Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Nakajima-maailmanmestari -09!!:D:D:D:D

Aika sekava soppa, kun yrittää noita voimasuhteita testien perusteella miettiä. Luulin ettei Williams ole enää radalla tänään, mutta näköjään oli.

Autosport laittaa Ferrarin vasta neljänneksi, hmmm...
 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Tuo Autosportin järjestys testien perusteella on hieman vaikea niellä. Olenko sitten tulkinnut ihan väärin, mutta en millään näe Tojoa Ferkun edellä, ainakaan jos viimeisiä Barcan testejä katsoi.

Mäkki vikana. Onhan se hidas ollut, mutta on siellä nyt ainakin Intia ja STR perässä, Jerezin perusteella myös Williams.

Ja sitten nuo nopeimpien aikojen perusteella. Brawn melkein sekunnin muita edellä, on joo. Tuon lista vesittää heti se, että siihen on keksitty laittaa Williams toiseksi. En tiedä, mitä hienoa laskukaavaa ovat käyttäneet, mutta ei se nyt ihan putkeen ole ainakaan mennyt.

Mutta jos autosportiin on luottaminen, niin Melbournessa on tasan yksi suosikki.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Juu eihän tuo Autosportin näkemys ihan paikkaansa voi pitää, vaikka aika hyvin suuntaa antava se mahdollisesti on. Mclaren kuuluisi selvästi ylemmäs edellä mainittujen syiden takia ja Toyota tuntuu olevan myös hieman liian korkealla. Laitampa tähän oman mielipiteeni tämänhetkisistä voimasuhteista.

1. Brawn GP
2. Ferrari
3. BMW
4. Mclaren
5. Toyota
6. Renault
7. Red Bull
8. Williams
9. Toro Rosso
10. Force India

Kolmen kärki on selvästi vahvin tällä hetkellä ja on ne tiimit jotka taistelevat voitoista näin alkukaudesta ilman ihmeellisimpiä kommelluksia. Mclaren on pienoinen kysymysmerkki joka on kuitenkin osoittanut parannusta ja onhan Hamilton erinomainen rattimies (harmi että kusipää)
Tojo, Rellu ja Red Bull on varmaan melko tasaisia ja hätistelevät podiumia aina silloin tällöin. Nuo viimeset kolme tiimiä joutuvat tyytymään takapään sijoihin. Nico tietysti tekee aina silloin tällöin hyviä suorituksia taistellen pisteistä.

Ja nämä siis mun näkemykset talvitestien perusteella.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Ei se McLaren ole aikojensa perusteella osoittanut pätkääkään parannusta. Olivat edelleen pitkillä vedoilla sen 1.5s/kierros BrawnGP:tä ja 0.5s/kierros Renaultia hitaampia kuten edellisissäkin testeissä.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
1. Brawn GP
2. Ferrari
3. BMW
4. Mclaren
5. Toyota
6. Renault
7. Red Bull
8. Williams
9. Toro Rosso
10. Force India

Ja nämä siis mun näkemykset talvitestien perusteella.
Aika lähellä omaa arviotani. Ferrari ja Bemari saattavat olla toisinpäin. Kärjen lisäksi mielenkiintoisin ryhmä on sijat 4-7. Nuo neljä tallia on mielestäni paha laittaa järjestykseen. Itse laittaisin ehkä kuitenkin Tojon vielä Mäkin edelle. Red Bull varmaan heikoin noista neljästä. Rellu ja Mäkki ehkä aika samoissa. Tuo Williamsikin heitti nyt kyllä kauhansa tuohon soppaan ja saattaa haastaa keskikastia. Faktaa on se, että viimeisistä pistesijoista käydään tänäkin vuonna todella kovaa vääntöä. Ainoastaan Intian ja Toron uskaltaa lukea varmuudella ulos pistekamppailusta.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
heikki on parantanut ajakseen 1.17.9. Vauhti paranee. Varmaan ratakin on nopeammassa kunnossa. Silti puol sekkaa Williamsista. Kyl se jotain kertoovaudista mun mielestä jos puolsekkaa Williamsista.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Aika lähellä omaa arviotani. Ferrari ja Bemari saattavat olla toisinpäin. Kärjen lisäksi mielenkiintoisin ryhmä on sijat 4-7. Nuo neljä tallia on mielestäni paha laittaa järjestykseen. Itse laittaisin ehkä kuitenkin Tojon vielä Mäkin edelle. Red Bull varmaan heikoin noista neljästä. Rellu ja Mäkki ehkä aika samoissa. Tuo Williamsikin heitti nyt kyllä kauhansa tuohon soppaan ja saattaa haastaa keskikastia. Faktaa on se, että viimeisistä pistesijoista käydään tänäkin vuonna todella kovaa vääntöä. Ainoastaan Intian ja Toron uskaltaa lukea varmuudella ulos pistekamppailusta.
Heitetään sitten omaakin arviota, joka on saman suuntainen.

-Brawn näyttää tällä hetkellä ykköseltä, vähän kyllä epäilyttää pystyykö uusi talli heti hallitsemaan.
-Seuraavina Ferrari ja Bemari.
-Kärkikolmikon takana tulee Toyota, Renault ja RedBull.
-Vaikeinta ainakin itselleni on sijoittaa Mäkkäri ja Williams. Lareni ei ole vakuuttanut testeissä, mutta isona tallina en voi uskoa että kisasta toiseen ajeltaisiin pistesijojen ulkopuolella. Williamssi taas on testeissä esittänyt vaihtelevia otteita joten vaikeaa arvioida tasoa.
-Perällä ovat sitten STR ja FI.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
lol. Olet kyllä aika pihalla jos väität että huomattavaa parannusta ei ole tapahtunut Jerezissä Kovalaisen toimesta.
No tuossa vähän ylempänä on noita noin 10 kierroksen stinttien aikoja, eikä siinä kyllä ole kummoista parannusta näkynyt. Tältä päivältä ei vielä taida olla stinttien aikoja, mutta rata lienee aika nopeassa kunnossa.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
lol. Olet kyllä aika pihalla jos väität että huomattavaa parannusta ei ole tapahtunut Jerezissä Kovalaisen toimesta.
Kovalaisen ja Hämäläisen ajot pitemmissä vedoissa pysytelleet melkolailla samoissa. Täytyy muistaa, että radan kunto noin yleisesti (+olosuhteet) parani loppuviikkoa kohti. Olisi ollut mukava nähdä BrawnGP näinä parina viimeisenä päivänä..
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
lol. Olet kyllä aika pihalla jos väität että huomattavaa parannusta ei ole tapahtunut Jerezissä Kovalaisen toimesta.
Jos pelkkää nopeinta aikaa katsot niin oot kyllä aika pihalla.. (jos olisit muutakin katsonut niin et tuota väittäisi)
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Jos pelkkää nopeinta aikaa katsot niin oot kyllä aika pihalla.. (jos olisit muutakin katsonut niin et tuota väittäisi)
1:19,5
1:18,8
1:18,6
1:18,5
1:18,4
Media: 1:18,8

1:18,9
1:18,5
1:18,4
1:18,5
Media: 1:18,6

1:18,9
1:19,0
1:19,2
1:19,0
1:18,8
1:19,0
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Noi nyt on jotain muutaman kiekan stinttejä. Varmaan hakivat Q2-säätöjä, kun todennäköisesti joutuvat taistelemaan ihan tosissaan päästäkseen kuukolmoseen.

Viimeinen kymmenen kiekan stintti oli paljon hitaampi ja siinä oli varmaan kisalöpöt tankissa.

:EDIT:
Ja tuolla Luckymanin logiikalla mäkki on Williamsia puoli sekkaa perässä. Eli jos vain nopein kierros merkkaa..
 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Siis sun logiikalla? Joillekin tuntuu olevan vain ongelma että Mclaren on parantanut.
Ei se ole ongelma, enkä ole vauhdin parantumista kieltänytkään. En vain millään usko puheisiin yli sekunnin parannuksesta, mitä itsekin hehkuttelit aiemmin.

Yrität vääristellä totuutta esittelemällä jotain viiden kierroksen stinttejä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisen kisavauhdin kanssa. Siinä ainoassa pitkässä vedossa ajat olivatkin sitten ihan eri luokkaa.

Viikon päästähän sen näkee, miten kulkee. Taitaa olla Hämiksen onni, että on ihan sama mestaruustaiston kannalta, vaikkei ensimmäisissä kisoissa tulisi pistettäkään. Salaliittoteorian aineksia tuossa viime hetken sääntömuutoksessa.:cool:
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
en kyllä usko että toi brawnin nopeus selittyis tolla "lumiauralla". kun kattoo noita kuvia missä kaikki autot piirretty sivultapäin ni onhan jokasella tallilla lähes vastaava viritelmä, brawni kait vain ainoa missä se on "erillinen", tuo redbullin oma on kait vain pieni tukitanko. :rolleyes:

jännä muuten että renault käyttää "vielä" tuota hainevää, tuntuu siltä ettei taida olla paljon merkitystä tuolla lisäkkeellä kun osa talleista luopunut siitä :D

ja vaikka muut talli kopioisi tuon brawnin viritelmän ni toimisko se muissa autoissa samalla tavalla.. sitä ne inssit siellä varmaan on jo kuumeisesti tietokoneilla mallintanu joka tiimissä :idea:

e: toinen mikä kuvista pistää silmään ni mclaren näyttää jotenki läskiltä takapäästä ja jotenki perään on ympätty enemmän romua. liekkö sitten hyvä vai huono juttu, itellä tulis mieleen että auto ei oo niin tasapainonen jos perässä enemmän roinaa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös