imsa
Well-known member
- Liittynyt
- 21.8.2006
- Viestit
- 373
Uusi vuosi uusi säie. Reilu kuukausi Sebringin kisaan ja tulevan kauden kuviot ovat selventyneet.
Audin uusi R15 on ulkoisesti selvästi radikaalimpi kuin R8 tai R10. Etenkin etusplitteri/diffuusori on saanut vaikutteita formuloista. Moottori on uusi edellistä pienempi ja keveympi, huhujen mukaan 5,5 litrainen V10. Sebringissä uutuutta ajavat McNish-Capello-Kristensen ja Luhr-Rockenfeller-Werner kolmikot. Toistaiseksi Audi on ilmoittanut osallistuvansa vain Sebringiin ja Le Mansiin, mutta LMS sarjassa Kollesin DTM:stä tuttu tiimi kisaa kahdella R10:llä.
Acuran LMP1 ARX-02a oli esillä Sebringin talvitesteissä. Auton yksityiskohdat kuten takarenkaiden kokoiset eturenkaat viittavat ALMS voittojen olevan päätavoitteena, eikä Acuroita ainakaan tänä vuonna nähdä Ranskassa. Moottori on LMP2 V8:n 4 litraiseksi kasvatettu versio. De Ferran (De Ferran-Pagenaud-Dixon) ja Highcroft (Brabham-Sharp-D.Franchitti) tiimeillä on uudet autot ja Fernandez jatkaa LMP2-luokassa.
Peugeot 907 ei ole kovin suuresti muuttunut. Osallistuvat kahdella autolla Sebringiin ja kolmella Span LMS kisaan ja Le Mansiin. Sebringissä kolmikkoina ovat ja Minassian-Lamy-Klien ja Montagny-Sarrazin-Bourdais. Spassa mukaan liittyvät Brabham-Gene-Wurz, eli viime vuoden hitaimmat kuskit Zonta ja Villeneuve on jätetty pois.
Aston Martin lopetti GT1-projektin 2008 ja siirtyy täysillä LMP1 luokkaan yhdessä Lolan kanssa kehitetylla uudella autolla, viime vuotinen Lola siirtyi Sebah tallille.
Porsche RS Spyder on kadonnut osallistumislistoilta. Penske siirtyi Grand Amiin ja Dysonilla on kaksi LMP2 Lola-Mazda coupeta. Euroopassa vain Horag Racing on enää mukana Spyderillä.
LMS:ssä on uusilla talleilla voitto mahdollisuudet (osallistuja lista). Audi ja Pösö eivät osallistu sarjaan ja P2 on aivan auki ilman ylivoimaisia Porscheja. GT1 on entistä surkeampi: 2 Saleenia, Lamborghini ja ikivanha Ferrari 550. GT2 on parissa vuodessa muuttunut Porsche Cupista Ferrari Challengeksi. Yhdeksään Maranellolaista vastassa on pari Porschea ja Astonia, sekä Lambo Gallardo ja Spyker
24 tunnin ajoja varten on jätetty 82 osallitumishakemusta (44 protoihin), lähtöpaikkoja on 55. 15 viime vuonna osallistumisoikeuden voittaneista talleista on ilmoittanut osallistuvansa kisaan, mukaanlukien AF Corse ja Risi GT2:ssa.
Kaksinkertaisen FIA GT mestari Toni Vilanderin ensi kauden suunnitelmista en ole nähnyt uutisia. Sebringiin hän ei ainakaan lähde AF Corse mukana.
Audin uusi R15 on ulkoisesti selvästi radikaalimpi kuin R8 tai R10. Etenkin etusplitteri/diffuusori on saanut vaikutteita formuloista. Moottori on uusi edellistä pienempi ja keveympi, huhujen mukaan 5,5 litrainen V10. Sebringissä uutuutta ajavat McNish-Capello-Kristensen ja Luhr-Rockenfeller-Werner kolmikot. Toistaiseksi Audi on ilmoittanut osallistuvansa vain Sebringiin ja Le Mansiin, mutta LMS sarjassa Kollesin DTM:stä tuttu tiimi kisaa kahdella R10:llä.
Acuran LMP1 ARX-02a oli esillä Sebringin talvitesteissä. Auton yksityiskohdat kuten takarenkaiden kokoiset eturenkaat viittavat ALMS voittojen olevan päätavoitteena, eikä Acuroita ainakaan tänä vuonna nähdä Ranskassa. Moottori on LMP2 V8:n 4 litraiseksi kasvatettu versio. De Ferran (De Ferran-Pagenaud-Dixon) ja Highcroft (Brabham-Sharp-D.Franchitti) tiimeillä on uudet autot ja Fernandez jatkaa LMP2-luokassa.
Peugeot 907 ei ole kovin suuresti muuttunut. Osallistuvat kahdella autolla Sebringiin ja kolmella Span LMS kisaan ja Le Mansiin. Sebringissä kolmikkoina ovat ja Minassian-Lamy-Klien ja Montagny-Sarrazin-Bourdais. Spassa mukaan liittyvät Brabham-Gene-Wurz, eli viime vuoden hitaimmat kuskit Zonta ja Villeneuve on jätetty pois.
Aston Martin lopetti GT1-projektin 2008 ja siirtyy täysillä LMP1 luokkaan yhdessä Lolan kanssa kehitetylla uudella autolla, viime vuotinen Lola siirtyi Sebah tallille.
Porsche RS Spyder on kadonnut osallistumislistoilta. Penske siirtyi Grand Amiin ja Dysonilla on kaksi LMP2 Lola-Mazda coupeta. Euroopassa vain Horag Racing on enää mukana Spyderillä.
LMS:ssä on uusilla talleilla voitto mahdollisuudet (osallistuja lista). Audi ja Pösö eivät osallistu sarjaan ja P2 on aivan auki ilman ylivoimaisia Porscheja. GT1 on entistä surkeampi: 2 Saleenia, Lamborghini ja ikivanha Ferrari 550. GT2 on parissa vuodessa muuttunut Porsche Cupista Ferrari Challengeksi. Yhdeksään Maranellolaista vastassa on pari Porschea ja Astonia, sekä Lambo Gallardo ja Spyker
24 tunnin ajoja varten on jätetty 82 osallitumishakemusta (44 protoihin), lähtöpaikkoja on 55. 15 viime vuonna osallistumisoikeuden voittaneista talleista on ilmoittanut osallistuvansa kisaan, mukaanlukien AF Corse ja Risi GT2:ssa.
Kaksinkertaisen FIA GT mestari Toni Vilanderin ensi kauden suunnitelmista en ole nähnyt uutisia. Sebringiin hän ei ainakaan lähde AF Corse mukana.
Viimeksi muokattu: