Ross Brawn:
"We are extremely pleased with the inaugural test of the BGP 001 car in Barcelona this week. The team made a very late start to our pre-season testing programme with only seven days in which to run the car before the first race in Melbourne, therefore our focus has been on reliability and achieving as much mileage as possible. Both of these aims have been successfully achieved this week."
"That the car has run so reliably 'out of the box' is a tribute to the strong team that we have at our factory in Brackley and they have done a great job during a very difficult period. The car is performing to our expectations and the feedback from Jenson and Rubens has been positive with both drivers completing full race distances. We have three further days of testing in Jerez next week to complete our preparations for the first race and I look forward to seeing how the car progresses from here."
Rubens Barrichello:
"I'm very pleased with the mileage that we have achieved today and the completion of another full race distance. The qualifying exercises were also very useful in enabling the team and I to get fully up to speed and ready for Melbourne. The car has proved fast and reliable throughout the week so we go to Jerez feeling positive and pleased with the results of our first test outing."
Mielenkiintoista, että Kubitsalla on noin paljon vähemmän kilsoja alla kuin tallikaverillaan. Ilmeisesti Nickin viime kauden rengasongelmia koitetaan tosissaan korjata ja uskonkin, että ratkaisuja ollaan talven aikana löydetty.Maileissa? mutta suuntaa antavia testimääriä...
1. Felipe Massa 4.655,660
2. Nick Heidfeld 4.420,892
3. Jarno Trulli 4.277,818
4. Fernando Alonso 3.952,667
5. Timo Glock 3.923,662
6. Kimi Raikkonen 3.878,024
7. Robert Kubica 3.749,556
8. Nico Rosberg 3.294,826
9. Sebastien Buemi 3.216,003
10. Mark Webber 2.609,781
11. Kazuki Nakajima 2.541,999
12. Lewis Hamilton 2.412,607
13. Heikki Kovalainen 2.360,678
No ei niitä numeroita kannata niin tosissaan tuijottaa. Valistunut arvaus. Perustelisin lähinnä sillä, että Toyota, BGP ja Williams on ollut yllättävän hyvässä vauhdissa testeissä. Sen tiedän, että diffuuserin downforce/drag-ratio on aivan ylivoimainen vaikka siipiin verrattuna, ja tässähän ei ole kyse vain "erilaisista" ratkaisuista, niinkuin edelliskausina. Vaan siitä, että näillä kolmella on ikäänkuin aivan eri säännöillä tehdyt ratkaisut. Analogiaksi kävisi vaikka sellainen, että jotkut keksisivät porsaanreiän tehdä takasiipi 10cm leveämmäksi kuin muut.Mistäköhän tuon 0,5 sekkaa keksit? Sulla ei oo mitään hajua asiasta ja heität tollasen luvun. Vai ootko ton jostain lukenut?
Vaikka mullakaan ei ole mitään hajua, niin epäilen suuresti 0,5 sekuntia. Aika pientä hinkkamista se on, mitä ne muutokset olis.
Jos aloitetaan se turha provoilu vasta kun kisojakin on ajettu, jooko?Räikköstä taasen ei näköjään edelleenkään kiinnosta testaaminen tai sitten Ferrari panostaa ymmärrettävästi jo alusta asti Felipe Massaan.
Tuohon lämpöön kun yhdistetään vieressä oleva polttoaineletkun liitin niin voisi olettaa että tulipalon vaara tankkauksen yhteydessö on melkoinen.
No älä. Aika helppo tosin heittää päälaelleen: Ymmärrettävästi Felipen täytyy ajaa enemmän tottuakseen hankaliin sliks-renkaisiin.Juu tuo on jo Mediaproffa aika kulunutta tarinaa. :thumbup:
Voisit sä jo lopettaa? On se ihme, ettei "nopeammalla kuskilla" ole yhtään enempää kilpailun nopeimpia kierroksia plakkarissa esim. viime kaudelta.No jaa, sittenhän se nähdään. Eipä tässä ole tarkoitus millekään provolinjalle lähteä, toi nyt oli vaan minun tulkinta testikilsojen perusteella. Muutenkin on vaan sellanen fiilis, että Ferrarilla on virheistä opittu ja onhan se todennäköistä, että väistämättäkin talli mieluummin tukee sitä nopeampaa kuskia. Mutta joo, turhapa näiden asioiden takia on alkaa nyrkkejä heilutella.
Meinaat että ne testauttaa Nickillä jotta se oppisi ajamaan? Haloo...Ilmeisesti Nickin viime kauden rengasongelmia koitetaan tosissaan korjata ja uskonkin, että ratkaisuja ollaan talven aikana löydetty.
Eiväthän ne alkaneet panostaa kaikkea Kimiin kauden 2007 jälkeen. Miksi sitten panostaisivat viime kauden jälkeen pelkästään Massaan?No jaa, sittenhän se nähdään. Eipä tässä ole tarkoitus millekään provolinjalle lähteä, toi nyt oli vaan minun tulkinta testikilsojen perusteella. Muutenkin on vaan sellanen fiilis, että Ferrarilla on virheistä opittu ja onhan se todennäköistä, että väistämättäkin talli mieluummin tukee sitä nopeampaa kuskia. Mutta joo, turhapa näiden asioiden takia on alkaa nyrkkejä heilutella.
Joo ja Ferrarin kokonen ja maineinen talli varmaan maksaa kaks-kolme kertaa enemmän kakkoskuskille, jota pitävät menetettynä tapauksena. Olisivat kuitenkin saaneet esim. Alonson jos olisivat sitä mieltä, että Kimi on paska.No jaa, sittenhän se nähdään. Eipä tässä ole tarkoitus millekään provolinjalle lähteä, toi nyt oli vaan minun tulkinta testikilsojen perusteella. Muutenkin on vaan sellanen fiilis, että Ferrarilla on virheistä opittu ja onhan se todennäköistä, että väistämättäkin talli mieluummin tukee sitä nopeampaa kuskia. Mutta joo, turhapa näiden asioiden takia on alkaa nyrkkejä heilutella.
Tämän nyt tietää mun isoäitikin, mutta ei ole kovinkaan olennaista sen suhteen, että kuinka suuren edun kyseiset tallit saavat hieman erilaisilla ratkaisuillaan.Sen tiedän, että diffuuserin downforce/drag-ratio on aivan ylivoimainen vaikka siipiin verrattuna
No jaa, "aivan eri säännöillä"... tietysti muut tallit itkee, kun toisilla on nokkelampi ratkasu, mutta ei se tarkoita, että siitä merkittävää etua välttämättä olisi. Aika olemattomia noi rakenteelliset erot on (diffuusorin tilavuus jne.)., ja tässähän ei ole kyse vain "erilaisista" ratkaisuista, niinkuin edelliskausina. Vaan siitä, että näillä kolmella on ikäänkuin aivan eri säännöillä tehdyt ratkaisut. Analogiaksi kävisi vaikka sellainen, että jotkut keksisivät porsaanreiän tehdä takasiipi 10cm leveämmäksi kuin muut.
Noin tärkeässä osassa mitä diffuusorikin on nykyautossa, niin tasoituksen antaminen sääntötulkinnan vuoksi on naurettavaa. "Rakeenteelliset erot olemattomia" No niiden ei tarvi isoja ollakkaan tässä lajissa. Mitättömiltä tuntuvat asiat voi vaikuttaa todella paljon.No jaa, "aivan eri säännöillä"... tietysti muut tallit itkee, kun toisilla on nokkelampi ratkasu, mutta ei se tarkoita, että siitä merkittävää etua välttämättä olisi. Aika olemattomia noi rakenteelliset erot on (diffuusorin tilavuus jne.).
Tämä menisi aivan ok, mutta jos kyseessä on jatkuva mollaaminen ilman mitään perustetta niin sekin ärsyttää. (huom. jatkuva)Kimistä kun sanoo yhden pahan sanan niin heti ollaan nyrkit pystyssä.