McLaren F1 / LM / GTR

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Tässä pari kuvaa myös tästä LM:stä Genevestä. Mun mielestä tuo on edelleen yksi näteimmistä autoista mitä tuolta löytyy ja monin kertaisesti arvokkaampi näemmä kuin yksikään muu tuola näytillä olevista autoista.
Eli se mun 5 miljoonaa + oli alakanttiin....

http://www.autoguide.com/gallery/gallery.php/v/main/auto-shows/2013-geneva-motor-show/mclaren/f1/
McLarenin FB-sivuilla oli muuten closeuppeja LM:stä eilen, mm. tyyppikilvistä :)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
#01R in Goodwood today. Kuulemma autolla ajettukin ja tullaan ajamaan..... Ja minä olen täällä ***** kylmässä Suomessa, jossa ei nää mitään koskaan....:wall:
:D
Noh toisaalta ajatellaan positiivisesti, nykypäivänä netti mahdollistaa videon sekä high-res kuvien saamisen vaivattomasti, mieti jos elettäisiin 80-luvulla ja kuolattaisiin jotain 60-luvun GTO:ta ;)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Aivan, jokuhan sanoi että "saathan sä ne kuvat sitten netistä itsellesi" mutta kun se ei ole sama asia kun nähdä ja kuulla ne autot itse livenä.
Mutta luojan kiitos tosiaan on Juutuupe nykyään, missä olisimmekaan ilman sitä.:thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
F1 teki taas omalla kohdallaan historiaa kun Pebble Beachin huutokaupassa myytiin tämä yksilö $8,470,000 USD hinnalla:

Tarkempi detalji juuri tästä yksilöstä supercars.net:n välittämänä
supercars.net sanoi:
1997 McLaren F1 SA9AB5AC9V1048066 - sold for $8,470,000 at Gooding & Company’s 10th Anniversary 2013 Pebble Beach Auction

A Landmark in Automotive Design. A Highly Original, Two-Owner F1. Finished in Iconic Magnesium Silver Livery. EPA and DOT Certified. A Well-Documented Example with Known History. Fastidiously Maintained by McLaren. Complete with Tools, Fitted Luggage, Service Records, and Much More. Less than 14,000 Miles from New. 2012 Full Service by the McLaren Authorized Service Center. A Rare Opportunity for Discerning Collectors.

Read more at
http://www.supercars.net/Pics?viewPic=y&source=gal&uID=119513&gID=3020&pgID=1&pID=1072337&first=true#CXsBKO4cWeo00KQI.99
Edelleen kyllä upein auto koskaan tuo F1 :)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Unohtunut kokonaan tätä seurata. No joo ei siinä, tuo Tukholman Longtail GT oli muuten super harvinainen tapaus. Itse missasin ton jutun töitten takia, viikko taaksepäin olisin sinne kerennyt hyvin.
Mutta mikä teki tästä vierailusta speciaalin oli se, että tuo Longtail GT on harvainaisin McLaren F1 -versio mitä on ikinä tehty. Näitä myytiin 2 kappaletta, toinen Bruneille ja toinen meni Japaniin jossa se on vieläkin näytillä.
Tämä Tukholmassa nähty on näiden kahden myydyn prototyyppi, 56XPGT ja oli viimeeksi näytillä tämän vuoden Brysselin Dream Car Show:ssa, jonka myös missasin tottakai. Sitä ennen auto nähtiin ilmeisesti FIA GT1 kisan varikolla 1997 Silverstonessa.....

Eli ne, jotka tuon Stokiksessa näkivät, toivottavasti tietävät tuon ainutlaatuisuuden.
Tässä kaverini video, joka onneksi pääsi paikalle. :)
http://www.youtube.com/watch?v=XyMXlDugzQI

EDIT:

Ja mitä tulee tohon Montereyn F1:sen myyntihintaan; niin nyt meni kyllä kerralla uusiksi koko paletti.
Siinä missä aiemmin korkein myyty F1:nen oli sen 3,5 miljoonaa suurinpiirtein, meni tämä lähes 7 miljoonan euron myyntihinta heittämällä kaikkein kalleimmaksi ikinä myydyksi F1:seksi.

Tämä tarkottaa mun käsittääkseni sitä, että tästä eteenpäin siitä voi sen 7miljoonaa pyytää, jos tollasta haluaa myydä.
Jos tavallisesta ei LM-specs F1:sestä saa ton verran, niin niistä kahdesta LM:ää vastaavilla moottoriohjausarvoilla olevasta F1:sestä pitäisi siis saada enemmän kuin 7 miljoonaa.

Ja jos McLaren arvoi Genevessä tänä vuonna aidon 6 kappaletta tehdyn LM:n hinnan olevan varovaisesti noin 10 miljoonaa, on sen arvo vähintäänkin 15 miljoonaa tämän perusteella. Ja tämä Tukholman nähdyn GT:n hintalappu onkin sitten ihan utopiaa jo.
3 tehty, 2 myyty ja jos näistä kahdesta jompi kumpi tulee myyntiin, hinta lappu voi olla ihan mitä tahansa.

GTR:ien puolella tilanne on vielä hankalampi. Kilpailuhistoria, voitot, mestaruudet, tallit, kuljettajat, ajetut kisat, kaudet Le Mans....kaikki vaikuttaa. Käsittääkseni jotain 2-3 miljoonaa euroa tai vähän enemmän on kallein GTR ollut, mitä on myyty viime aikoina. Kyseessä oli GTC GULF #15R, joka on nykyään Rofgo Collectionissa muiden GULF värejä kantavien autojen seassa edelleen 96' Le Mans väreissä viimisen päälle.

Eli tämä Montereyn huutokaupan tulos kyllä mun käsittääkseni muutti aika paljon F1:sen hintaa jatkossa. Ne jotka myivät autonsa vuosi pari sitten 2-3 miljoonalla varmasti nyt vähän kiroiluttaa. Ikäväkyllä.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jos joku menossa Le Castletin radalle viikonloppuna, kannattaa ottaa kamera mukaan. 94-96' BPR GT Reviwal tapahtuma taitaapi olla sielä nyt juuri alkamaisillaan. Mukana mm:

- #05R ja #06R McLaren F1 GTR't, myös 1997 vuoden Longtail GTR #24R on nähty paikalla.
- Ventureita yhteensä ainakin 6 eri malleja
- F40LM:iä 1 kpl
- Lotus Esprit GT1 1 kpl.
- Porscheja paljon
- Morganeitakin on
- F355 Challengeakin pukkaa joten kannattaa mennä paikalle jos kerkeää.

Nää McLarenit on Longtailia lukuunottamatta katukilvissä, eli äänien puolesta mikäli tuo #24R radalle menee, niin siitä sitten lähtee ääntä enemmänkin...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
ja ilmoitettu kulutus 8,3ltr/100km päästöjen ollessa 194gr/km :eek!:
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Tuskin ollaan Wokingissa kunnolla pästy vauhtiin urheiluautojen tuotannossa, kun jo haaveillaan "kauppakassien" valmistuksesta:
http://www.egmcartech.com/2013/11/12/report-mclaren-wants-to-build-a-carbon-fiber-vw-golf-competitor/ :rolleyes:
-Olisikohan aika pyytää Gordon Muray takaisin taloon, häntä kun nykyisin kiinnostaa myös mopoautojen suunnittelu:
http://www.gordonmurraydesign.com/
Eikähän merkin kannattaisi ottaa opikseen Aston Martinin Cygnet-kokeilusta, jottei pilaisi mainettaan. :dunno:
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Se että Mäcci tekee täysin oman auton on miten verrannollinen Astonin Toyota iQ projektiin?
Siten esim. että Ferrarin Montetremolo ilmoitti ettei Ferrari tule koskaan valmistamaan mitään hinnat-alkaen perheautoja tai Porsche Cayennen kaltaisia SUV turhakkeita. Jaguarkin pilasi jo maineensa sillä valepukuun puetulla Mondeolla. Pitäsi suutarin pysyä lestissään ja luksus-/urheiluautomerkin omassa segmentissään.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Siten esim. että Ferrarin Montetremolo ilmoitti ettei Ferrari tule koskaan valmistamaan mitään hinnat-alkaen perheautoja tai Porsche Cayennen kaltaisia SUV turhakkeita. Jaguarkin pilasi jo maineensa sillä valepukuun puetulla Mondeolla. Pitäsi suutarin pysyä lestissään ja luksus-/urheiluautomerkin omassa segmentissään.
Toyota iQ:n pukeminen nahkaan ja uusiin puskureihin tuskin on mitenkään valmistamista vielä millään tasolla.
Ja kysyinkin miten verrannollinen Astonin projektiin Mäcin ajatus on, en Montetremolon Ferrariin.

Jokainen yritys saa toki tehdä mitä haluaa ja se heille suotakoon.
Ajatuksena silti kokonaan oman perheauton valmistus vrt. Toyotan pukeminen uusiin vaatteisiin on kuitenkin täysin omaa luokkaansa.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
Astonin projektihan johtui yksinomaan EU-määräyksistä. Päästöt piti saada raja-arvojen alle. Siinä on joku valmistusmääräraja, että pientuotantovalmistajien (esim vaikka juurikin Mclaren) ei tarvitse tästä välittää, mutta Astonin valmistusmäärät ovat sitäluokkaa suuria että heidän piti tuo ottaa huomioon.
 
Ylös