Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Brawnin ja Rubensin mietteet viimeiseltä Barcelonan testipäivältä ennen Jereziä:

Ross Brawn:
"We are extremely pleased with the inaugural test of the BGP 001 car in Barcelona this week. The team made a very late start to our pre-season testing programme with only seven days in which to run the car before the first race in Melbourne, therefore our focus has been on reliability and achieving as much mileage as possible. Both of these aims have been successfully achieved this week."

"That the car has run so reliably 'out of the box' is a tribute to the strong team that we have at our factory in Brackley and they have done a great job during a very difficult period. The car is performing to our expectations and the feedback from Jenson and Rubens has been positive with both drivers completing full race distances. We have three further days of testing in Jerez next week to complete our preparations for the first race and I look forward to seeing how the car progresses from here."

Rubens Barrichello:
"I'm very pleased with the mileage that we have achieved today and the completion of another full race distance. The qualifying exercises were also very useful in enabling the team and I to get fully up to speed and ready for Melbourne. The car has proved fast and reliable throughout the week so we go to Jerez feeling positive and pleased with the results of our first test outing."
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Maileissa? mutta suuntaa antavia testimääriä...

1. Felipe Massa 4.655,660
2. Nick Heidfeld 4.420,892
3. Jarno Trulli 4.277,818
4. Fernando Alonso 3.952,667
5. Timo Glock 3.923,662
6. Kimi Raikkonen 3.878,024
7. Robert Kubica 3.749,556
8. Nico Rosberg 3.294,826
9. Sebastien Buemi 3.216,003
10. Mark Webber 2.609,781
11. Kazuki Nakajima 2.541,999
12. Lewis Hamilton 2.412,607
13. Heikki Kovalainen 2.360,678
Mielenkiintoista, että Kubitsalla on noin paljon vähemmän kilsoja alla kuin tallikaverillaan. Ilmeisesti Nickin viime kauden rengasongelmia koitetaan tosissaan korjata ja uskonkin, että ratkaisuja ollaan talven aikana löydetty.

Räikköstä taasen ei näköjään edelleenkään kiinnosta testaaminen, tai sitten Ferrari panostaa ymmärrettävästi jo alusta asti Felipe Massaan. Ferrarilla tuskin halutaan, että kuljettajien mestaruus hävitään viime kauden tapaan parilla pisteellä koska nopeammasta kuskista ei hyvissä ajoin tehty ykköskuskia.

McLarenilla alle 5000 testikilsaa... ei hyvältä näytä. Testien perusteella en pidä Hamiltonia enää täysin varmana mestarina. Uskon silti, että Australiassa ollaan vähintään palkintopallilla.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mistäköhän tuon 0,5 sekkaa keksit? Sulla ei oo mitään hajua asiasta ja heität tollasen luvun. Vai ootko ton jostain lukenut?

Vaikka mullakaan ei ole mitään hajua, niin epäilen suuresti 0,5 sekuntia. Aika pientä hinkkamista se on, mitä ne muutokset olis.
No ei niitä numeroita kannata niin tosissaan tuijottaa. Valistunut arvaus. Perustelisin lähinnä sillä, että Toyota, BGP ja Williams on ollut yllättävän hyvässä vauhdissa testeissä. Sen tiedän, että diffuuserin downforce/drag-ratio on aivan ylivoimainen vaikka siipiin verrattuna, ja tässähän ei ole kyse vain "erilaisista" ratkaisuista, niinkuin edelliskausina. Vaan siitä, että näillä kolmella on ikäänkuin aivan eri säännöillä tehdyt ratkaisut. Analogiaksi kävisi vaikka sellainen, että jotkut keksisivät porsaanreiän tehdä takasiipi 10cm leveämmäksi kuin muut.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Räikköstä taasen ei näköjään edelleenkään kiinnosta testaaminen tai sitten Ferrari panostaa ymmärrettävästi jo alusta asti Felipe Massaan.
Jos aloitetaan se turha provoilu vasta kun kisojakin on ajettu, jooko?

Eikös Kimi ainakin ole joutunut jättämään jotain ajoja väliin huonon sään takia? Eli Massa on varmaan päässyt paremmin toteuttamaan sitä ohjelmaa, joka testijakson alla on laadittu. Saman määrän päiviä kaverit ovat mutu-tuntumalta testiradalla viettäneet. Nickin ja Kubican kohdalla kyse todennäköisesti ihan samasta asiasta.

Tuossa listassa ei vielä ole edes Piquet'n nimeä ja siellä kyse on aivan varmasti nokkimisjärjestyksestä.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Juu tuo on jo Mediaproffa aika kulunutta tarinaa. :thumbup:
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
No jaa, sittenhän se nähdään. Eipä tässä ole tarkoitus millekään provolinjalle lähteä, toi nyt oli vaan minun tulkinta testikilsojen perusteella. Muutenkin on vaan sellanen fiilis, että Ferrarilla on virheistä opittu ja onhan se todennäköistä, että väistämättäkin talli mieluummin tukee sitä nopeampaa kuskia. Mutta joo, turhapa näiden asioiden takia on alkaa nyrkkejä heilutella.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Juu tuo on jo Mediaproffa aika kulunutta tarinaa. :thumbup:
No älä. Aika helppo tosin heittää päälaelleen: Ymmärrettävästi Felipen täytyy ajaa enemmän tottuakseen hankaliin sliks-renkaisiin.:eek:

No mut munkin mielestä aika tasan menneet testipäivät. Massa on saanut ajettua enemmän kilsoja per päivä. Kimille on nähtävästi sattunut hieman enemmän uuden auton pikkumurheita, jolloin autoa on korjailtu varikolla. Felipe on puolestaan kunnostautunut pyörähdysrintamalla erittäin ylivoimaisesti. Ymmärrettävästi.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
No jaa, sittenhän se nähdään. Eipä tässä ole tarkoitus millekään provolinjalle lähteä, toi nyt oli vaan minun tulkinta testikilsojen perusteella. Muutenkin on vaan sellanen fiilis, että Ferrarilla on virheistä opittu ja onhan se todennäköistä, että väistämättäkin talli mieluummin tukee sitä nopeampaa kuskia. Mutta joo, turhapa näiden asioiden takia on alkaa nyrkkejä heilutella.
Voisit sä jo lopettaa? On se ihme, ettei "nopeammalla kuskilla" ole yhtään enempää kilpailun nopeimpia kierroksia plakkarissa esim. viime kaudelta.

Eli jos voisit noi "itsestäänselvyydet" jättää pois, niin ei mene lapselliseksi paskan jauhamiseksi tää ketju.
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
No jaa, sittenhän se nähdään. Eipä tässä ole tarkoitus millekään provolinjalle lähteä, toi nyt oli vaan minun tulkinta testikilsojen perusteella. Muutenkin on vaan sellanen fiilis, että Ferrarilla on virheistä opittu ja onhan se todennäköistä, että väistämättäkin talli mieluummin tukee sitä nopeampaa kuskia. Mutta joo, turhapa näiden asioiden takia on alkaa nyrkkejä heilutella.
Eiväthän ne alkaneet panostaa kaikkea Kimiin kauden 2007 jälkeen. Miksi sitten panostaisivat viime kauden jälkeen pelkästään Massaan?
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
ja eikös kimi oo sitäpaitsi ollu näissä talvitesteissä nopeampi ku massa? :doubtful:

jos mies sanoo että on sinut auton kanssa, pitää siitä ja on valmis ekaan kisaan ni se kovin huonolta kuulosta :)

Putukka: edelliseltä sivulta löytyy niitä testivetojen kierrosaikoja.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
No jaa, sittenhän se nähdään. Eipä tässä ole tarkoitus millekään provolinjalle lähteä, toi nyt oli vaan minun tulkinta testikilsojen perusteella. Muutenkin on vaan sellanen fiilis, että Ferrarilla on virheistä opittu ja onhan se todennäköistä, että väistämättäkin talli mieluummin tukee sitä nopeampaa kuskia. Mutta joo, turhapa näiden asioiden takia on alkaa nyrkkejä heilutella.
Joo ja Ferrarin kokonen ja maineinen talli varmaan maksaa kaks-kolme kertaa enemmän kakkoskuskille, jota pitävät menetettynä tapauksena. Olisivat kuitenkin saaneet esim. Alonson jos olisivat sitä mieltä, että Kimi on paska.

Onneks kausi kohta alkaa ja nähdään miten mennään.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Sen tiedän, että diffuuserin downforce/drag-ratio on aivan ylivoimainen vaikka siipiin verrattuna
Tämän nyt tietää mun isoäitikin, mutta ei ole kovinkaan olennaista sen suhteen, että kuinka suuren edun kyseiset tallit saavat hieman erilaisilla ratkaisuillaan.

, ja tässähän ei ole kyse vain "erilaisista" ratkaisuista, niinkuin edelliskausina. Vaan siitä, että näillä kolmella on ikäänkuin aivan eri säännöillä tehdyt ratkaisut. Analogiaksi kävisi vaikka sellainen, että jotkut keksisivät porsaanreiän tehdä takasiipi 10cm leveämmäksi kuin muut.
No jaa, "aivan eri säännöillä"... tietysti muut tallit itkee, kun toisilla on nokkelampi ratkasu, mutta ei se tarkoita, että siitä merkittävää etua välttämättä olisi. Aika olemattomia noi rakenteelliset erot on (diffuusorin tilavuus jne.).
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
No jaa, "aivan eri säännöillä"... tietysti muut tallit itkee, kun toisilla on nokkelampi ratkasu, mutta ei se tarkoita, että siitä merkittävää etua välttämättä olisi. Aika olemattomia noi rakenteelliset erot on (diffuusorin tilavuus jne.).
Noin tärkeässä osassa mitä diffuusorikin on nykyautossa, niin tasoituksen antaminen sääntötulkinnan vuoksi on naurettavaa. "Rakeenteelliset erot olemattomia" No niiden ei tarvi isoja ollakkaan tässä lajissa. Mitättömiltä tuntuvat asiat voi vaikuttaa todella paljon.
 

Jonasz

Road Racing
Liittynyt
14.11.2007
Viestit
369
Porukka tuntuu tarttuvan aika kärkkäästi pieneenkin provosointiin Kimistä. Hamiltonia ja Massaa dissataan harva se viesti eikä se näytä monia haittaavan. Kimistä kun sanoo yhden pahan sanan niin heti ollaan nyrkit pystyssä. Mutta eiköhän kavereiden todellinen nopeus taas paljastu kauden edetessä. Samaten tuo formulastaran päteminen alkaa ottaa aivoon.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös