Markus Niemelä

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Eiköhän kuitenkin ensin odoteta mitä Markus itse haluaa tehdä. Kaikenlaista huhua olen kuullut ja itse toki kovasti haluaisin nähdä hallitsevan mestarin Newman/Wachs Racingillä puolustamassa Atlantic-mestaruuttaan.

Edesmenneen Paul Newmanin ja Eddie Wachsin talli löysi viime vuonna "sen jonkin" Jonathan Summertonin kanssa. Markuksen viime vuotinen kisainssi Nick Harveyn pitäisi olla alkavalla kaudella vastaamassa hallitsevan StarMazda-mestarin John Edwardsin auton säädöistä, joten tallista löytyy ehdottomasti Atlanticin parasta osaamista.

Hallitsevan mestarin palaaminen antaisi myös koko Atlantic-sarjalle lisää virtaa ja tukisi sarjan tavoitteita nousta ja kasvaa koulutusluokasta jälleen päämääräluokaksi. Toteutuessaan kyseessä olisi prototyyppiuutisten ohella alkuvuoden kovin uutinen Pohjois-Amerikan radoilta.

Mathiasen Racingin Jonathan Bomarito julkisti eilen, että viime kauden sarja kakkonen palaa ajamaan koko kauden. Frankie Muniz ja Simona de Silvestro ajavat suuren media/pelifirman tuella Us RaceTronicsilla, jonka kilpailunimi tänä vuonna on Team Stargate Worlds. Näiden positiivisten uutisten jatkoksi olisi makeaa kuulla myös suomalaisuutisia :D

Valitettavasti Markus ei saanut kunnolla hyötyä viime vuoden mestaruudestaan, sillä mestaruussarja sotkeutui jo ennen kauden alkua ja siksi lopputulos oli mitä oli. Viime vuoden alussa Atlantic oli lähes selvitystilassa ja vain vahvojen ihmisten ansiosta koko sarja edes ajettiin läpi. Nyt talven aikana on käyty kovasti keskusteluja sarjan tulevaisuudesta ja valitettavasti vieläkään ei koko paketti ole aivan kasassa. Tulevaisuus tosin näyttää huomattavan paljon paremmalta mitä se oli viime vuonna. Toinen vuosi sarjassa ei siis olisi mitenkään riskialtista ja toisen mestaruuden tullessa Markus pääsisi erittäin kovaan joukkoon. Peräkkäisiin Atlantic-mestaruuksiin ovat ajaneet vain Bill Brack, Gilles ja Jacques Villeneuve sekä David Empringham.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Alunperin puhuttiin kahdesta miljoonasta dollarista mestarille, mutta myöhemmin tallipäälliköt päättivät, että on parempi jakaa palkintopottia tasaisemmin. Vieläkään se ei tosin jakaannu tasaisesti, mutta tänä vuonna sarjan kaksi parasta kuljettajaa pitäisi pystyä ajamaan kausi läpi palkintorahojen kanssa. Sarjan mestari siis tienaa miljoona dollari ja sarja kakkonen 500 000 dollaria, tietenkin on enemmän kuin viime vuonna mestarille oli tarjolla.
 

kn9230

Active member
Liittynyt
7.12.2008
Viestit
43
Samoin kuulin aika luotettavalta taholta että Markus ajaisi Atlanticia. Ja talli olisi NWR
Täytyy nyt toivoa että kisat nähtäisiinmyös täällä kotisuomessa.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Loistavaa. Sitten kun näkis nää kisat vielä jossain. :)
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Loisto homma, että Markus pysyy OW luokissa. Toivotaan, että kisat näytetään myös täällä. Mestaruuden puolustaminen on varmaan yksi haasteellisimpia tehtäviä. Toivotaan, että Markus onnistuu :thumbup:

Olettaisin myös, että Markuksen meriiteillä Atlanticissa luulisi löytyvän myös joitain keinoja esim. IndyCar rahoitukseen ensi vuodeksi. Vaikka nykyisin kai menestyksellä ei ole mitään väliä, pelkästään suhteilla ja rahalla.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ja Mazdalta pyytämään pari mainoseuroa, että saadaan kustannukset hoidettua. Vastapalvelukseksi Markus voisi esiintyä Mazdan mainoksissa. Zoom-Zoom ;)
 

ilkkahy

Well-known member
Liittynyt
14.3.2006
Viestit
104
Joskus lukion tunnilla utelin noista ajohommista ja Niemelä manaili jo tuolloin sitä että kartingin jälkeen homma menee "kusipäiseksi" noiden rahoitusasioiden takia. Hyvä esimerkki siitä tuo edellisen tallin toiminta.

Olisi muuten kova statementti jos pystyisi uusimaan mestaruuden samassa sarjassa kahtena peräkkäisenä vuotena eri talleissa. Ei mikään helppo tehtävä, muttei mahdotonkaan :thumbup:
 

Deep Throat

Well-known member
Liittynyt
30.6.2007
Viestit
784
Sijainti
Turku
Onnea myös täältä; mukava idea muuten pistää Rauman kunnanvaakuna kypärään; jotain ihmeteltävää amerikan pojillekin ;)
 

kn9230

Active member
Liittynyt
7.12.2008
Viestit
43
Urheilussa ja näin myös autourheilussa on todella paljon sellaista mitä tehtäisiin toisin jos kilpailemisen edellytykset eivät olisi taloudellisia. Urheilijan elämästä menee iso osa ja potentiaali sellaiseen toimintaan millä luodaan edellytykset kilpailla. Ja siinä ohessa pitää myös huolehtia siitä että pysyy kilpailu kunnossa. Tämän vuoksi tuki ja pienikin "sponsorointi" on tärkeää. Ajattelenkin niin että Rauman alueen yritykset varsikin ne jotka haluaisivat näkyä tällä tavalla USA.ssa olisivat tästä mahdollisuudesta enemmäkin kiinnostuneita. Rauman kaupungin satamaan ajaa myös Usasta laivoja, tämä on yksi keino näkyä siellä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Sikäli kun Markus ehdit niin seuraaviin kysymyksiin olisi ilo tietää kantasi.

Oliko Formula 2 missään vaiheessa vaihtoehto? Millaisena näet luokan aseman ja uskotko sillä olevan tulevaisuutta?

Kiinnostaako IndyCar vai onko lopullinen tähtäin edelleen Euroopassa? Mitä pidät ovaaleista tähänastisten kokemusten perusteella?
 

Silppu

Member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
17
Onnea myös täältä; mukava idea muuten pistää Rauman kunnanvaakuna kypärään; jotain ihmeteltävää amerikan pojillekin ;)
Markushan suunnittelee ja maalaa itse kypäränsä (ja muillekin silloin kun aikaa jää). Kypärät näyttäisivät varmaan ihan erinäköisiltä, ellei tarvitsisi liimailla ja maalata logoja. Suunnittelee myös fanikorttinsa, paitansa ym.
 

kn9230

Active member
Liittynyt
7.12.2008
Viestit
43
Markus oli tehnyt sopimuksen yhteistyöstä Usalaisen yhtiön kanssa. Toivotaan parasta mahdollista tulosta tästä.
 
Ylös