Ainakin voimasuhteet tuntuvat olevan suht sekaisin viimekauteen verrattuna. Brawn on pieni kysymysmerkki. Voiko yksi talli olla noin ylivoimainen, varsinkin yhdellä kierroksella?
Barrichellon tämän viikon kovin aika oli sitä luokkaa, että se on varmasti ajettu ultrakevyenä aika-ajostintillä. Mutta Ferrarilta ja Bemarilta ei olla nähty sellaista stinttiä, josta voisi 100% varmuudella sanoa että nyt ajoivat niin kovaa kuin pääsivät.
BGP olisi voinut ihan hyvin jättää kärkiajat ajamatta ja yllättää vasta Australiassa. Nyt yllätettiin jo testeissä, luultavasti sponsorirahan perässä. Kilpailullisesti yllättäminen vasta Australiassa olisi ollut viisasta, koska BGP:n autonkehitystahti tuskin on samaa luokkaa kuin kärkitalleilla. Ferrari ja BMW voivat aivan hyvin nokittaa Australiassa, koska heiltä sitä absoluuttista nopeinta ei
välttämättä olla vielä nähty. Ja autonkehitys polkaistiin välittömästi isommalle vaihteelle kun nähtiin missä BGP oikeasti menee.
Testauksen vähyys kauden aikana tietysti vaikuttaa auton kehitykseen jollain tavalla, varmaankin tällä kaudella mennään enemmän trial/error -periaatteella tuomalla perjantaiharjoituksiin jotain uutta, ja jos se ei tunnu toimivan palataan takaisin päin. Aiemmin oli mahdollisuus hioa uusia järjestelmiä lyhyessä ajassa enemmän ja saada niistä kilpakelpoisia alkuvaikeuksista huolimatta, nyt potentiaalisetkaan ideat eivät välttämättä pääse autoon jos ne eivät osoittaudu hyviksi heti kättelyssä.