No näin se on muotoiltu, että kilpailun johto antaa luvan. En tiedä, miten prosessi ihan tarkalleen toimii, mutta kieltämättä tämä osuus vaikutti hitusen virhealttiilta kun asiaan itse tutustuin.
Siis DRS:stä puhutaan? Automaattinen se on, vaikka se lupa elektronisesti kilpailun johdolta tuleekin (paitsi häiriötapauksissa manuaalisesti). Säännöissä se toki voi olla kirjattu teknisiä yksityiskohtia tarkentamatta.
- Autojen ero mitataan elektronisesti sopivan ajoissa ennen käyttöaluetta
- Jos alle 1 s, takanatulevan näyttöön tulee (muistaakseni vihreä) valo, joka kertoo kuskille, että kohta olisi käytössä
- Käyttöalueen viivan jälkeen siipi kääntyy, jos kuski painaa asiaankuuluvaa nappia (voi painaa jo etukäteen)
- Siipi kääntyy takaisin kiinni, kun napin painallus loppuu, tai kuski aloittaa jarrutuksen (tai kun käyttöalue loppuu - tosin tätä en muista erityisesti mainitun, mutta tuntuisi loogiselta. Käytännössä kaikkien on kuitenkin jarrutettava mutkaan)