Lunssila
Well-known member
- Liittynyt
- 6.6.2008
- Viestit
- 18218
Mikä penalty? Mä tarkoitin, että niin nopeasti, KUIN TUOLLA AIKARAJALLA PYSTYY.Ja ottaa sen takia penalty (jota ei jutussa vielä määritelty)?
Mikä penalty? Mä tarkoitin, että niin nopeasti, KUIN TUOLLA AIKARAJALLA PYSTYY.Ja ottaa sen takia penalty (jota ei jutussa vielä määritelty)?
OK. Mutta niinhän kaikki muutkin tekisivät, eli hidastelisivat yhtä paljon (ja ohittaminenhan on kielletty).Mikä penalty? Mä tarkoitin, että niin nopeasti, KUIN TUOLLA AIKARAJALLA PYSTYY.
Ajolinjat ovat irrelevantteja. Nopeutta ei voi säätää varikolta käsin, koska kuskeja ei voi altistaa yllättäviin tilanteisiin turvallisuuden takia. Liekö ECU:un tällaista mahdollisuutta ohjelmoitukaan, kun varikolta autoon suuntautuva telemetria on kielletty.Miksiköhän tuon vehkeen kanssa kellotetaan aikaa? Jos kerran ECU:ssa on safetycar -asento, niin miksei vain siitä naksauteta hidas nopeus päälle ja körötellä varikolle sen minkä päästään. Tietysti silloin tulisi into vaihtaa ajolinjoja suoremmiksi, ehkäpä tuo aika pitää ajolinjat tavallisempana.
Lopputuloshan on sama, nyt kun on kello käytössä niin kuljettaja voi määrätä vauhdin oman maun mukaan kuitenkin niin että keskinopeus on se jokin tietty. Nopeusrajoittimessa nopeus lienee vakio.Miksiköhän tuon vehkeen kanssa kellotetaan aikaa? Jos kerran ECU:ssa on safetycar -asento, niin miksei vain siitä naksauteta hidas nopeus päälle ja körötellä varikolle sen minkä päästään. Tietysti silloin tulisi into vaihtaa ajolinjoja suoremmiksi, ehkäpä tuo aika pitää ajolinjat tavallisempana.
Tosin McLarenilla ei ollut tuollaista systeemiä viime vuonna Australiassa kun Heikki kytki nopeusrajoittimen viimeisellä kierroksella pääsuoralla ja Alonso pääsi ohi. Sen jälkeen käsittääkseni muuttivat sitä jotenkin.tuon takia mm. varikkonopeusrajoitinkin on rakennettu siten ettei se voi kytkeytyä päälle kuin nopeuden ollessa pienempi kuin rajoitinnopeus.
se on kyllä hyvä kaikkien muiden kannalta paitsi veikkauksen joka mun omien tietojen mukaan mitkä on "todella kattavat" suunnitteli ihan omaa f1 veto kohdetta kuka voittaa turva-auton tultua radalle..(hehe vitsi)Pääasia että päästään pois siitä edellistä lottosysteemistä.
Onkohan ihan noin. Ehkä, mutta mukaan pitää ottaa kuitenkin toinenkin asia, tekniikka.Joo kaks vuotta niillä ammattilaisilta meni tajuta se jonka jokainen näki jo ennen kuin oli ajettu ensimmäistäkään kisaa?
Siis onko tuo sääntö nyt se lopullinen? Mustakari sanoo Urheilulehden f1 kausioppaassa näin:Sama vielä suomeksi.
Turva-autolotto poistuu formula ykkösistä
Kansainvälinen autoliitto FIA on tehnyt merkittävän muutoksen formula ykkösten turva-autosääntöön. Ensi kaudella varikkoa ei enää suljeta turva-auton tullessa radalle, vaan kuljettajat saavat tulla suoraan varikkopysähdykselle.
- Kun viesti tulee perille autoon, järjestelmä tietää auton paikan radalla ja laskee minimiajan, joka kuljettajan on käytettävä varikolle ajamiseen. Kuljettajan on noudatettava tätä aikaa ja hän saa asiasta tiedon kojelaudan näytölle, Whiting täsmensi.
(MTV3-Reuters)
.
Kuten yleensä, Mustakarin kommenttiin ei kannata luottaa. (itse luin saman jutun ja silmäänhän se pisti, väärässä mahto mies olla, tai sitte muut mediat on väärässä)Siis onko tuo sääntö nyt se lopullinen? Mustakari sanoo Urheilulehden f1 kausioppaassa näin:
Kun turva-auto päätetään lähettää radalle,kuljettajalla syttyy autossa keltainen lamppu.Tämän jälkeen hänellä on 3sekuntia aikaa painaa ratissa olevaa "turva-auto-nappia",joka huolehtii siitä,että siitä hetkestä eteenpäin kaikki autot liikkuvat radalla samalla nopeudella.
Sekavaa horinaa,mutta kyllä tuosta nyt sen asian tarkoituksen ymmärtää.