Millä muulla tavalla se arvostus ja luottamus tässä vaiheessa hankitaan kuin keskusteluyhteydellä? Nythän FOTA vetää ihan omaa linjaansa piittaamatta uusien tallien mielipiteistä hölkäsen pöläystä.
No vaikka sillä että olisi nyt edes jotain konkreettista kasassa kuin pelkkä lupa FIA:n suunnalta osallistua sarjaan.
Nythän siis uudet teamit voi kävellä neuvottelupöytään valttikortin kanssa (sääntöjen suhteen) eli toisinsanoen vanhat teamit joutuu heti pokkuroimaan tulokkaita mikäli haluavat edes samalle viivalle niiden kanssa teknisten kysymysten suhteen.
FOTA vetää ja mun puolesta saakin vetää omaa linjaansa, kyllä sen niin pitäs mennä että jo olemassa olevat teamit on mukana päättämässä ensi kauden sääntöjä, uudet tulee mukaan sarjaan joko hyväksymällä ne tai ei, nythän niille annetaan heti mahdollisuus vaikuttaa ensimmäiseen kauteen vaikkeivat ole yhtään autoa saaneet edes testausvalmiiksi...
FOTA-tallit ovat valmiita tarjoamaan ihan omasta takaakin etuuksia uusille talleille. Teknistä tukea sun muuta. Brawiakin tuettiin. Ainut erivapaus on Cosworth-moottorien kierrosluku, ja sekin olisi hoidettavissa, jos vanhat tallit olisivat valmiit kompensoimaan sen muulla tavoin, mutta se edellyttää sitä yksimielisyyttä. Ja sitä ei saavuteta, jos uusien tallien kanssa ei neuvotella.
Juu tätä en kiistänytkään, ja tuohan on ihan ok, tosin toi Cossun moottorisääntö hiertää ainakin mua, miksi joku saa erivapauden kierroslukuun ja toinen ei, nollastahan ne kaikki muutkin on alottaneet.
Ja samaan hengenvetoon puhutaan rehdistä kilvanajosta :thumbfh:
En usko tilanteen olevan ihan noin alkutekijöissään, koska valitut tallit läpäisivät FIA:n seulan ja ainakin ennakolta oletettiin ihan muiden tallien (joiden valmiudet tiedettiin paremmin) menevän läpi.
Usko? Mitä et usko? Näytäs mulle missä luuraa USF1:n tai jonkun muun ensi kaudelle mukaan tulevan tallin auto? Missä sillä on testattu? Kenen toimesta?
Tietty voidaan aina sanoa että juu, suunnitteilla on, mutta kuinka pitkällä, ja millasen porukan voimin...
Niinkuin Toyota osoitti, se että budjetti on kasassa ja taustatekijät kunnossa ei paljoa takaa vielä...
edit. eikös tuosta hakuprosessistakin ole jo nostettu poru, eli tuskin se FIA:n valintasysteemikään kovin rehdillä pohjalla on ollut
(ihmettelithän itsekin miksi osa jäi rannalle)