DC
Helsingin UA
Erikoisuuksista puheenollen, niin autokauppias, ex-Dakar-kävijä Julli Jumissarov ansaitsee myös vähintään maininnan.
Meinasin jo Suurajojen ek-topicissa heittää tämän "haasteen". Fabriziohan veti testeissä/nuotituksessa ajokkinsa (Lancia Deltakohan se nyt oli, tarkistan kun pääsen kirjahyllyn äärelle) niin hajalle et ainoa tapa jatkaa tuota suhtkoht kunnianhimoista putkea oli istahtaa Santon vierelle. (onko muuten Fabriziota näkynyt katsojanroolissa osallistumisputken katkeamisen jälkeen?)70 Deledda Santo- de Sanctis Fabrizio IT Peugeot 309 (Fabrizio ollut näköjään myös pelkääjän paikalla)
Leningrad Cowboys go rallying!Erikoisuuksista puheenollen, niin autokauppias, ex-Dakar-kävijä Julli Jumissarov ansaitsee myös vähintään maininnan.
Rallin kultavuosilta ulkomuistista tiukimmat kaksintaistelut voitosta. (Vuosi voittaja/kakkonen) 1967 Mäkinen/Lampinen, 1970 Mikkola/Mäkinen, 1972 Lampinen/Mäkinen, 1974 Mikkola/Mäkinen, 1975 Mikkola/Lampinen, 1981 Vatanen/Alen, 1982 ja1983 Mikkola/Blomqvist.kovin kilpailu Jyväskylässä?
Itse liputtaisin juuri tämän lihavoidun kriteerin osalta vuoden 1999 puolesta. Silloin viivalla oli seitsemän aitoa voittajaehdokasta (lue: MM-rallivoittajaa tai todistetusti sellaiseen vauhtiin soralla kykenevää kuljettajaa): Mäkinen, Sainz, Auriol, Burns, Kankkunen, McRae, Grönholm. Sekä tietysti vahva kattaus haastajia: Rovanperä, Gardemeister, Rådström, Delecour jne. Jälkimmäistä en nostanut voittajaehdokkaaksi, vaikka em. kriteerit periaatteessa täyttääkin.Ehkä tätä on täällä jo puitukin, mutta minä vuonna on mielestänne ollut kovin osaanottajalista ja ainakin alustavasti kovin kilpailu Jyväskylässä?
Voiko olla joku A-kuuma / B-kuuma juttu? Kankkunen menetti statuksensa kun Toyotan 1995 tulokset mitätöitiin?Tuli tuosta lähtönumerokeskustelusta mieleen, että miksi ihmeessä Kankkunen starttasi Suurajoissa 1996 reitille Jorge Recalden jälkeen? Jokaisen tallinhan tuli tuolloin nimetä kolme merkkipisteistä ajavaa kuljettajaa ja nämä kaikki lähetettiin matkaan ennen muita (ei-merkki-MM-pisteistä ajavia) kuljettajia (jollainen Kankkunen siis oli), mutta Mitsun kolmikko tuossa kisassa oli Mäkinen-Lampi-Puhakka. Mistä se Recalde siihen väliin vielä keksittiin?
Joku tällainen kuvio kävi itsellänikin mielessä, mutta en myöskään keksinyt siihen mitään sen järkevämpää logiikkaa millä sen saisi selitetyksi. Ehkä tuo kauden 1995 tulosten mitätöinti oli Kankkusen osalta tässä juuri se ratkaiseva tekijä. Recalde oli voittanut W2L-kisana olleen Argentiinan 1995, niin ehkä sitä kautta tuli sitten jossain FIA-hierarkiassa sellainen status, jolla kiilattiin tilastoista hävitetyn Kankkusen edelle.Voiko olla joku A-kuuma / B-kuuma juttu? Kankkunen menetti statuksensa kun Toyotan 1995 tulokset mitätöitiin?
EDIT: Eipä kyllä Recaldellakaan ollut kaudelta 1995 mitään hyviä sijoituksia...
1977 kovin porukka. Mutta voittajaksi seuloutui numero 14, Hämäläinen. Ainoa ruutulipulle asti selviytynyt kymmenen kärjessä startanneesta oli numero 8, Waldegård. Koska, reittikin oli kovin, ikinä. Ensimmäisenä yönä oli mm. pimeässä ajetut pikataipaleet Vaheri 17 km, Hassi 23 km, Ouninpohja 25 km, Päijälä 14 km, Mattila 13 km, Ristijärvi 16 km ja aamuyön suden tunneilla ajettu viisitoista kilometrinen autonsyöjä Rutajärvi!Ehkä tätä on täällä jo puitukin, mutta minä vuonna on mielestänne ollut kovin osaanottajalista ja ainakin alustavasti kovin kilpailu Jyväskylässä?
En usko, sillä sarjan voittaja Rui Madeirakaan ei ollut ykköskuuma 1996.Recalde oli toinen PWRC eli tuontantoautojen MM-sarjassa 1995. Olisikohan se tuonut tullessaan jonkun ykköskuuma-luokituksen...
Ei se ollenkaan mahdottomalta skenaariolta kuulosta. Hesarin arkistoista löytyi tällainen, mutta toisaalta, eiköhän Liatti olisi joka tapauksessa ajanut numerolla 3.Voisiko olla, että joku kuumempi nimi peruutti osallistumisensa ja Recalde taas ilmoittautui myöhässä? Tätä pitäisi saada kysyä joltain aikalaiselta...
Hyvin mahdollista, että VM:sta löytyy. Oma VM-arkisto kattaa vuodet 1979-1990, joten siitä ei tällä kertaa ole apua.Eikös Vauhdin Maailma vielä tuolloin ollut moottoriurheilulehti,jossa oli kunnolliset ja kattavat raportit kaikista MM-ralleista? Ei vissiin siinäkään ole mainintaa tuohon case Recaldeen..Itselläni on vanhemmat vuosikerrat kauempana varastolla,niin en pääse tutkiskelemaan..
Ihan oikein muisteltu.Muistelisin että vuoden -89 Suurajojen kisaoppaassa pätkien infossa olisi järjestävät seurat mainittu jokaisen erikoiskokeen kohdalla.