USF1

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Poikittain olevan vaihteiston ei pitäisi olla pitkittäin sijoitettua mitenkään epäluotettavampi, veto välitetään niinkin eksoottisen ratkaisun kuin kahden kartiohammaspyörän avulla.
No kartiohammaspyöräthän löytyy tälläkin hetkellä jokaisesta autosta jossain muodossa tasauspyörästöstä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Good point. :thumbup: En oo aikasemmin nähnyt formulan kolaritestiä joten hiukan helposti meni mun mielestä säpäleiksi. Toisaalta, ei se sitä voimaa muuten sidokaan itseensä.
Joo noin sen on hajottava. Teknisissä säännöissä muistaakseni vaaditaan näin.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
No kartiohammaspyöräthän löytyy tälläkin hetkellä jokaisesta autosta jossain muodossa tasauspyörästöstä.
No niinpä, siksipä ratkaisu tuskin luotettavuuteen vaikuttaisikaan. Selvennettäköön, että väittäessäni ratkaisua eksoottiseksi tarkoitin juurikin päinvastaista. Katsokaa sanakirjastanne, miksi tällaista retoriikkaa kutsutaan.
 

mauke

Well-known member
Liittynyt
15.7.2009
Viestit
371
Enpä nyt tuon rakenteen luotettavuuteen viitannutkaan, vaan siihen että uusi pieni tiimi yrittää tehdä kaiken mahdollisen itse, kun taas toiset ison budjetin tallit ovat nykyisiä systeemeitään kehittäneet ja testanneet monia vuosia. Vaikea jotenkin uskoa että luotettavuus ja suorituskyky voisivat olla lähellekkään kohdallaan heti.

Voihan se tietysti olla et USF1 on paalulla ensimmäisessä kisassa ja minä olen väärässä... :eek:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Reutersin mukaan Argentiinan maksukuski-vakioautoilija Lopez vahvistetaan vihdoinkin USF1:n kisakuljettajaksi maanantaina.

"Everything has been agreed and the official announcement will be made on Monday," Mattos told Reuters.

Friday's news came at the end of several days of meetings between the USF1 team's co-owner Peter Windsor and Lopez's sponsors in the Argentine capital.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
USF1 tulee kyllä olemaan melkoinen häntäpään tiimi tässä kaudessa. Mahdollista on myös Campoksen jäänti viimeiseksi sillä tiimissä ei tunnu tuo rahoituspuoli oikein pelaavan ja mitä enemmän rahaa tulee niin se on kovaa valuuttaa ja se hivelee korvia niin kuin aikoinaan muuan Kekekin sanoi kun Mclarenin minimihinta nousi yli 9 miljoonan markan niin oli lähellä jatkaa ajamista...:D
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Tiimillä on kyllä melkoinen sponsorikisa menossa sillä Valles näyttää vievän sponsorirahalla homman kotiin kun muilla kuten Carrolilla, Rossiterilla ja Satolla on aika vähän tukea tulossa.... Liekkö Santander taas asialla?:rolleyes:
 

vilzu88

Well-known member
Liittynyt
15.12.2009
Viestit
51
En tiedä onko tää ollu jo täällä mutta jotakin videota sähköjärjestelmästä.

http://www.youtube.com/watch?v=_NX3tDw4qMI&feature=related

Sitten tiimi henkilöiden haastattelua
http://www.youtube.com/watch?v=UppLHyLL4yQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=sPhBsHGihSA
http://www.youtube.com/watch?v=LVnz4GoPyss&feature=related

Mielenkiintoinen tieto jota en tiennyt että lentokoneet on suunniteltu tolla tietokone järjestelmällä nii miksei se toimi myös formuloissa. No joka tapauksessa pianhan se nähdään.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Tuosta CFD:stä olikin jo juttua jossain thredissä. On käytetty formuloissakin jo aika pitkään, varmaan niin kauan kuin tietokoneita on aerodynamiikan suunnittelussa hyödynnetty. Ilmahan siinä auton ympärillä virtaa siinä missä lentokoneissakin. Virginin uusi auto on pelkästään CFD:n avulla luotu, ilman tuulitunnelia siis.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Windsor viime vuoden alussa sanoi:
There are some good American drivers out there: Jonathan Summerton, Charlie Kimball, AJ Allmendinger, Ryan Hunter-Reay, Colin Fleming and Jonathan Edwards - there's also a new generation in Josef Newgarden, Alex Rossi and Conor Daly. The driver selection programme will be part of the story of this year, and we'll make it a reality TV programme
Niin tuota Peter, mitenkäs tämä projekti edistyy? :frank:


--

-
 
Viimeksi muokattu:

Slimedge

Well-known member
Liittynyt
2.11.2006
Viestit
104
Sijainti
SuomiFinland
Tuosta CFD:stä olikin jo juttua jossain thredissä. On käytetty formuloissakin jo aika pitkään, varmaan niin kauan kuin tietokoneita on aerodynamiikan suunnittelussa hyödynnetty. Ilmahan siinä auton ympärillä virtaa siinä missä lentokoneissakin. Virginin uusi auto on pelkästään CFD:n avulla luotu, ilman tuulitunnelia siis.
Auton ympärillä sen ilmanvirtauksen pyörteilyt jne. on varmasti vaikeampi mallintaa, kuitenkin kyseessä hieman monimuotoisempi kapistus. Yksikin virhe ilman käyttäytymisen suhteen joissakin kohtaa voi tietää isoja ongelmia, tämäkin puoli varmasti kuitenkin kehittyy huimaa vauhtia.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Auton ympärillä sen ilmanvirtauksen pyörteilyt jne. on varmasti vaikeampi mallintaa, kuitenkin kyseessä hieman monimuotoisempi kapistus. Yksikin virhe ilman käyttäytymisen suhteen joissakin kohtaa voi tietää isoja ongelmia, tämäkin puoli varmasti kuitenkin kehittyy huimaa vauhtia.
Ja kysehän on nimenomaan mallintamisesta. Tarkasti ei virtauksia pystytä ratkaisemaan kokonaisen F1-auton ympärillä edes parhailla supertietokoneilla. Mallit on vaan malleja, niinkuin noissa ilmastonlämpenemishommissakin :eek:

Mallien hyvyyttä arvioidessa on hyvä tietää, ettei turbulenssille ole tähän päivään mennessä keksitty analyyttistä ratkaisua, eikä ehkä tulla koskaan keksimäänkään.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Ei kyllä hyvältä vaikuta tuo Jenkkien taival F1:den maailmassa tälläkään kertaa... Tiimillä näyttää olevan kovat ajat jo mukaan pääsyssä joten tämä ei ole hyvää mannaa ainakaan Bernielle...:D
 
Ylös