Olen tästä puhunut useiden fanien ja muutaman sellaisen ihmisen, joka on kokenut tuon Indyn kuukauden tallivermeissä ja aika harva on enää sitä mieltä, että tuossa on kuukauden haaskaamisessa on mitään mieltä. Vielä silloin kun tallit todella kilpailivat uusilla autoilla ja mukana oli niitä, jotka osallistuivat niillä vain Indyyn tuo oli jotenkin ymmärrettävissä. Nyt kun IRL ajattaa yli seitsemän vuotta vanhoja autoja ja kaikilla on sama kalusto, on tuo lähinnä vain massiivista rahan haaskausta. Tänä vuonna useilla pienillä tiimeillä oli niin vähän rahaa, että toisen viikonlopun sijasta he vuokrasivat Hondan moottorin vain päiväksi ja ostivat vain neljän satsin renkaita. Wigginsin HMV on kuulemma koko kauden kiertävistä tiimeistä liikkeellä pienimmällä budjetilla ja siksi heille Indy oli todella raskas paukku. Verenpainetta tallissa nosti se, että Viso olisi ollut nopeutensa puolesta lähtöruudukossa aivan kepeästi, mutta älyttömän aika-ajoproseduurin vuoksi hän "karsiutui" ja joutui yrittämään vielä sunnuntaina ja kuluttamaan jälleen lisää renkaita ja yhden päivän Hondan moottoria.
Ihmettelen miksi tallit edes leikkivät TG:n kanssa, kun jo suuretkin tallit antavat ymmärtää, ettei heitä huvittaisi haaskata koko kuukautta tyhjien katsomoiden edessä. Harjoitus- ja varsinkin paalupäivän kuvien perusteella ihmisiä ei myöskään näköjään voisi vähempää kiinnostaa. Ja kun jenkkejä ei voi vähempää kiinnostaa, niin mitä Gomerpolisissa tehdään? Ei ainakaan yritetää parantaa tilannetta, vaan yritetään levittää sanomaa järjestämällä kisoja Brasiliassa, Kiinassa ja Intiassa. Pienet jenkkitallit ja paikallisten short trackien kuljettajat kiittävät