyisen auton rakentamiseen? Ex Honda, nyt siis Brawn GP on kehittänyt tekniikkaa kauan ja päässyt huippuvauhtiin pohjalta, joten siltä odotetaan paljon Austraalian GP:ltä
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
Joo sori muistini petti valmistajan suhteen :ahem:

noh samasta maasta molemmat valmistajat kuitenki :thumbup:
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Diffuusereilla saadaan helposti 0,5s kierrosajasta pois, kun niistei dragikaan juuri lisäänny, vaikka vähän korkeutta lisää. Pitoa tulee helposti reippaasti lisää kyllä.
Mistäköhän tuon 0,5 sekkaa keksit? Sulla ei oo mitään hajua asiasta ja heität tollasen luvun. Vai ootko ton jostain lukenut?

Vaikka mullakaan ei ole mitään hajua, niin epäilen suuresti 0,5 sekuntia. Aika pientä hinkkamista se on, mitä ne muutokset olis.
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Ei perkele! Itse en ole missään vaiheessa tyrmännyt kumpaakaan vaihtoehtoa. Hiljaa mielessäni toivonut että BGP on kovin talli tällä kaudella, mutta sitten miettinyt että miten se voi oikeasti noin kova olla ja onko kaikki vain hämäämistä. Pikkuhiljaa alkaa tuntua että perkele, sehän kulkee! Koska faktaakin on pöydässä :).

Shummeli kohta kokeilemassa Brawnin vormulaa :D.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1087
Kaiken huipuksi tässä käy niin ettei BGP:tä oteta tosissaan ennen Melbournea ja silloin taitaa olla myöhästä.

Edellyttäen tietysti sitä ettei vauhti ole vain silmänlumetta.
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Ei perkele! Itse en ole missään vaiheessa tyrmännyt kumpaakaan vaihtoehtoa. Hiljaa mielessäni toivonut että BGP on kovin talli tällä kaudella, mutta sitten miettinyt että miten se voi oikeasti noin kova olla ja onko kaikki vain hämäämistä. Pikkuhiljaa alkaa tuntua että perkele, sehän kulkee! Koska faktaakin on pöydässä :).

Shummeli kohta kokeilemassa Brawnin vormulaa :D.
Jep shummeli Buttonin tilalle ja auto punaiseksi :alppu:
Sitten enää Todt puuttuu :D
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Erittäin suurella todennäköisyydellä Button on kauden loputtua maailmanmestari.
Joko laitoit rahat likoon? Kerroin tippuu koko ajan.:rolleyes:

Voi olle, että ovat jopa suosikki kauden ekoissa kisoissa, mutta surullinen tosiasia lienee, että heillä ei ole rahkeita kehittää autoaan samalla lailla, kuin esim. Ferrarilla, Bemarilla ja Mäkillä. Jos eroa edes on Brawnin hyväksi, niin se on kurottu kiinni jo kun tullaan Eurooppaan.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Maileissa? mutta suuntaa antavia testimääriä...

Update on testing miles covered:
1. BMW Sauber 9.555,920
2. Toyota 8.799,968
3. Ferrari 8.533,684
4. Williams 6.331,297
5. McLaren 5.696,253
6. RenaultF 1# 5.630,717
7. Red Bull 4.944,914
8. Toro Rosso 4.757,507
9. Force India 2.932,780
10. Brawn GP 1.917,860



1. Felipe Massa 4.655,660
2. Nick Heidfeld 4.420,892
3. Jarno Trulli 4.277,818
4. Fernando Alonso 3.952,667
5. Timo Glock 3.923,662
6. Kimi Raikkonen 3.878,024
7. Robert Kubica 3.749,556
8. Nico Rosberg 3.294,826
9. Sebastien Buemi 3.216,003
10. Mark Webber 2.609,781
11. Kazuki Nakajima 2.541,999
12. Lewis Hamilton 2.412,607
13. Heikki Kovalainen 2.360,678
14. Sebastian Vettel 2.335,133
15. Nelson Piquet Jr 1.678,050
16. Adrian Sutil 1.610,981
17. Sebastien Bourdais 1.541,504
18. Christian Klien 1.385,472
19. Giancar Fisichella 1.321,799
20. Jenson Button 986,860
21. Rubens Barrichello 931,000
22. Pedro de la Rosa 922,968
23. Kamui Kobayashi 98,488
24. Nico Hülkenberg 494,472
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Kaiken huipuksi tässä käy niin ettei BGP:tä oteta tosissaan ennen Melbournea ja silloin taitaa olla myöhästä.
Meinaatko että siellä on Domenicalli katellu muurilla aikoja naureskellen, soittanut Maranellon tehtaalle ja todennut että turhaan ajatte uusia osia tuulitunnelissa, F60 on jo mestariauto!

Toyotalla palaa vieläkin katteet..
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Voi olle, että ovat jopa suosikki kauden ekoissa kisoissa, mutta surullinen tosiasia lienee, että heillä ei ole rahkeita kehittää autoaan samalla lailla, kuin esim. Ferrarilla, Bemarilla ja Mäkillä. Jos eroa edes on Brawnin hyväksi, niin se on kurottu kiinni jo kun tullaan Eurooppaan.
Mahdollisuuksiahan on monia vielä tuossakin tilanteessa... muut tallit/kuskit epäonnistuvat (mitä nähtiin kärkitiimeiltä viime vuonna useaan otteeseen), safety car sekoilut, sadekisat... Eikä se raha aina kaikkea merkitse. Toyota, anyone?
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Tallit kuroo eron kiinni. Siellä on vielä tulossa osia ausseihin ja saattaa olla et parantaa paljon suorituskykyä monetkin tallit.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kai sitä joku vois kiittää tuota Jörg Zanderiakin joka on auton suunnittelija.. Mutta kiitelkää vasta Melbournen kisan jälkeen, tai haukkukaa maan rakoon.

Odotellaan mitä FIA sanoo tuohon diffusoori asiaan.
Onko tossa BGP:n diffuusorissa jotain laitointa? Tiedän, että Briatoore puhu kolmesta tallista kyllä. Muuta en äkkiä keksi kuin, että onko tuo diffuusorin keskellä oleva V-kyhäelmä liian levee tai jotain? Sillain liika korkeelta ei näytä kuten Tojoissa ja Williamseissa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös