Renault R29

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Kylhän se Alonso oli muita 09-autoja nopeampi viimeisenä päivänä Jerezissä(kun mäcci käytti 08 takasiipeä), joten kyllä vähän parannusta oli jo näkyvissä. Tosin en tiedä oliko se vain aika-ajo kierros vai ihan pitkän vedon paras, kun sitä ei saa tietää.
Nopein aika Alonsolle tuli kierroksella 3/9, eli ei ainakaan mikään kamala aika-ajo veto. Ainakin näin muistelisin. :tongue:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Nopein aika Alonsolle tuli kierroksella 3/9, eli ei ainakaan mikään kamala aika-ajo veto. Ainakin näin muistelisin. :tongue:
Joo, näin se oli. Mutta MsA raportoi näin (käännös AFCA, Atlas):
- Renault may still be the team that struggles most, over the long run the gap was only still 0,5 seconds because they got the tyres working in the right window, made some changes to the aerodynamics at the front and modified the weight distribution. Alonso's fastest time on Friday came at the beginning of a sprint-run of 8 laps with only 20 kg of fuel. Up to that point no one had been trying to set a laptime with that little fuel on board.
 

ilkkahy

Well-known member
Liittynyt
14.3.2006
Viestit
104
Syvääluotaava analyysi siitä miksi Renaultin nokka on sellainen kuin se on...

 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Rellulla näköjään vähän eri näkemys kerssistä:D
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Hehheh. Aprillipäivään on kumminkin vielä matkaa. :D
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Aika erikoinen visio. Olisihan tuossa sellaisia hyviä puolia että järjestelmä ei vie tilaa mm. bensatankilta, vaatii luultavasti aika vähän jäähdytystä (tarvittaessa se on helppo järjestää vaikka nokan alapinnan kautta) ja tuossa on aika hyvät Plug & Play -mahdollisuudet, varmaan irtoaa autosta paljon näppärämmin kuin siellä kuskin takana/alla olevat järjestelmät jos halutaan ajaa ilman KERS:iä.

Mutta eihän tuollaisesta saisi lähellekään sellaisia tehoja kuin järjestelmästä joka ottaa energiansa suoraan taka-akselilta. Sovellettavuus henkilöautopuolelle on varmaan aika heikko. Ja mihinkäs sen kuljettajan olisi tarkoitus laittaa jalkansa? Sitten kun niille löytyy paikka, niin entäs etujousituksen komponentit?

Edit: Ja olisi tietysti hyvä jos sitä ylimääräistä tehoa varastoitaisiin jarrutuksissa ja käytettäisiin kiihdytyksissä, eikä toisinpäin. :p
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Syvääluotaava analyysi siitä miksi Renaultin nokka on sellainen kuin se on...


Oikeestaan mietin mitä järkeä moisessa on? mun mielestä aika pöljä paikka sijoittaa kerssin akut ja näkeehän sen jo tuosta keulasta ettei auto kulje. Myönnän sen jo itekkin, että keulassa kaikki vika melkeempä. Varmaa auto toimis paremmin sellaisella normaalilla keulalla.

Mutta toisaalta, kun välitankkaukset poistuu 2010 niin tankit vaativat lisää tilaa, ei vissiin tila riitä ihan koko kisaa ajaaa täysillä tankeilla nykysellään? joten sinälläänhän tuo voisi olla silloin ratkaisu, kun akut on poissa tankin tieltä, mutta ei se kyllä nyt toimi jos mestaruudesta taistellaan.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Oikeestaan mietin mitä järkeä moisessa on? mun mielestä aika pöljä paikka sijoittaa kerssin akut ja näkeehän sen jo tuosta keulasta ettei auto kulje. Myönnän sen jo itekkin, että keulassa kaikki vika melkeempä. Varmaa auto toimis paremmin sellaisella normaalilla keulalla.

Mutta toisaalta, kun välitankkaukset poistuu 2010 niin tankit vaativat lisää tilaa, ei vissiin tila riitä ihan koko kisaa ajaaa täysillä tankeilla nykysellään? joten sinälläänhän tuo voisi olla silloin ratkaisu, kun akut on poissa tankin tieltä, mutta ei se kyllä nyt toimi jos mestaruudesta taistellaan.
Nyt paat soittaen rellulle että olet ratkaissut heidän aero ongelman. ;)
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
ei helvetti :D :jaska: onko jeeves täällä ainoo ku ymmärtää jotain?
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
ei helvetti :D :jaska: onko jeeves täällä ainoo ku ymmärtää jotain?
Veikkaan ja toivon, että nekin kirjoittajat, jotka vaikuttaisivat olevan tosissaan kommenttiensa kanssa, eivät sitä ole. Kyllä tuo 30 kilon mötikkä taitaa tosin parhaiten selittää Rellun keulan muodon :ahem:.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Voi peijjooni mikä idis jollai..

Meitilläki taitaa olla yhtä paska idea miks Rellun nokka on semmone niinkun on.
Tässä mun yhtä vakuuttava idis. Eli "tyhjiö" nokan takana luo nopean ilmavirran liikkeen toho etusiiven keskikohtaan siiven alapuolelle. Ja ku ilmavirta kulkee siinä kohtaa nopeemmin niin siinä ois niiku semmosta imuvoimaa, ja sehä on luonnollisesti downforcea..



Williamsilla oli toki tästä huomattavasti siedettävämpi ja paremman näköinen versio.
Edelleenkin Rellulla on mahista säilyttää vaikka kultaa tuolla nokan laatikossaan..
 
Viimeksi muokattu:

ilkkahy

Well-known member
Liittynyt
14.3.2006
Viestit
104
Toivottavasti nyt ei kenelläkään ole epäselvää että tuo kuva on täysin läppä? :D

Tuo Renaultin nokka nyt vaan näyttää hieman siltä että sitä käytettäisiin tiiliskivien varastoimiseen...
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Kyllä se Rellun nokka vielä hymyilyttää, mutta siihenpä se vitsailu sitten jääkin kun ranskikset ottaa muilta luulot pois jo Australiassa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tuolla keulassa on pakko olla jotain tavaraa ja paljon, ei se muuten olisi tuollainen.. akkuja.. painoja.. ?
Eipä siellä keulassa paljon mitään taida olla. Piirsin tuohon kuvaan miten uskon keulan alapinnan menevän levyjen takana.

 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Renault näyttää päivä päivältä vain rumemmalta :D

Meinaa oksennus tulla, kun tuota keulaa katselee muutamaa sekuntia pidempään. :yuck:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Eipä siellä keulassa paljon mitään taida olla. Piirsin tuohon kuvaan miten uskon keulan alapinnan menevän levyjen takana.


Jossain aikaisemmin kerrottiin, että nokka nykyisellään ei täytä sääntöjä?

Siitä pitäisi sivusuunnassa "nähdä läpi" tietyltä alueelta?
 
Ylös