McLaren MP4-24

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
On kyllä jännän näköiset nuo illmanottoaukot. Pakko ottaa vähän takaisin haukkuja. Onhan tuokin uutta ja innovatiivista, vaikka vähän -96 Barnardin Ferrarin ilmanottoaukot tuosta mieleen tuleekin. Silti on kummlliset muhkut nuo ponttoonit. Luulisin, että jossain vaiheessa tulee aeropäivitys, jossa vähän hoikennetaan ainakin tuolta alaosasta noita.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mitä ovat nuo kuskin jalkojen kohdalla olevan Vodafone mainoksen vierellä olevat "ulokkeet"? Eikö tällaiset olleet kiellettyä vai ovatko löytäneet porsaanreiän á la Ferrarin sivupeilit?
Periaatteessa sivuilmanohjaimet ovat kiellettyjä, mutta ohjaamon kohdalla on alue, jota tämä sääntö ei koske riittävän sivutörmäyssuojan takaamiseksi. Samaan kohtaan säännöissä perustuu käsittääkseni Ferrarin peili-ilmanohjainten laillisuus. Itse asiassa kaikissa tähän saakka esitellyissä autoissa on jonkunlaiset sivuilmanohjaimet, mutta Ferrarissa ja Toyotassa ne ovat enemmän piilossa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei näillä säännöillä matalakeulaista tule, veikkaisin. Se olisi suuri riski, koska tunnettua on, että korkealla keulalla on helpompi hallita kokonaisuutta, ja esim. etusiiven toiminta on ennalta-arvattavampaa.
Sanoisin, ettei keularatkaisulla ole kummoistakaan vaikutusta etusiiven toimintaan, sillä eihän keulan kohdalla edes ole mitään siipeä. Etuosan alisiin virtauksiin keula eniten vaikuttaa.

Williams ainakin testasi 2009 etusiipeä matalan keulan kanssa. Mutta se saattoi olla vain nopea sovellus olemassaolevasta nokasta.
 
Viimeksi muokattu:

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6382
Kaks juttua tuli mieleen..

1. Ei yhden promokuvan perusteella voi sanoa että vittu mikä paska tai yhden ponttoonin.

2. Eiköhän mclarenilla ja ferkulla osata hommat että molemmat varmaan on aika tasaväkisiä taas ensi kaudella.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
On kyllä jännän näköiset nuo illmanottoaukot. Pakko ottaa vähän takaisin haukkuja. Onhan tuokin uutta ja innovatiivista, vaikka vähän -96 Barnardin Ferrarin ilmanottoaukot tuosta mieleen tuleekin. Silti on kummlliset muhkut nuo ponttoonit. Luulisin, että jossain vaiheessa tulee aeropäivitys, jossa vähän hoikennetaan ainakin tuolta alaosasta noita.
On kyllä erikoista kun ensin on ilmanottoaukon väännetty noin mataliksi jotta voidaan tehdä iso leikkaus alas, ja sitten se leikkaus loppuukin kuin seinään ja ponttooni on tosi leveä alhaalta. Erikoista.

Oliko KERSin pakkaaminen niin hankalaa että piti tehdä möhkö. vai onko tuosta jotain suoraa aerodynaamista etua?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
On kyllä jännän näköiset nuo illmanottoaukot. Pakko ottaa vähän takaisin haukkuja. Onhan tuokin uutta ja innovatiivista, vaikka vähän -96 Barnardin Ferrarin ilmanottoaukot tuosta mieleen tuleekin. Silti on kummlliset muhkut nuo ponttoonit. Luulisin, että jossain vaiheessa tulee aeropäivitys, jossa vähän hoikennetaan ainakin tuolta alaosasta noita.
Minusta tuntuu että nuo ponttoonit on täynnä kamaa. Eli mitään päivitystä jossa hoikennetaan ponttooneja tuskin on tulossa. Se vaan on tommone läski kun sinne on työnnetty se KERS.

Ferrarillahan ei sitä KERSiä oo niiku ei oo Toyotallakaan, sillä ne hoikkia onkin. (tää oli tämmöne keskustelua herättävä lause vailla totuutta)
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
2. Eiköhän mclarenilla ja ferkulla osata hommat että molemmat varmaan on aika tasaväkisiä taas ensi kaudella.
Tää on se huonopuoli tässä meiän maallikoiden arvoinnissa.
Edellisen kauden tuloksista saisi huomattavasti luotettavamman tiedon seuraavan kauden voimasuhteista kuin uusien autojen esittelyjen jälkeen tehdyistä havainnoista. Mutta jotta löytyisi jotain puuhastelua malttamattomille faneille, on se uusien autojen kehuminen ja moittimen perusteltua. Kaiketi.
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Minusta tuntuu että nuo ponttoonit on täynnä kamaa. Eli mitään päivitystä jossa hoikennetaan ponttooneja tuskin on tulossa. Se vaan on tommone läski kun sinne on työnnetty se KERS.

Ferrarillahan ei sitä KERSiä oo niiku ei oo Toyotallakaan, sillä ne hoikkia onkin. (tää oli tämmöne keskustelua herättävä lause vailla totuutta)
Kyllähän Ferrarilla oli KERS jo käytössä, kun Massa testasi F60 ekaa kertaa.
 

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Tottahan toki tuo voittaja-auto tulee olemaan, muttei vaan näytä yhtä nopeelta ku Ferrari. Tähänastisista esitellyistä Fykkösistä Ferrari on nätein, ja Toyota ehkäpä se rumin...
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
On ollut tässä ja F60 -ketjussa taas vaihteeksi juttua auton alaosan ilmavirtausten maksimoinnista. Sekä mainintoja siitä, että Ferrarissa asiat olisi hoidettu paremmin kuin McLarenissa. Kumpi noista nyt sitten loppujen lopuksi on parempi, kun äkkiseltään näyttäisi siltä että molemmissa on leveimmällä kohdalla alaosa apaut yhtä leveä.

McLarenissa leveimmän kohdan edessä ja takana leveysmuutos on lievempää kuin Ferrarissa minkä seurauksena muodot näyttäisivät olevan juohevammat (piirsin nuolet kuvaamaan alaosan linjoja niinkuin ne mun silmän mukaan menee).
Näytä liitetiedosto 7898
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Onpa merkillinen pakoputkiratkaisu tosiaan. Oma veikkaukseni on, että katteet käryävät muutaman ensimmäisen kierroksen jälkeen.

Muutenhan tuo on ihan suht näyttävän näköinen, ja mikä mukavinta, tänä vuonna autojen ulkonäöissä on oikeasti eroja. Toivottavasti sopii slickseineen paremmin Heikille kuin Lewisille.
 
Ylös