Force India VJM02

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Uusu Suomi sanoi:
Vitantonio Liuzzi korvaa Ferrarille siirtyneen Giancarlo Fisichellan Force Indian F1-tallissa. Liuzzin on määrä kisata Force Indian ajokilla ainakin kuluvan kauden loppuun asti.

Italialainen Liuzzi, 28, on aiemmin toiminut Force Indian testikuljettajana. F1-kilpailuissa hän ajoi viimeksi kaudella 2007, kun hän oli vielä Toro Rosso -tallin leivissä.

Paikka Force Indialla aukesi, kun Fisichella siirtyi hiljattain Ferrarille tuuraamaan loukkaantumisesta toipuvaa Felipe Massaa.
Liuzzi pääsee taas päristelemään.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Hienoa että sai uuden mahdollisuuden. En kyllä odota mitään huippusuorituksia, kun on joutunut siellä varikkomuurilla seisoskelemaan iät ja ajat ilman testausta. Onpahan kuitenkin kerrankin hyvä auto alla.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Hienoa että sai uuden mahdollisuuden. En kyllä odota mitään huippusuorituksia, kun on joutunut siellä varikkomuurilla seisoskelemaan iät ja ajat ilman testausta. Onpahan kuitenkin kerrankin hyvä auto alla.
Nyt on Liuzzi samassa tilanteessa kuin Badoer, mutta tuskin tulee olemaan yhtä sukka kuin "Paska" Badoer. Odottaisin että Liuzzi kuitenkin siellä sijoilla 15-20 keikkuisi ja pysyisi kuitenkin muiden vauhdissa.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
"Uusi" kuljettaja tuo aina vähän väriä kilpailuun ja varmasti Liuzzin suorituksia tulee seurattua viikonlopun aikana. Ihan hyvä valinta hän mielestäni on, sillä kokemusta löytyy kuitenkin F1:stä paljon enemmän kuin muilta esillä pyöritellyiltä nimiltä.Liuzzi sai todennäköisesti sen vihoviimeisen tilaisuuden osoittaa olevansa F1-tason kuljettaja. Edellinen visiitti Toro Rossolla epäonnistui osin siksi, että auto oli yksinkertaisesti hidas ja talli vieritti kaiken vastuun tuloksista kuljettajille.

Lähtökohdat eivät ole todellakaan helpot, sillä Fisichellan loistava ajo edellisessä kilpailussa osoitti autosta löytyvän potentiaalia pistesijoista taistelemiseen eikä Q3 osioon pääsemisenkään pitäisi olla mahdotonta nappiin (ei button) osuvalla kierroksella. Jos Liuzzi Monzassa jaa sijoilla 20-15, hän ei taatusti vakuuta ketään, mutta pitkän tauon jälkeen hänen on varmasti vaikeata yltää yhtään tuota korkeammalle. Jos Sutil töppäilee Liuzzi voi kuitenkin saada ihan mukavan päänahan itselleen.
 
Viimeksi muokattu:

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Ties kuinka mones " uusi " kuljettaja tälle kaudelle ja Liuzzille tuon mahdollisuuden suo.

Huippuvauhtia en mieheltä odota parin vuoden seisoskelun jälkeen, mutta paremmin mies tulee vetämään kuin Badoer.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Mielenkiintoista taas jos ei muuta.:thumbup:

Itse olisin ottanut Piquetin.
 

koirankoppi

Well-known member
Liittynyt
27.8.2009
Viestit
200
Hienoa että Liuzzi pääsee takaisin ratin ääreen. Ilmeiesti F1-ura oli Toro Rosson jälkeen kuulemman vähän katkolla, koska tälläistä kuulin että Liuzzi ja hänen managerinsa yrittivät kesken kauden saada sopimuksen purettua Toro Rossolta. Koska kohtelu siellä ei kuulemma ollut kaikkein parasta ja mikään ei onnistunut jne. Tuntuu taas vähän ettei se Toro Rosso ole mikään helpoin F1-työpaikka. Jos jokin ei tiimissä tai autossa toimi, niin laitetaanpa taas kuskin viaksi kaikki :jaska:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
7. BMW Sauber 20p
8. Renault 20p
9. Force India 13p
10. Toro Rosso 5p


Force Indiallahan on vielä erinomaiset mahdollisuudet valmistajien seitsemänteen tilaan näillä eväillä. Ei varmana pari kisaa sitten olisi millään uskottu.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kiva nähdä millaista jälkeä FI pystyy tekemään hitaammilla radoilla.
Jos tahti jatkuu samana, niin pakko nostaa hattua että on saatu aeropaketti kasaan joka toimii kaikkialla...
Mutta jokatapauksessa, hienoa Force Indialle, Liuzzin palkkaaminen oli hyvä veto, heti ekassa aika-ajossa kympin sakkiin ja kisakin kulki mukavasti kunnes hajosi...
Tietää hyvää ensi vuodelle, eipähän tarvi pelätä että taas yksi talli katoisi sarjasta :ahem:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Alkukauden parasta Force Indiaa nähtiin Monacossa, joten ei hitaammalla radalla talli niin pulassa ole. En nyt välttämättä sano, että talli taistelee voitosta/palkintosijoista, mutta eiköhän ykkösaika-ajoista mennä läpi, mahdollisesti tokastakin.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
En nyt keksinyt parempaakaan toikkia mihin tämän suoltaisin, joten suolletaanpa tänne:

Force Indian Sutilin mielestä KERS-Etu on epäreilu @ MTV3

"- Tilanne ei ole sataprosenttisen reilu joillain radoilla. Sääntöjä täytyy muokata ensi kaudeksi, jotta kaikilla on samanlaiset olosuhteet. On aika turhauttavaa olla koko kisa jumissa toisen perässä, Sutil totesi MTV3:lle."

Kukaan ei ole varmaankaan kieltänyt, tai estänyt Force Indiaa käyttämästä Kerssiä, ja kuinkahan monessa kilpailussa Ferrarilla Kers on ollut hyödyttömänä painolastina?
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Älä hitto vieköön viitsi Sutil itkeä. Valittiko kukaan alkukaudella KERSistä? Siitä ei ollut paskan vertaa hyötyä kauden ensimmäisellä puoliskolla. Lisäksi sen kuin pulttaatte sen omaankin pirssiinne. Ei näin. :thumbdown

Ei nosta yhtään tämän kaverin arvostusta nämä ainaiset itkemiset milloin mistäkin. Tänäänkin Sutil kuului lievien epäonnistujien joukkoon. Auto oli ehkä viikonlopun paras, parhaiden joukossa vähintään. Paljon enemmän olisi ollut otettavissa. Sitten kun vertaa vielä vauhtia Liuzziin, jota ei minään järin hyvänä ole pidetty eikä oikeastaan Sutilille hävinnyt juuri ollenkaan. Sutil kuuluu viiden huonoimman kuskin joukkoon. Ajoi sentään maaliin eikä täysin mokannut, mutta vain välttävä suoritus. Ok, ehkä tyydyttävä kun napsaisi sen nopeimman kierroksen vielä itselleen, ei todellakaan mitenkään loistava kuitenkaan.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Älä hitto vieköön viitsi Sutil itkeä. Valittiko kukaan alkukaudella KERSistä? Siitä ei ollut paskan vertaa hyötyä kauden ensimmäisellä puoliskolla. Lisäksi sen kuin pulttaatte sen omaankin pirssiinne. Ei näin. :thumbdown

Ei nosta yhtään tämän kaverin arvostusta nämä ainaiset itkemiset milloin mistäkin. Tänäänkin Sutil kuului lievien epäonnistujien joukkoon. Auto oli ehkä viikonlopun paras, parhaiden joukossa vähintään. Paljon enemmän olisi ollut otettavissa. Sitten kun vertaa vielä vauhtia Liuzziin, jota ei minään järin hyvänä ole pidetty eikä oikeastaan Sutilille hävinnyt juuri ollenkaan. Sutil kuuluu viiden huonoimman kuskin joukkoon. Ajoi sentään maaliin eikä täysin mokannut, mutta vain välttävä suoritus. Ok, ehkä tyydyttävä kun napsaisi sen nopeimman kierroksen vielä itselleen, ei todellakaan mitenkään loistava kuitenkaan.
Aika erikoinen, että viidenneksi huonoin kuski ajaa sijalle 4 ja nappaa kisan nopeimman kierroksen. Eikö sinustakin?

KERS autot jyrää tälläisillä radoilla se on totta ja Brawnit voittivat taktiikalla ei nopeudella.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
En nyt keksinyt parempaakaan toikkia mihin tämän suoltaisin, joten suolletaanpa tänne:

Force Indian Sutilin mielestä KERS-Etu on epäreilu @ MTV3

"- Tilanne ei ole sataprosenttisen reilu joillain radoilla. Sääntöjä täytyy muokata ensi kaudeksi, jotta kaikilla on samanlaiset olosuhteet. On aika turhauttavaa olla koko kisa jumissa toisen perässä, Sutil totesi MTV3:lle."

Kukaan ei ole varmaankaan kieltänyt, tai estänyt Force Indiaa käyttämästä Kerssiä, ja kuinkahan monessa kilpailussa Ferrarilla Kers on ollut hyödyttömänä painolastina?
Olis nyt Sutil tyytyväinen, kun edes pääsee vähäks aikaa edes siihen Ferrarin taakse. Jos kerran Kers Ferrarista ei pääse ohi, MIKSI edes yrittää kevyellä paalulle. Enemmän bensaa vaan autoon ja varikkotaktiikoilla ohi Brawnin tyyliin. Taktikolle olis töitä tarjolla Forcella.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
Aika erikoinen, että viidenneksi huonoin kuski ajaa sijalle 4 ja nappaa kisan nopeimman kierroksen. Eikö sinustakin?

KERS autot jyrää tälläisillä radoilla se on totta ja Brawnit voittivat taktiikalla ei nopeudella.
Olisi jos auto ei olisi viikonlopun paras. Katsopa Fisichellan suoritusta suhteessa Liuzziin? Fisichella on ajanut tällä kaudella ja pidetään Liuzzia parempana kuten varmaan onkin. Liuzzi oli kuitenkin paljon paremmassa vauhdissa Force Indialla kuin Fisichella Ferrarilla. Liuzzi oli myöskin lähes samassa vauhdissa Sutilin kanssa, joten ei kovin mairittelevaa Sutilille? Eihän? Kertoo myös Force India vs. Ferrari voimasuhteista. En siis pidä Sutilin ajoa mitenkään hatunnoston arvoisena, moni muu onnistui paremmin repimään itsestään ja autostaan irti.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Älä hitto vieköön viitsi Sutil itkeä. Valittiko kukaan alkukaudella KERSistä? Siitä ei ollut paskan vertaa hyötyä kauden ensimmäisellä puoliskolla. Lisäksi sen kuin pulttaatte sen omaankin pirssiinne. Ei näin. :thumbdown
Tämä on kyllä jännä. Alkukaudella jengihan mietti pitäisikö itkeä vai nauraa KERS:lle, mutta nyt kun Kimilläkin on alkanut kulkemaan niin voitot ja hyvät sijoitukset laitetaan KERS:n piikkiin. Huvittavaa lukea muutamaa ulkomaista foorumia, jossa tuntuu Kimin vihaajia riittävän. "Only because that KERS" on aika yleistä tekstiä. Moni myös luulee Ferrarin olevan muuten aivan susi auto, mutta KERS pelastaa. Onhan se niin, mutta uskoisin Ferrarin nopeampi ilman KERS:ä, jos vain olisivat suunnitelleet auton toisin alusta lähtien.

Voin vain kuvitella kuinka paljon Sutilia ottaa pannuun ajaa siinä alle sekunnin sisällä Kimistä jokainen kierros. Varsin turhauttavaa touhua.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13783
...mutta uskoisin Ferrarin nopeampi ilman KERS:ä, jos vain olisivat suunnitelleet auton toisin alusta lähtien...
Tätä selostajatkin välillä höpöttävät että se ja se auto olisi niin ja niin nopea KERSillä jne... Olikos se nyt Brawn joka olisi aivan ylivoimainen vaikka painonjakaumahan muuttuisi aika ratkaisevasti.
 
Ylös