Örfil
Guest
Olen muuten ajatellut että kun nykyään saa aika halvalla noita valmiskoneita, niin taidan siirtyä tuonne stryrox/foam-linjalle, ei mene enää niin aikaa hukkaan konetta tehdessä kun edessä on kuitenkin vääjäämätön kaputti.
Sama on käynyt mullakin mielessä. Eivätkä maksa ohjauslaitteineen sen enempää kuin pelkät radio-ohjausvehkeet 80-luvulla.Olen muuten ajatellut että kun nykyään saa aika halvalla noita valmiskoneita, niin taidan siirtyä tuonne stryrox/foam-linjalle, ei mene enää niin aikaa hukkaan konetta tehdessä kun edessä on kuitenkin vääjäämätön kaputti.
Ai saatanaTuli tänään kuluneeksi kolme vuotta laivaprojektin ensimmäisten, tässä viestissä esiteltyjen, osien tekemisestä.
Kyllä Knoukka siitä vielä puurot taikos.Vieläköhän tuo maito on juomakelpoista?
Jälkikäteiset tattikset toivotuksesta.Onnea kolmivuotispäivän johdosta!
Kansi on petsattu tumman tammen värisellä petsillä. Ja kansilankut on Biltemasta ostettuja "sytykkeitä". Ajan mittaanhan nuo kylkilankut patinoituvat silleen punertavammiksi. Kyljen vedenvalumisreikien alapuoliset kylkilankut ovat samaa puutavaraa kuin nuo viime aikoina raportoimani kaidetolpat. Vaikka kuvissa kylki (suht vähän aikaa sitten hiottuna) näyttää selkeästi vaaleammalta. Tällä hetkellä on sellaiset suunnitelmat, että kansi jäisi paatin ainoaksi värillä pintakäsitellyksi kohdaksi. Lakka tulee sitten kyllä kaikille puupinnoille.Nuo lähikuvat keulasta ja perästä on hienointa antia. Näkee kuinka aidolta kansilaudoitus näyttää. En jaksa kelata taaksepäin miten se on käsitelty, mutta jos muuhun "veneeseen" saadaan samanlainen patina, niin tulee varsin realistisen näköinen botski.
Hmm. Saattaa hyvin toimiakin moinen kaksivärisyys, mutta toivottavasti lakka on sitten sellainen, ettei muu laiva kiillä uutuuttaan kuin suoraan veistämöltä tulleena ja kansi näyttää patinoidulta. No, minähän en näistä mitään ymmärrä, sinulla varmasti on tietoa ja näkemystä ihan toisella mallilla. Kunhan pohdin.Tällä hetkellä on sellaiset suunnitelmat, että kansi jäisi paatin ainoaksi värillä pintakäsitellyksi kohdaksi. Lakka tulee sitten kyllä kaikille puupinnoille.
Oikeastaan tuurilla ja tietämättömyyden antamalla varmuudella tuota enimmäkseen tulee tehtyä. Ja samaa lakkaa tulee kylkiin ja kaikkialle muuallekin kuin kannessa on. Kansi on kyllä jonkin verran pehkaantunut tässä ajan mittaan. Huomasin mm. jostain kuvasta, että päämaston reiän ympärille on syntynyt sellainen rinki kun nostan paattia laittamalla etusormen siihen mastonreikään ja tuen sitten peukalolla kannesta. Ja nimenomaan peukalo on sitten sen rinkulan (joka erottuu vain jokusista valokuvista) kanteen hinkannut.Hmm. Saattaa hyvin toimiakin moinen kaksivärisyys, mutta toivottavasti lakka on sitten sellainen, ettei muu laiva kiillä uutuuttaan kuin suoraan veistämöltä tulleena ja kansi näyttää patinoidulta. No, minähän en näistä mitään ymmärrä, sinulla varmasti on tietoa ja näkemystä ihan toisella mallilla. Kunhan pohdin.
Mää taas olen saanut aikoinani tietää, että kajuutti on auton ohjaamo. Lehtosen Kakkura näin mulle opetti sanoessaan: "Siino ykköne kajuutim pualel".Tutkailin tuossa purjealustyyppejä ja sain tietää kaljuutin olevan pienehkö pyöreäperäinen rannikkopurjehtija. Mähän tunnen yhden tommosen ja nimikin melkein passaa.