Renault R29

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Mikähän kuningasidea noissa etusiiven päätylevyissä piilee, kun ne on taitettu noin reilusti sisäänpäin. Varmaan auttavat mutkissa sisemmän pyörän puolella jotenkin, mutta entäs ulomman pyörän puolella?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikähän kuningasidea noissa etusiiven päätylevyissä piilee, kun ne on taitettu noin reilusti sisäänpäin. Varmaan auttavat mutkissa sisemmän pyörän puolella jotenkin, mutta entäs ulomman pyörän puolella?
Lisää ilmaa
a) etujarrujen jäähdytykseen
b) ponttoonien ilmanotoille?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mikähän kuningasidea noissa etusiiven päätylevyissä piilee, kun ne on taitettu noin reilusti sisäänpäin. Varmaan auttavat mutkissa sisemmän pyörän puolella jotenkin, mutta entäs ulomman pyörän puolella?
Siiven ylimenevä ilmamassa kohtaa pyörän. Ilma kiertää pyörän joka tapauksessa, toiset ohjaa ilmaa pyörän sisäpuolelle (Renault), toiset ulkopuolelle (Williams). Ei kai siinä sen ihmeempää?
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kyllä se Rellun nokka vielä hymyilyttää, mutta siihenpä se vitsailu sitten jääkin kun ranskikset ottaa muilta luulot pois jo Australiassa.
Luuloja on monenlaisia. Veikkaanpa että luulot tosiaan otetaan pois - nimittäin siitä että olisivat kilpailukykyisiä. Nyt talvella voidaan vielä esittää että ei tässä mitään hätää ole. Näitä on nähty ennenkin. Esim. McLaren 2004.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Nokkavertailu




Aivan nokan kärjen muoto on aikalailla sama kummassakin autossa. Bemarillakin on jotain tuollaisia ylimääräisiä sivuseinämän tynkiä tuolla nokan alapuolella. Mutta miksi ihmeessä Renaultilla on tuolla nokan alapinnassa tuo kyhmy. Ei kai mikään alipaineviritelmä ole niin hyvä, että tuo nokan muoto kannattaisi sotkea. :dunno:
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Minua ärsyttää se nokka edelleen. Varsinkin nyt kun ovat "piilottaneet" sen alapinnan kyömyn maalaamalla "ylimääräiset" osat mustaksi. Viimeisimmät kuvat ovat niitä, joissa nuo etusiiven päätylevyt on muutettu ohjaamaan ilmaa eturenkaiden ulkopuolelle, kuten monilla muillakin talleilla. Näyttää vähän järkevämmältä. Sekalainen kavalkadi viimeisimmistä testeistä:







Näemmä sinne on sitten jotain tunnelihässäkkää viritelty, kun se on ainakin osittain ontto.



Varsinainen ruma ankanpoikanen koko auto. Pysyy minun silmätikkunani varmaan koko kauden. :p
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
etusiiven päätylevyt on muutettu ohjaamaan ilmaa eturenkaiden ulkopuolelle, kuten monilla muillakin talleilla.


Alusta asti Renulla on ilmat ohjattu etufillareiden ulkopuolelle.
Postaamassasi alemmassa kuvassa on tuo alkuperäinen "möhköpäätyinen" siipi, joka myös ohjaa ilmaa ulkopuolitse.

McMursu on ainoa, joka koittaa ohjata ilmaa renkaiden sisäpuolelle...
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Minua ärsyttää se nokka edelleen. Varsinkin nyt kun ovat "piilottaneet" sen alapinnan kyömyn maalaamalla "ylimääräiset" osat mustaksi.


Näemmä sinne on sitten jotain tunnelihässäkkää viritelty, kun se on ainakin osittain ontto.



Varsinainen ruma ankanpoikanen koko auto. Pysyy minun silmätikkunani varmaan koko kauden. :p
Aikamoisen tunnelin ovat sinne kätkeneet. Helmat vaan ovat silti melko ylhäällä, joten paljonkohan todellista hyötyä?
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Oli vähän pettymys Renaultin vauhti Australiassa.

Mitäs se oli, 0.5-1.0 sekuntia liian hidas että varmasti pääsevät Q2:koseen.
Olisin toivonut vähän parempaa. Toivottavasti saavat vähän lisää vauhtia sitten seuraaviin kisoihin.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Oli vähän pettymys Renaultin vauhti Australiassa.
No kohtuu hyvin rellu meni Alonson ohjastamana kuitenkin jos vertaa miten viimmekauden kärkitallitkin rämpi (Edellä vain Ferrari ja BMW).
Veikkaan että rellun ongelmat johtuu KERS järjestelmästä, näytti että mutkista ulos tullessa tehoja tuli hetkellisesti liikaa kun perä karkaili niin äkisti.
Koneessa ei ilmeisesti enään alitehoisuutta ole koska Red Bull pärjäsi kuitenkin paremmin kuin uskoin ja varsinkin kun Red Bull ja Toro Rosso (Ferrarin koneella) on samoja autoja koriltaan.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
no tuskin se perän irtoaminen mistään kerssistä johtui :D

eihän kukaan oo niin tyhmä että jos autossa ei pysy perä muutenkaan tiessä ni painaa vielä kerssistä lisätehoja mutkasta ulostultaessa.. suoralla sitä käytetään jos käytetään, ellei ole kilpailutilanne

samaa ongelmaa renaultilla kuin monella muullakin tallilla että takarenkailla ei vain ole tarpeeksi pitoa, aerodynamiikka tai jousitus perseellään :dunno:
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
no tuskin se perän irtoaminen mistään kerssistä johtui :D

eihän kukaan oo niin tyhmä että jos autossa ei pysy perä muutenkaan tiessä ni painaa vielä kerssistä lisätehoja mutkasta ulostultaessa.. suoralla sitä käytetään jos käytetään, ellei ole kilpailutilanne
Mutkasta ulos tullessahan se talla lattiaan painetaa, ei vasta suoralla jos nopeinta kierrosta haetaan...
Pysyihän se perä tiessä mutkissa ilman lipeemistä, mutkista ulos tullessahan se rellu Alonson käsissä vasta vikuroi.
Jos et tiennyt niin KERS:sissä ei ole eikun napulaa, kun se on valittu se tulee käyttöön heti kun kaasua painetaan....
Ohitukset itse kilpailussa on sitten toinen juttu.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mutkasta ulos tullessahan se talla lattiaan painetaa, ei vasta suoralla jos nopeinta kierrosta haetaan...
Pysyihän se perä tiessä mutkissa ilman lipeemistä, mutkista ulos tullessahan se rellu Alonson käsissä vasta vikuroi.
Jos et tiennyt niin KERS:sissä ei ole eikun napulaa, kun se on valittu se tulee käyttöön heti kun kaasua painetaan....
Ohitukset itse kilpailussa on sitten toinen juttu.
Tämä voi pitää paikkaansa, mutta silloin kyse ei ole ongelmasta vaan ominaisuudesta.
 
Ylös