Black Leopard
Pantera negra
Kauden 2009 hopeatoffee on saatu uunista ulos
Eihän tuo nyt hassummalta näytä, mutta häviää puhtaasti Ferrarille.
Eihän tuo nyt hassummalta näytä, mutta häviää puhtaasti Ferrarille.
Mitä ovat nuo kuskin jalkojen kohdalla olevan Vodafone mainoksen vierellä olevat "ulokkeet"? Eikö tällaiset olleet kiellettyä vai ovatko löytäneet porsaanreiän á la Ferrarin sivupeilit?
On kyllä jännän näköiset nuo illmanottoaukot. Pakko ottaa vähän takaisin haukkuja. Onhan tuokin uutta ja innovatiivista, vaikka vähän -96 Barnardin Ferrarin ilmanottoaukot tuosta mieleen tuleekin. Silti on kummlliset muhkut nuo ponttoonit. Luulisin, että jossain vaiheessa tulee aeropäivitys, jossa vähän hoikennetaan ainakin tuolta alaosasta noita.
Periaatteessa sivuilmanohjaimet ovat kiellettyjä, mutta ohjaamon kohdalla on alue, jota tämä sääntö ei koske riittävän sivutörmäyssuojan takaamiseksi. Samaan kohtaan säännöissä perustuu käsittääkseni Ferrarin peili-ilmanohjainten laillisuus. Itse asiassa kaikissa tähän saakka esitellyissä autoissa on jonkunlaiset sivuilmanohjaimet, mutta Ferrarissa ja Toyotassa ne ovat enemmän piilossa.Mitä ovat nuo kuskin jalkojen kohdalla olevan Vodafone mainoksen vierellä olevat "ulokkeet"? Eikö tällaiset olleet kiellettyä vai ovatko löytäneet porsaanreiän á la Ferrarin sivupeilit?
Sanoisin, ettei keularatkaisulla ole kummoistakaan vaikutusta etusiiven toimintaan, sillä eihän keulan kohdalla edes ole mitään siipeä. Etuosan alisiin virtauksiin keula eniten vaikuttaa.Ei näillä säännöillä matalakeulaista tule, veikkaisin. Se olisi suuri riski, koska tunnettua on, että korkealla keulalla on helpompi hallita kokonaisuutta, ja esim. etusiiven toiminta on ennalta-arvattavampaa.
On kyllä erikoista kun ensin on ilmanottoaukon väännetty noin mataliksi jotta voidaan tehdä iso leikkaus alas, ja sitten se leikkaus loppuukin kuin seinään ja ponttooni on tosi leveä alhaalta. Erikoista.On kyllä jännän näköiset nuo illmanottoaukot. Pakko ottaa vähän takaisin haukkuja. Onhan tuokin uutta ja innovatiivista, vaikka vähän -96 Barnardin Ferrarin ilmanottoaukot tuosta mieleen tuleekin. Silti on kummlliset muhkut nuo ponttoonit. Luulisin, että jossain vaiheessa tulee aeropäivitys, jossa vähän hoikennetaan ainakin tuolta alaosasta noita.
Minusta tuntuu että nuo ponttoonit on täynnä kamaa. Eli mitään päivitystä jossa hoikennetaan ponttooneja tuskin on tulossa. Se vaan on tommone läski kun sinne on työnnetty se KERS.On kyllä jännän näköiset nuo illmanottoaukot. Pakko ottaa vähän takaisin haukkuja. Onhan tuokin uutta ja innovatiivista, vaikka vähän -96 Barnardin Ferrarin ilmanottoaukot tuosta mieleen tuleekin. Silti on kummlliset muhkut nuo ponttoonit. Luulisin, että jossain vaiheessa tulee aeropäivitys, jossa vähän hoikennetaan ainakin tuolta alaosasta noita.
Tää on se huonopuoli tässä meiän maallikoiden arvoinnissa.2. Eiköhän mclarenilla ja ferkulla osata hommat että molemmat varmaan on aika tasaväkisiä taas ensi kaudella.
Kyllähän Ferrarilla oli KERS jo käytössä, kun Massa testasi F60 ekaa kertaa.Minusta tuntuu että nuo ponttoonit on täynnä kamaa. Eli mitään päivitystä jossa hoikennetaan ponttooneja tuskin on tulossa. Se vaan on tommone läski kun sinne on työnnetty se KERS.
Ferrarillahan ei sitä KERSiä oo niiku ei oo Toyotallakaan, sillä ne hoikkia onkin. (tää oli tämmöne keskustelua herättävä lause vailla totuutta)
Toimiiko tuo tyylikäs ratkaisu pakopuolelle näemme pian...Todellakin.
Ei ruma, samaa maata Ferrarin kanssa.
Uutta innovaatiota pakoputkissa.