Lisää ilmaaMikähän kuningasidea noissa etusiiven päätylevyissä piilee, kun ne on taitettu noin reilusti sisäänpäin. Varmaan auttavat mutkissa sisemmän pyörän puolella jotenkin, mutta entäs ulomman pyörän puolella?
Siiven ylimenevä ilmamassa kohtaa pyörän. Ilma kiertää pyörän joka tapauksessa, toiset ohjaa ilmaa pyörän sisäpuolelle (Renault), toiset ulkopuolelle (Williams). Ei kai siinä sen ihmeempää?Mikähän kuningasidea noissa etusiiven päätylevyissä piilee, kun ne on taitettu noin reilusti sisäänpäin. Varmaan auttavat mutkissa sisemmän pyörän puolella jotenkin, mutta entäs ulomman pyörän puolella?
Luuloja on monenlaisia. Veikkaanpa että luulot tosiaan otetaan pois - nimittäin siitä että olisivat kilpailukykyisiä. Nyt talvella voidaan vielä esittää että ei tässä mitään hätää ole. Näitä on nähty ennenkin. Esim. McLaren 2004.Kyllä se Rellun nokka vielä hymyilyttää, mutta siihenpä se vitsailu sitten jääkin kun ranskikset ottaa muilta luulot pois jo Australiassa.
Ai että auto on kaunis kun se voittaa? Ei ihan heti tekis mieli kehua tota kauniiks, just ton keulan takia.Kyllä se Rellun nokka vielä hymyilyttää, mutta siihenpä se vitsailu sitten jääkin kun ranskikset ottaa muilta luulot pois jo Australiassa.
Alusta asti Renulla on ilmat ohjattu etufillareiden ulkopuolelle.etusiiven päätylevyt on muutettu ohjaamaan ilmaa eturenkaiden ulkopuolelle, kuten monilla muillakin talleilla.
Siinähän se syy tulikin miksi he ovat niin hitaita !McMursu on ainoa, joka koittaa ohjata ilmaa renkaiden sisäpuolelle...
Aikamoisen tunnelin ovat sinne kätkeneet. Helmat vaan ovat silti melko ylhäällä, joten paljonkohan todellista hyötyä?Minua ärsyttää se nokka edelleen. Varsinkin nyt kun ovat "piilottaneet" sen alapinnan kyömyn maalaamalla "ylimääräiset" osat mustaksi.
Näemmä sinne on sitten jotain tunnelihässäkkää viritelty, kun se on ainakin osittain ontto.
Varsinainen ruma ankanpoikanen koko auto. Pysyy minun silmätikkunani varmaan koko kauden.
Alun alkujaan Rellussa ilma virtasi auton keskelle, ei ulkopuolelle.Alusta asti Renulla on ilmat ohjattu etufillareiden ulkopuolelle.
Kuten aiemmin on todettu (havainnollisesti Williams-ketjussa ), vanhat päätylevyt ohjasivat ilmaa niin keskelle, ulkopuolelle kuin ylös.Alun alkujaan Rellussa ilma virtasi auton keskelle, ei ulkopuolelle.
Juu, samoin kuin kolme viestiä ylempänä.Kuten aiemmin on todettu (havainnollisesti Williams-ketjussa ), vanhat päätylevyt ohjasivat ilmaa niin keskelle, ulkopuolelle kuin ylös.
Jep, niinhän se olikin, että tämä alkuperäinen ohjasi ilmaa hienosti joka suunnasta ohi eturenkaan...
No kohtuu hyvin rellu meni Alonson ohjastamana kuitenkin jos vertaa miten viimmekauden kärkitallitkin rämpi (Edellä vain Ferrari ja BMW).Oli vähän pettymys Renaultin vauhti Australiassa.
Mutkasta ulos tullessahan se talla lattiaan painetaa, ei vasta suoralla jos nopeinta kierrosta haetaan...no tuskin se perän irtoaminen mistään kerssistä johtui
eihän kukaan oo niin tyhmä että jos autossa ei pysy perä muutenkaan tiessä ni painaa vielä kerssistä lisätehoja mutkasta ulostultaessa.. suoralla sitä käytetään jos käytetään, ellei ole kilpailutilanne
Tämä voi pitää paikkaansa, mutta silloin kyse ei ole ongelmasta vaan ominaisuudesta.Mutkasta ulos tullessahan se talla lattiaan painetaa, ei vasta suoralla jos nopeinta kierrosta haetaan...
Pysyihän se perä tiessä mutkissa ilman lipeemistä, mutkista ulos tullessahan se rellu Alonson käsissä vasta vikuroi.
Jos et tiennyt niin KERS:sissä ei ole eikun napulaa, kun se on valittu se tulee käyttöön heti kun kaasua painetaan....
Ohitukset itse kilpailussa on sitten toinen juttu.